Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › iemand een antwoord mbt koelvloeistof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2012 om 13:31 #17245487
hoi mede opel liefhebbers.
mijn auto lekt ietwat koelvloeistof. onlangs is de radiateur vervangen en ook de slang die naar de turbo gaat.
systeem is onder druk gezet maar nergens zit een lek volgens de garage. waterpomp is ook nog goed. slangen geen scheuren.
hij lekt aan de passagiers zijde vlakbij oliecarter.misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn.
groet dikkeminne
19 januari 2012 om 16:03 #17977878Toch waterpomp zou ik zeggen :hmmz
Maar wat zou kunnen is dat er in een slang of iets een lek zit dat alleen lekt als de boel warm is.
Heb ik een keer gehad op een auto, heb me rot gezocht totdat ik het vond :(19 januari 2012 om 18:06 #17977879@corsa
als de boel warm is lekt hij niet. alleen als hij afkoelt lekt hij.
waterpomp zit er nog geen 20.000km in
slangen lijken droog te zijn, ook geen sporen bij het blok19 januari 2012 om 18:20 #17977880dat zegt niks hoe lang die waterpomp erin zit.
kan altijd zijn dat hij lekt.goed onder druk zetten als de auto koud is.
het lieft de hele nacht ofzo ;)19 januari 2012 om 19:59 #17977881Denk eerder dat het zo is:
Als hij warm is dan verdampt het en zie je het niet lekken, als hij koud is verdampt het niet en zie je m lekken.
ik vermoed waterpomp of montage dichting hiervan.
willem
19 januari 2012 om 20:02 #17977882Of het zou tevens nog de buis of oliekoeler aan de achterzeide van je blok kunnen zijn.
19 januari 2012 om 21:51 #17977883@haasje
over welke buis hebben we het dan.
systeem is op druk gezet bij de garage voor 1.5 uur. geen lek gevonden.19 januari 2012 om 21:55 #17977884koppaking mischien?
19 januari 2012 om 22:22 #17977885geen witte drap op oliedop aanwezig. koelvloeistof zit niets doorheen (geen olie)
wijst niet op de lekke koppakking19 januari 2012 om 22:32 #17977886koppakking kan ook naar buiten gaan lekken.
komt niet heel vaak voor maar gebeurt wel.19 januari 2012 om 22:34 #17977887kep ook geen witte rookpluimen bij warme moter en reservoir tankje borrelt ook niet
19 januari 2012 om 22:46 #17977888nee klopt hier heb je dan ook geen last van.
dit heb je alleen als het kanaal richting je verbrandingsruimte door is.
als het kanaal naar buiten door is heb je geen drap,rook of bubbels.
maar kan ook nog bij je inlaat spuitstuk weg komen.20 januari 2012 om 10:50 #17977889auto net opgehaald bij de garage. heeft er en nacht gestaan. je raad het al geen lekkerij.
auto is weer op druk gezet en geen lekkage tevinden. ook bij het blok geen sporen zei de garageman. waterpomp lekte ook niet.
moest het maar even goed in de gaten houden, (daar heb ik wat aan)20 januari 2012 om 11:05 #17977890hoeveel moet je bijvullen dan per 100 km
20 januari 2012 om 11:43 #17977891dat ga ik nu maar bijhouden. heb ik nog niet gedaan. lag alleen koelvloeistof op de garagevloer. de zaf is de enige auto die erin staat.
zijn steeds druppels op de grond vd garage.20 januari 2012 om 12:04 #17977892is het zeker weten koelvloeistof? Kan ook de afwatering zijn van je airco, die zit daar ook beetje ruim gezien ;)
20 januari 2012 om 12:23 #17977893airco heb ik amper aangehad. 1 keer tot nu toe in januari.
maar airco afwatering is niet rood/roze van kleur lijkt me.20 januari 2012 om 19:34 #17977894als het koelvloeistof is moet je het kunnen ruiken lijkt me, en zeker wanneer de boel warm wordt.
mvg matty20 januari 2012 om 20:01 #17977895je kunt er beter aan proeven.
koelvloeistof is zoet.
niet opdrinken uiteraard :jerryis het geen bakolie?
die is ook rood20 januari 2012 om 22:28 #17977896@gsi racer
is idd zoetig. en prikt een beetje op je tong. duidelijk koelvloeistof
wat er op de garagevloer ligt is ook helder van kleur, zit niets doorheen (olie etc)20 januari 2012 om 22:40 #17977897dan is het indd kvs.
vraag me af of de garage het wel goed gedaan heeft dan?
er moet toch echt wel iets uit komen als je hem onder druk zet.
zowiezo als het ook op de vloer ligt ;)23 januari 2012 om 22:45 #17977898sinds garagebezoek lekt hij niet meer??
misschien heb ik wel een geest in de auto.
kep wel het idee dat als ik een keer goed doorgas dat hij dan wel lekt, maar misschien spuugt hij via het overdruk wel kvs eruitik houd het in de gaten
24 januari 2012 om 18:12 #17977899De grootste druk op je slangen en dergelijke krijg je als je de auto goed warm weg zet en uit doet (hot shutdown heet dit en laat hem dan een paar uur staan) ik heb dit op me werk ook meerdere malen gehad bij voertuigen (zit in speciale voertuigen industrie) dan is alles door de warmte lekker uitgezet en kan bijvoorbeeld de druk op slangklemmen groter worden door het uitzetten.bij een koude motor of afperstest is die dan dicht en met testrijden gaat die dan toch lekken. heb je zelfs bij deze methode geen lekkage dan moet het haast wel iets anders zijn.
Groeten Martin
3 februari 2012 om 21:28 #17977900gisteren een stuk +100km gereden met zaffie. in de garage teruggezet en ik kijk net. je raadt het al, ligt er weer een plasje kvs.
denk toch maar de waterpomp vervangen. dis riem is er een keer afgeweest, misschien is er daardoor ruimte gekomen op de dichting vd waterpomp. weet het anders ook niet.3 februari 2012 om 23:04 #17977901ik zou toch eerst gaan zoeken, die lekkage MOET te vinden zijn als je kvs op de grond hebt liggen?
waar kom je vandaan?
anders maak je maar eens een afspraak bij ons op het werk :thumbwaterpomp zomaar gaan vervangen vind ik een beetje te snel om zomaar te doen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.