Iemand die velgen na kan maken?

Forumindex Forums Overige Miniaturen en schaal modellen Iemand die velgen na kan maken?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247851
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Bij mijn GAMA Calibra zitten dopjes die 4 gaats 16v modellen voor moeten stellen maar het zou natuurlijk veel leuker zijn als er iemand is die mijn Turbo waaiers een beetje nauwkeurig na kan maken.
      Is er een bedrijf of persoon die custom orders kan produceren?

      #18008579
      voyageboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2011

        heb je een plaatje?
        misschien dat ik een shot kan wagen of dat ik ze kan laten maken maar dat is een duur prijsje
        welke schaal wil je ze hebben?

        #18008580
        Andre_Ede
          Lid sinds:
          16 June 2006

          http://www.scala43.com/scala43/rad.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Hier iets bij ?

          #18008581
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Zitten zo te zien geen Calibra Turbo waaiers bij dus nee, maar er staat wel veel leuks tussen :kewlpics

            #18008583
            lucas-
              Lid sinds:
              8 April 2009

              Ik kan dit wel, en ben ook van plan om het op termijn te gaan doen. Ik kan de wielen modelleren en dan door een bedrijfje laten 3D printen. Heb al wel eerder dingen daar laten printen (geen wielen) en dat werkt perfect.

              Ik wil voor mezelf bbs rx’jes gaan maken, maar dan moet ik wel eerst een model hebben waar ze onder kunnen :( Er schijnen 1:24 GAMA modellen te zijn van standaard (geen dtm!) Calibra’s, maar ik kom ze eigenlijk nergens tegen. Heb jij toevallig een 1:24 model? en zo ja, hoe ben je daar aan gekomen.

              #18008584
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Voor schoolprojecten heb ik ook regelmatig velgen getekend en laten 3D printen bij school zelf. Je kunt zeer mooie resultaten krijgen. Er zijn genoeg bedrijven waar je 3D kunt laten printen.

                #18008582
                lucas-
                  Lid sinds:
                  8 April 2009

                  Ben even een beetje aan het tekenen geweest. Hier een opzet van de velgjes die ik wil laten printen.

                  #18008585
                  Turill
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 September 2012

                    Als je zelf een beetje goed kunt 3D’en zou je bijvoorbeeld bij shapeways (http://www.shapeways.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;) je ding kunnen laten printen. Geen idee hoe hoog de kosten kunnen oplopen maar je kan wel 100% customizen. Een goedkopere oplossing is op op een nederlands 3d print forum een verzoekje te doen, kun je ook materiaalsoort wat beter kiezen ;)

                    #18008586
                    lucas-
                      Lid sinds:
                      8 April 2009

                      Ik heb wel eerder dingen laten 3D printen bij http://www.3dworknet.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;. Werkt wel ideaal, je kan je 3D model uploaden, materiaal selecteren en je krijgt een automatische kostprijs. Ik denk dat het zo rond de 30 euro is voor 4 wieltjes

                      #18008587
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        heb t zelfde probleem n beetje

                        heb een ascona in 1:5 daar wil ik ook heel graag de juiste wielen onderhebben
                        ronal 400

                        kwam zelf ook al op 3d printen uit
                        prijzen varieeren wel veel maar ook de materiaal zoort en daardoor de sterkte van de velgen.

                        bij mij moeten ze ook nog functioneel zijn
                        daar het een rijdend model betreft (26cc 2takt motor)

                        zo,n tekkening is mijn grootste struikelblok :shock:

                        voor de topic starter zou resine inleg velgen al genoeg zijn
                        dat wordt al jaren in de modelbouw gebruikt

                        daarvoor zou je met bedrijven als “ulinowak” (duitser) contact op kunnen nemen

                        of carsten creft van ck motorsport zoeken op ” modellshop24.de” ;)

                        #18008588
                        lucas-
                          Lid sinds:
                          8 April 2009

                          Die wielen zijn op zich goed te tekenen, dus misschien kan ik daarin wel wat voor je betekenen.

                          De ervaring die ik heb met 3Dprinten is dat de kwaliteit van het kunststof wat gebruikt wordt erg goed is. De sterkte van een wiel kan natuurlijk wel wat aangepast worden door ze dikker uit te voeren dan origineel. Ze kunnen ook aluminium 3D printen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

                          Als je schaal 1:5 hebt dan is een wiel ongeveer 8 cm? het wordt wel een dure grap dan denk ik. Met kunststof ben je zo 50 euro per wiel kwijt schat ik zo

                          #18008589
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            tjah er bestaan ook wel alu velgen voor de 1:5
                            die kostten dat geld ook

                            maar dan nog heb ik niet de velg die me naar de zin is

                            ik zal me er eens serieuser in verdiepen
                            ook wat eventuele kostten gaan zijn

                            je aanbod voor t eventueel tekenen houd ik alvast ingedachten ;)

                            #18008590
                            InjectTheVenom
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 December 2004

                              @lucas- wrote:

                              Ik kan dit wel, en ben ook van plan om het op termijn te gaan doen. Ik kan de wielen modelleren en dan door een bedrijfje laten 3D printen. Heb al wel eerder dingen daar laten printen (geen wielen) en dat werkt perfect.

                              Ik wil voor mezelf bbs rx’jes gaan maken, maar dan moet ik wel eerst een model hebben waar ze onder kunnen :( Er schijnen 1:24 GAMA modellen te zijn van standaard (geen dtm!) Calibra’s, maar ik kom ze eigenlijk nergens tegen. Heb jij toevallig een 1:24 model? en zo ja, hoe ben je daar aan gekomen.

                              Ooit eens een keer op Sevenum gekocht bij Fred. Dus 4 velgen in 1:24 zou ongeveer 30 euro moeten kosten?

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.