Identificeren Olympia Rekord AD-70-22

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Identificeren Olympia Rekord AD-70-22

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363542
    KeesL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 January 2019

      Dag, ik ben nieuw hier en vraag misschien naar de bekende weg. Ik ben aan het uitzoeken welk type (Olympia) Rekord mijn vader precies bezat in ongeveer 1964-’65. Het kenteken was AD-70-22. Ik weet inmiddels dat kentekens met AD aan het begin in 1959 op naam zijn gezet en hij heeft hem tweedehands gekocht, dus dat kan kloppen. Enkele vragen:
      1. De auto was volgens mij niet bi-color en ik herinner mij ook geen uitgebreide chroompartijen. (Ik weet het niet 100% zeker, want ik was toen 10 en het is meer dan een halve eeuw geleden.) Betekent uitgevoerd in één kleur dat het geen echte (Olympia) Rekord P1 is geweest, maar een van de twee gestripte versies (“1200” of “1500” genoemd, dus zonder de aanduiding “Rekord”)?
      2. Is er een manier om iets “dichterbij” te komen dan alleen maar 1959? Ik denk erover een dergelijke oldtimer aan te schaffen en zou dan uit sentimentele overwegingen liefst precies zo’n uitvoering willen hebben, of in ieder geval zo dicht mogelijk bij de AD-70-22.
      Alvast bedankt,
      Kees

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.