Idee + Opgelost. Lage stationair-toerental (bijna uitval)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Idee + Opgelost. Lage stationair-toerental (bijna uitval)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18411505
    Huiting88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2015

      Hey mede vectra liefhebbers!

      Ik had al een tijdje iritatie bij mijn staionair toerental Betreft 1.8 benzine, voornamelijk bij warme motor als ik b.v van de snelweg afkom en wachtend met de koppeling in stil sta
      Dan sloeg die bijna af en liep heel stotterend

      Ik heb de buis van het gasklephuis eraf gehaald en de klep schoongemaakt met keukenpapier
      Toen de klep opengehouden met mijn hand en dan bovenop (eigenlijk de zijkant van de klep) heb ik een heel klein vlak kantje geveild
      Zodat hij iets meer lucht krijgt als de klep in de meest dichte positie staat

      Wellicht zijn er meer mannen die dit hebben en is het vrij makkelijk op te lossen
      Denk er wel om .. ik heb papier in de klephuis gedaan en met een stofzuiger geveild zodat ik geen metaal slinters in mn motor kreeg

      #18411553
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Wellicht zit het kleine gaatje van je carterventilatie verstopt of de slang die daarnaar toe gaat..
        Dat zou het zelfde effect hebben.

        Gr,
        The Duke

        #18411612
        Huiting88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 March 2015

          Hey Duke

          Ja ik heb inderdaad eens iets gelezen over dat gaatje maar nooit kunnen vinden hoe dat precies werkt
          Maar betekend dat dan ook dat mn carterventilatie niet goed werkt?

           

          #18411836
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            ja, er staan hier op het forum ergens plaatjes van hoe je dat kan schoonmaken (ze boren het dan zelfs op, zou ik niet doen bij een 1.8). Ik doet het zelf met een tandenragertje.
            Kan niet moeilijk te vinden zijn, gaat vanaf je kleppendeksel 2 slangen weg, 1 dikke naar voor de gasklep en 1 dunne richting je gasklep, zit daar over een slangpilaartje geschoven. Deze dunne bij de gasklep loshalen, een heel dun ijzerdraadje erdoor steken en je ziet als je in de buurt van je gasklep kijkt dan gelijk waar het gaatje zit..

            Gr,
            The Duke

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.