hydraulyscheklepstoters testen enz

Forumindex Forums Techniek Overige motor types hydraulyscheklepstoters testen enz

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246110
    Tomvt
      Lid sinds:
      2 July 2004

      hoi,

      zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik kan kijken of mijn hydraulische klepstoters nog goed zijn, hoe ik ze kan legen en dan weer vullen???
      graag een duidelijke omschrijving van wat ze wel en niet mogen doen.
      heb 2 koppen van een 24v c30se liggen 1 daarvan komt van m’n eigen blok af en deze stoters kan ik niet indrukken, 1 kop komt van een motor af die iemand al jaren had staan, daarvan kan ik ze een stukje indrukken en ze klikken dan een beetje

      mvg tom

      #17987609
      EdGSI
        Lid sinds:
        13 August 2011

        Hier ben ik ook wel benieuwd naar ;)
        Even volgen :jerry

        #17987610
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ik heb de hydrostoters van m’n x18xe1 destijds getest door de hydrostoter met twee vingers vast te pakken, één op de vlakke kant waar je nokkenas tegenaan sleept en het stotertje zelf.
          Vervolgens perslucht op het kleine gaatje gezet en dan voelen of het stotertje uitkomt.

          Het is weliswaar geen nauwkeurige methode, maar je voelt wel of de stotertjes werken of niet. Ik ben er op die manier achtergekomen dat ik destijds één kapotte hydrostoter had, terwijl de VOD er 16 wilde vervangen :jerry

          #17987611
          EdGSI
            Lid sinds:
            13 August 2011

            Heb dit ook gedaan bij mij hydraulische klepstoters. Maar bij mij kwam er alleen maar vieze bruine vloeistof uit.

            Heb zo allemaal proberen schoon te krijgen. En ze liggen nu in motorolie (al een aantal weken).

            Kan ze pas testen als ze dadelijk in het nieuwe gereviseerde blokje liggen :jerry

            #17987612
            Gupy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2006

              Een fout die vele maken is er vanuit gaan dat de klepstoter nog goed is op het moment dat deze niet in te drukken is.
              Natuurlijk is ie ook stuk om het moment dat die wel in te drukken is, maar de inwendige plunjer wil ook heel vaak vast zitten.

              Ik draai altijd ff met de plunjer om te kijken of deze kan draaien, indien niet dan zit ie vast.

              De originele INA stoters kun je vrij makkelijk uit elkaar halen, de FEBI weer niet.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.