zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik kan kijken of mijn hydraulische klepstoters nog goed zijn, hoe ik ze kan legen en dan weer vullen???
graag een duidelijke omschrijving van wat ze wel en niet mogen doen.
heb 2 koppen van een 24v c30se liggen 1 daarvan komt van m’n eigen blok af en deze stoters kan ik niet indrukken, 1 kop komt van een motor af die iemand al jaren had staan, daarvan kan ik ze een stukje indrukken en ze klikken dan een beetje
Ik heb de hydrostoters van m’n x18xe1 destijds getest door de hydrostoter met twee vingers vast te pakken, één op de vlakke kant waar je nokkenas tegenaan sleept en het stotertje zelf.
Vervolgens perslucht op het kleine gaatje gezet en dan voelen of het stotertje uitkomt.
Het is weliswaar geen nauwkeurige methode, maar je voelt wel of de stotertjes werken of niet. Ik ben er op die manier achtergekomen dat ik destijds één kapotte hydrostoter had, terwijl de VOD er 16 wilde vervangen :jerry
Een fout die vele maken is er vanuit gaan dat de klepstoter nog goed is op het moment dat deze niet in te drukken is.
Natuurlijk is ie ook stuk om het moment dat die wel in te drukken is, maar de inwendige plunjer wil ook heel vaak vast zitten.
Ik draai altijd ff met de plunjer om te kijken of deze kan draaien, indien niet dan zit ie vast.
De originele INA stoters kun je vrij makkelijk uit elkaar halen, de FEBI weer niet.
Auteur
Berichten
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.