Hürlimann 4×4 bak. Wie rijd er mee of heeft er ervaring mee?

Forumindex Forums Overige 4×4 Hürlimann 4×4 bak. Wie rijd er mee of heeft er ervaring mee?

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 51 tot 72 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #17969986
    danny
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Wat moet ik daaraan verklaren dan ?

      ik zou zeggen maak een afspraak met hem…

      #17969987
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Ik vind het gewoon wat merkwaardig dat iemand die zo gastvrij is als eigenheimer bestempeld word terwijl hij zich zeer waarschijnlijk ook gewoon aan de regels heeft te houden zoals hij met Opel overeen gekomen is. Willen mensen daar verandering in brengen dan zitten ze voor mijn gevoel tegen de verkeerde boom aan te blaffen.

        #17969988
        syl-astra
          Lid sinds:
          3 October 2007

          opel heeft eigenlijk niks met de tussen bak en f28 te doen he
          bak is van getrag en opel haalde daar de bakken
          als die bak kapot loopt kan opel alleen een ruil bak bieden omdat opel zelf ook niks heeft aan onderdelen die hebben zelfs geen handleiding van hoe dat ding in elkaar zit
          van een f18 of f20 hebben ze dat wel
          kijk maar in tis2000

          die hout hakker heeft alles van getrag overgenomen en dus nu het alleen recht op onderdelen

          #17969989
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Dan moeten de klagers niet bij Hürlimann maar bij Getrag zijn om de situatie voor te leggen dat mensen te veel moeite hebben om de 4×4 Calibra’s en Vectra’s te kunnen onderhouden, daar heeft hij het tenslotte van gevraagd en gekregen. Weet niet of dit al eens is gebeurd?

            #17969990
            syl-astra
              Lid sinds:
              3 October 2007

              nou denk het niet

              getrag doet delen en kennis weg aan aan die houthakker
              dus de service ligt bij hem
              en hij is zo flexibel als een loden deur

              dus dan ligt het niet aan getrag hoor
              die hebben er niks meer mee te maken nu

              #17969991
              danny
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Waren die bakken niet van Daimler Puch

                Maar daimler puch leverde toen der tijd de onderdelen aan de dealer, er zijn dealers die er nog een reparatie manifest van hebben liggen

                Het spul stond dusdanig in de weg bij Puch toen de productie van de calibra gestopt was dat het te koop werd gezet

                Hurlihitler is er toen achter aan gegaan, en heeft alles gekocht inclusief het alleen recht op onderdelen en patenten.

                Herr adolf had toen het alleen recht en kwam met de fabels dat de bak niet zelf te repareren was, Terwijl de opeldealer ook de bak kon repareren met de onderdelen van Puch.
                Neem een voorbeeld aan de f28 bak en onderdelen, ook niet meer te krijgen zonder tussenkomst van hurlimann

                De prijzen zijn asociaal omhoog gegaan. na de verkoop aan hurlimann

                Maar ja de calibra sterft uit en daarmee ook hurlimanns praktijken :jerry dat laatste geeft de mens nog hoop.

                #17969992
                kadett4x4
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 July 2004

                  ik heb toch ook eens een keer op internet een verhaal gelezen van een nederlandse jongen met een calibra turbo, die naar hurlimann toe is geweest met zijn wagen.
                  sprak ook vol lof over die knakker, over de service en kwaliteit.
                  kwam toen wel naar voren dat zijn zoon het meeste werk deed geloof ik, en dat die ouwe wel een beetje raar kon doen.
                  maar heb ook negatieve verhalen en reacties gezien over die gast.
                  ik heb ooit eens een verdeelbak een heel eind uit elkaar gehad, maar had daar niks speciaals voor nodig.
                  als ik er nog eens een heb, ga ik het nog wel eens een keer doen.
                  zal dan eens stap voor stap bij houden wat er gebeurd.

                  groeten.

                  #17969993
                  lemmuh
                    Lid sinds:
                    29 July 2005

                    Bij aanschaf van mijn Mike Hayward locking kit heb ik er een CD met handleidingen bij gekregen, veel foto’s en info. Zal een dezer dagen eens kijken waar ik dat als PDF online kan zetten, dan maak ik er wel een linkje naartoe.

                    Jeroen

                    #17969994
                    16VCalibra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 July 2008

                      http://www.opel-turbo.de/c20let/showthread.php?110414-4-Motion-Umbau-am-Vectra-Turbo” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      4 motion bak eronder? Maar is het gelukt of niet hahaha mn duits is nicht so gut. Scheize!

                      #17969995
                      kadett4x4
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 July 2004

                        effe door gelezen, maar hem is het nog niet gelukt.
                        er is wel een andere die het wel heeft, maar kom verschillende reacties tegen over wat je nodig hebt.
                        ze hebben het de hele tijd over een 02m bak(denk vw??) die je dan nodig hebt, en een of ander stuurapparaat.
                        weet niet of 4 motion zonder stuur apparaat kan werken, maar die van opel wel(zie mijn kadett).
                        kom ook iets tegen van een audi s3, en toyota celica verdeelbakken.
                        vraag me af hoe het bij een lancer evo zit, of dat ook passend te krijgen is.
                        had ook meteen even alle linkjes bekeken, en een 4×4 ombouw in duitsland is ook niets aparts meer.
                        allleen snap ik die verhalen van de TUV keuring niet helemaal.
                        er word gesproken over botsproeven en type goed keuring van je wagen, maar dan heb je pech, want een kadett of astra is nooit 4×4 uitgegeven door opel.
                        heb zelf die zoektocht ook gehad.
                        en het moet in europa zijn uitgebracht, want wat er buiten europa is gemaakt telt niet.
                        in die 18 maanden dat ik met mijn kenteken bezig ben geweest, is er denk ik nog geen 5km mee gereden.
                        dus hun rijden er ook niks mee, en heb geen deuk gevonden van een botsproef.
                        en ik heb er toch 4x een duits kenteken op gehad, dus TUV gekeurd, en goed gekeurd.
                        tegenover het RDW hier, is de TUV maar een peuleschilletje.(6 jaar geleden tenminste)
                        maar kan gema in duitsland niet hetzelfde als hurliman, dacht dat hun de opel verdeelbak ook konden maken/ aanpassen.
                        ik blijf zelf gewoon door denken.

                        groeten.

                        #17969996
                        InjectTheVenom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2004

                          Had Gema nou niet een samenwerkingsverband met Hürlimann of is me dan in het verleden iets verkeerds verteld? Ik bedoel als dat wel zo zou zijn dan moeten er toch dingen te regelen zijn.

                          #17969997
                          kadett4x4
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 July 2004

                            duitsland is wel dichterbij :vertag
                            hoe hete die engelse site ook weer, die man kon ook alles aankomen.
                            iets van 16v.com.uk of zoiets.

                            groeten.

                            #17969998
                            InjectTheVenom
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 December 2004

                              Deze bedoel je:

                              http://www.cav16.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Naar blijkt bestaan er speciale “agentschappen” buiten Zwitserland die de verdeelbakrevisie uit mogen en kunnen voeren…… :hmmz

                              #17969999
                              16VCalibra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 July 2008

                                Maar doet gema niet aan versterkte 4×4 bakken???

                                #17970000
                                InjectTheVenom
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2004

                                  Volgens mij wel maar vraag het voor de zekerheid even, een hele tijd geleden stond het nog op de site maar desondanks doen ze de gewone revisie nog altijd (heb hier pas geleden nog over gemaild met ze). Ga je er een keer naartoe dan met de jouwe??

                                  Het jammere is dat er op het net nergens te achterhalen valt welke landen nog meer een agentschap hebben en waar.

                                  #17970001
                                  Corsa 4×4 turbo
                                    Lid sinds:
                                    19 March 2014

                                    Goede dag,

                                    rij zelf met doorontwikkelde Hürlimann bakken in de autocross met 500+pk erop dus heb zeker ervaring met de 4×4 bakken.
                                    Krijg steeds meer vragen over mijn versnellingsbakken en 4×4 vandaar dat ik mij nu aangemeld heb op dit forum.

                                    Er wordt helaas hier ook een hoop onzin verteld over Hürlimann daarom mochten er vragen zijn over onderdelen van Hürlimann bakken laat het maar weten.

                                    #17970002
                                    kadett4x4
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 July 2004

                                      Rijd jij met die witte corsa, en doe je ook nk.
                                      wat is er dan precies versterkt bij jou verdeelbak?
                                      en wat voor versnellingsbak heb je onder de corsa liggen.
                                      Ga je dit jaar ook in velddriel rijden.
                                      Heb je er ook prijzen van.
                                      Zijn wel veel nieuwsgierige vragen, maar er zullen er hier genoeg zijn die er meer van willen weten.

                                      groeten.

                                      #17970003
                                      InjectTheVenom
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 December 2004

                                        @Corsa 4×4 turbo wrote:

                                        Goede dag,

                                        rij zelf met doorontwikkelde Hürlimann bakken in de autocross met 500+pk erop dus heb zeker ervaring met de 4×4 bakken.
                                        Krijg steeds meer vragen over mijn versnellingsbakken en 4×4 vandaar dat ik mij nu aangemeld heb op dit forum.

                                        Er wordt helaas hier ook een hoop onzin verteld over Hürlimann daarom mochten er vragen zijn over onderdelen van Hürlimann bakken laat het maar weten.

                                        Die zijn er zeker! Wat bedoel je precies met doorontwikkeld en wat is er specifiek gemodificeerd waar Hürlimann het heeft laten liggen? Waarom houden deze modificaties het wel en die van Hürlimann minder of niet? Erg welkome ontwikkeling dit en hopelijk de reden voor veel mensen om de Calibra Turbo’s niet meer te slachten maar te behouden.

                                        #17970004
                                        16VCalibra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2008

                                          Jij bedoelt die witte met die dutch power trading sticker erop zeker

                                          @kadett4x4 wrote:

                                          Rijd jij met die witte corsa, en doe je ook nk.
                                          wat is er dan precies versterkt bij jou verdeelbak?
                                          en wat voor versnellingsbak heb je onder de corsa liggen.
                                          Ga je dit jaar ook in velddriel rijden.
                                          Heb je er ook prijzen van.
                                          Zijn wel veel nieuwsgierige vragen, maar er zullen er hier genoeg zijn die er meer van willen weten.

                                          groeten.

                                          #17970005
                                          16VCalibra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 July 2008

                                            Volgens mij begrijp je het verkeerd Willem???

                                            @InjectTheVenom wrote:

                                            @Corsa 4×4 turbo wrote:

                                            Goede dag,

                                            rij zelf met doorontwikkelde Hürlimann bakken in de autocross met 500+pk erop dus heb zeker ervaring met de 4×4 bakken.
                                            Krijg steeds meer vragen over mijn versnellingsbakken en 4×4 vandaar dat ik mij nu aangemeld heb op dit forum.

                                            Er wordt helaas hier ook een hoop onzin verteld over Hürlimann daarom mochten er vragen zijn over onderdelen van Hürlimann bakken laat het maar weten.

                                            Die zijn er zeker! Wat bedoel je precies met doorontwikkeld en wat is er specifiek gemodificeerd waar Hürlimann het heeft laten liggen? Waarom houden deze modificaties het wel en die van Hürlimann minder of niet? Erg welkome ontwikkeling dit en hopelijk de reden voor veel mensen om de Calibra Turbo’s niet meer te slachten maar te behouden.

                                            #17970006
                                            kadett4x4
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 July 2004

                                              Volgens mij wel ja.
                                              heb hem vorig jaar of in loenen, of in ter wolde zien rijden.

                                              groeten.

                                              #17970007
                                              Noordpoolgsi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 March 2009

                                                Dan klopt er toch iets niet helemaal als er in die corsa 500 pk zit ….
                                                Kijk verder nooit vaak Toerwagens de laatste 9-10 jaar maar toch.

                                                Ene keer loopt ding goed andere x denk je van oke dat kan beter … :wtf

                                              22 berichten aan het bekijken - 51 tot 72 (van in totaal 72)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.