Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › Hürlimann 4×4 bak. Wie rijd er mee of heeft er ervaring mee?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2012 om 19:30 #17969961
Ah kijk en daar hebben we dus de kern van het probleem rond behoud van de 4×4 Calibra’s.
8 december 2012 om 20:09 #17969962Ja idd :evil:
8 december 2012 om 21:28 #17969963Zo, een hoop gemist hiero..
Wat moete we dan als we tog met 4×4 willen rijden er en een beetje druk op zetten?? Zag op youtube dat ze met een 6bak en 4×4 bak van de audi tt rijden.. Zeker een hoop aanpaswerk voor nodig en zal wel wat kosten ook denk ik.. En ja het is dan geen f28 meer, hoort wel aan zo een LET vind ik…
9 december 2012 om 11:30 #17969964AnoniemLid sinds:
1 January 1970@bd. wrote:
@InjectTheVenom wrote:
@danny wrote:
Geen enkel onderdeel zal iemand bij hurlimann vandaan krijgen en ooit kunnen krijgen
Als er onderdelen te koop zijn is het reproductie: koppelings plaatjes worden nog wel is opnieuw belegd
De zuiger/seal die eigenlijk voor 90% altijd kapot gaat zijn al wat ontwerpen voor geweest.
Hoe de stand nu is weet ik niet , ben er ff uit geweest
Weet wel dat het 4×4 verdeel systeem bagger slecht is van opel, en de enigste die lacht is hurlimann.Dan ben ik behoorlijk benieuwd hoe het nu werkelijk zit wat betreft die reproducties en opnieuw belegde plaatjes, het zou in mijn ogen voor het behoud (ipv. sloop ten bate van alleen de motor) van de Calibra 4×4’s zeer wenselijk zijn als er nu eens definitief uitgezocht kan worden waar wat vandaan komt want het is gewoon belachelijk zoveel als er gesloopt worden omdat mensen van dit soort dingen niet of onvoldoende op de hoogte zijn en ze dus maar uit elkaar trekken.
lol, jij denkt dat als mensen aan onderdelen kunnen komen voor de 4x4bak, ze de calibra’s niet meer slopen :jerry . die turbo motoren komen veel meer tot hun recht in een lichtere wagen :thumb
mijn mening ook n beetje
maar heb persoonlijk ook niet veel met n calibra
ben ze wel meer gaan warderen :thumb
maar t blijft niet mijn model heeft ook wel met de leeftijd te maken
ben meer van t oudere spul ;)maar iemand die dat wel heeft en graag zijn calibra
rijdend wil houden die vind er wel n oplossing voor ;)de echte liefhebbers blijven zo over ;) ;)
wil je hem geheel origineel houden
dus met de 4×4 bak van opel
tjah dan ben je dus overgeleverd aan bedrijfen zoals hurliman :hmmzpersoonlijk had ik er al lang een bak van een ander merk ondergeboud
b.v audi die boud al jaaren 4×4,s die t wel volhouden :thumbkan me ook niet voorstellen dat er veel minder calibra,s verdewenen/gesloopt zouden zijn
als deze bakken beter waren :hmmzhet feit dat er veel gedemonteerd zijn
moet toch ook resulteren in zat gebruikte 4×4 bakken?????die worden 9 van de 10 x niet mee overgebout ;)
9 december 2012 om 11:54 #17969965Wat een gezeur allemaal weer, alsof de enige manier om een Calibra 4×4 op de weg te houden is dat er meer vermogen in gestopt MOET worden.
De enigste en enkele reden waarom de 4×4 Calibra’s uit elkaar gaan is de nooit en te nimmer stilbare honger naar meer vermogen die op een punt eindigt, klaar! Hennie heeft me zelf verteld dat als je met een niet gemodificeerde Calibra 4×4 precies zo om gaat als met iedere andere volstrekt willekeurige auto dat hij dan net zo lang heel blijft. So what dat de verdeelbak minder geschikt is voor meer vermogen moet het dan maar betekenen dat de 4×4 Calibra’s uit elkaar gehaald moeten worden net zo lang tot er geen meer over is?!
Echt waar ik heb nog maar weinig klinkklare idiote onzin van zulk formaat gelezen! En daar laat ik het voor nu even bij..9 december 2012 om 14:31 #17969966in de rally calibra’s reden ze met een x-trac bak
zal wel een paar knaken kosten
9 december 2012 om 14:31 #17969967Tja wees eerlijk: Als jij een cali turbo had 8 jaar geleden waar veel problemen mee zijn of dat die onder je reet wegroest, dan was de beste oplossing SLOPEN, je kreeg namelijk niks voor een doorgerotte 4×4 turbo, en in onderdelen bracht die toch nog een rootje of 7 a 8 op
Aangezien de meeste calibra’s zo rot als wat waren zijn de meeste in onderdelen verkocht.
en de markt was toen erg goed omdat de meeste hem in een kadett of astra monteerde.9 december 2012 om 14:33 #17969968@theunm wrote:
in de rally calibra’s reden ze met een x-trac bak
zal wel een paar knaken kosten
Maar ook daar werd vroegtijdig de stekker uitgetrokken, mede door de vele pech gevallen met de 4×4 bak
De calibra 4×4 dtm kan je in geen enkel opzicht vergelijken met de huidige calibra, alleen de vorm lijkt erop
9 december 2012 om 15:35 #17969969@danny wrote:
Tja wees eerlijk: Als jij een cali turbo had 8 jaar geleden waar veel problemen mee zijn of dat die onder je reet wegroest, dan was de beste oplossing SLOPEN, je kreeg namelijk niks voor een doorgerotte 4×4 turbo, en in onderdelen bracht die toch nog een rootje of 7 a 8 op
Aangezien de meeste calibra’s zo rot als wat waren zijn de meeste in onderdelen verkocht.
en de markt was toen erg goed omdat de meeste hem in een kadett of astra monteerde.Daar ben ik het voor de meter niet mee eens want ook de 100% harde exemplaren worden klakkeloos gesloopt vanwege de toch ooh zo onoverkomelijke (NOT) problemen met de 4×4.
Als anderen met wat voor auto van welk merk dan ook dezelfde neerslachtige instelling hadden dan konden de restauratiebedrijven net zo goed hun deuren sluiten. Ik zeg het nog een keer de Calibra 4×4 wordt volledig onterecht het slopershoekje in gedrukt, ik heb toch verdomme ook zelf mijn achterschermen uitgeboord zonder ook maar één cent ervaring?? Als ik wat onderdelen betreft wist waar ik zijn moest dan reviseerde ik ook nog lekker zelf mijn eigen verdeelbak met de juiste handleiding erbij en maakte ik naar alle jankerds een lekker grote lange neus omdat ik aangetoond had dat het wél kan!9 december 2012 om 15:44 #17969970Ja maar Jij bent een liefhebber: Een ander heeft de mogelijkheid kennis/ geld niet te doen
Vergeet niet dat een hoop 4×4 bakken zijn gesneuveld door verkeerd onderhoud, en dan noem ik maar 1 ding de drukbol, deze sloopte gewoon je zuiger ring in je bak als die te oud word. Met als gevolg een olie spuitende auto zonder stuurbekrachtiging.Voor 90% is de auto een vervoersmiddel en die doen niet zo moeilijk over slopen enz enz
Dat de calibra een makkelijk sloop object geworden is ben ik wel met je eens
voor de meeste mensen is de auto te zwaar, Uit de tijd en te duur.Ik praat het slopen ook niet goed , maar ken me wel voorstellen dat mensen dit doen of gedaan hebben.
Al zou mijn astra gtc problemen hebben die ik niet op zou kunnen lossen ( Wat nooit niet gebeurd natuurlijk ) en slopen zou meer opleveren als inruil/verkoop dan is de keus makkelijk gemaakt.
9 december 2012 om 15:54 #17969971Die ga ik ook gewoon weerleggen doordat iedere andere auto óók kapot gaat door slecht onderhoud wanneer de intervallen en procedures niet opgevolgd worden, punt uit en weer een onterechte reden om de 4×4 Calibra’s in de slopershoek te drukken.
Ik heb zelf mijn eigen mogelijkheid gemaakt omdat ik het wilde en dus zo veel mogelijk geld bespaard heb. Zoals ik dan zeg “waar een Wil(lem) is is een weg” zelfs als die op dat moment onzichtbaar is.9 december 2012 om 16:09 #17969972Hert gaat mij niet om de discussie wie gelijk heeft of niet, Ik probeer je alleen te zeggen dat niet iedereen de passie heeft voor de calibra.
en degene die het niet heeft zal niet blikken of blozen om de auto te slopen om zijn geld terug te krijgen of er geld op te verdienen
Hoeveel turbo’s hebben er niet op mp gestaan voor een prikkie zeg 1500 euro, Wederom is ook hier geld in te verdienenen dan komen we weer op de eerste post terug , alles draait om geld
9 december 2012 om 16:18 #17969973Het gaat mij ook niet om gelijk maar om de vraag of iets terecht of onterecht is. Alles draait niet alleen om geld maar ook om kennis want zonder kennis van (in dit geval) beschikbare specialisten en onderdelen leveranciers gaan ze allicht voor een schijntje weg op Marktplaats.
9 december 2012 om 21:10 #17969974hallo ik ben nieuw op deze site marcel is mijn naam maar gebruik deze verdeelbakken al 4jaar in de autocross en kan je vertellen dat ze volledig aan gort getrokken kunnen worden. bij mij is wel de volledige hydrolische functie eruit. ik heb jullie verhalen gelezen en weet da hurlimann moelijk kan doen. hij is de enigste die alle onderdelen heeft en ze niet los verkoopt.
groetjes marcel9 december 2012 om 22:01 #17969975@louwe 16 klepper wrote:
@bd. wrote:
@InjectTheVenom wrote:
@danny wrote:
Geen enkel onderdeel zal iemand bij hurlimann vandaan krijgen en ooit kunnen krijgen
Als er onderdelen te koop zijn is het reproductie: koppelings plaatjes worden nog wel is opnieuw belegd
De zuiger/seal die eigenlijk voor 90% altijd kapot gaat zijn al wat ontwerpen voor geweest.
Hoe de stand nu is weet ik niet , ben er ff uit geweest
Weet wel dat het 4×4 verdeel systeem bagger slecht is van opel, en de enigste die lacht is hurlimann.Dan ben ik behoorlijk benieuwd hoe het nu werkelijk zit wat betreft die reproducties en opnieuw belegde plaatjes, het zou in mijn ogen voor het behoud (ipv. sloop ten bate van alleen de motor) van de Calibra 4×4’s zeer wenselijk zijn als er nu eens definitief uitgezocht kan worden waar wat vandaan komt want het is gewoon belachelijk zoveel als er gesloopt worden omdat mensen van dit soort dingen niet of onvoldoende op de hoogte zijn en ze dus maar uit elkaar trekken.
lol, jij denkt dat als mensen aan onderdelen kunnen komen voor de 4x4bak, ze de calibra’s niet meer slopen :jerry . die turbo motoren komen veel meer tot hun recht in een lichtere wagen :thumb
mijn mening ook n beetje
maar heb persoonlijk ook niet veel met n calibra
ben ze wel meer gaan warderen :thumb
maar t blijft niet mijn model heeft ook wel met de leeftijd te maken
ben meer van t oudere spul ;)maar iemand die dat wel heeft en graag zijn calibra
rijdend wil houden die vind er wel n oplossing voor ;)de echte liefhebbers blijven zo over ;) ;)
wil je hem geheel origineel houden
dus met de 4×4 bak van opel
tjah dan ben je dus overgeleverd aan bedrijfen zoals hurliman :hmmzpersoonlijk had ik er al lang een bak van een ander merk ondergeboud
b.v audi die boud al jaaren 4×4,s die t wel volhouden :thumbkan me ook niet voorstellen dat er veel minder calibra,s verdewenen/gesloopt zouden zijn
als deze bakken beter waren :hmmzhet feit dat er veel gedemonteerd zijn
moet toch ook resulteren in zat gebruikte 4×4 bakken?????die worden 9 van de 10 x niet mee overgebout ;)
inderdaad. en met een kapotte verdeelbak rijdt hij ook gewoon nog prima, dus volgens mij geen reden om hem te slopen :hmmz
meeste cali turbo’s worden aangekocht voor de motor/bak.
de vorige eigenaar van mijn turbo motor heeft hem ook uit een keiharde en nette cali getrokken(alleen de motorkap had wat roest. denk je nou echt dat dat was omdat de verdeelbak zo kut was? of omdat hij graag een turbo motor in zijn tigra wou?
ik zet mijn geld in op de laatste optie :jerryveel mensen hebben gewoon niks met een calibra(waaronder ik :sleeping ) en vinden die dingen alleen intressant voor de: c20let,f28,remmen,interieur
10 december 2012 om 14:54 #17969976Zo er mag wel wat meer respect voor de Calibra hoor.. Calibra uit de tijd?? Calibra tipt aan de snelle coupe’s die nu anno 2012 de weg op gaan.. Calibra is gewoon tijdloos als het gaat om de vorm, techniek is een ander verhaal.. En zonder de calibra/vectra bestond de LET ook niet hehehe. Calibra vind ik persoonlijk de mooiste auto die opel ooit heeft geproduceert. In de gedachte houdend dat de Calibra een CW had van 0,26, en dat voor een auto van 1989! Petje af ;) . Ik zal mijn turbo in ere houden, komt egt niet in een corsa terecht ofzo dat blok. Hoe unieker een auto hoe meer geld die op den duur zal opbrengen. Laten we nou eerlijk zijn, ik zie meer Skyline’s dan Calibra’s, en dan nog niet eens over de Turbo versies gesproken..
Maargoed waarom is Hurlimann een klootzak?? Arrogante vent of iets?? Uit de hoogte ???
10 december 2012 om 15:14 #17969977@16VCalibra wrote:
Maargoed waarom is Hurlimann een klootzak?? Arrogante vent of iets?? Uit de hoogte ???
Persoonlijke ervaringen van Mij en Heel veel andere mensen.
10 december 2012 om 20:47 #17969978Wat hebbie dan ervaren als ik vragen mag?? Was natuurlijk aan het kijken voor zo een bak maargoed als hij mijn geld niet waar is dan doen we het anders natuurlijk.. Wil geen fouten méér maken hehe
10 december 2012 om 21:03 #17969979Ik zal zijn werk niet afzeiken, Hij levert goed werk, en weet heel goed waar die mee bezig is
alleen zijn houding tegenover de klanten/toekomstige klanten is echt slecht
Laat staan als je over onderdelen begintIk denk dat hennie ook wel een boekje er over open kan doen
10 december 2012 om 21:17 #17969980zou zeggen bel hem eens en probeer eens een onderdeel van een bak te bestellen bij hem
kom je er wel achter11 december 2012 om 10:09 #17969981@syl-astra wrote:
zou zeggen bel hem eens en probeer eens een onderdeel van een bak te bestellen bij hem
kom je er wel achterJa idd : Alsof wij niet in staat zijn om de koppelingsplaatjes en de zuiger te kunnen vervangen :jerry
11 december 2012 om 10:36 #17969982@danny wrote:
Ik zal zijn werk niet afzeiken, Hij levert goed werk, en weet heel goed waar die mee bezig is
Ik denk dat hennie ook wel een boekje er over open kan doen
is al weer 11 jaar geleden :shock:
11 december 2012 om 11:29 #17969983zolang alweer ?
12 december 2012 om 20:22 #17969984@marcel717 wrote:
hallo ik ben nieuw op deze site marcel is mijn naam maar gebruik deze verdeelbakken al 4jaar in de autocross en kan je vertellen dat ze volledig aan gort getrokken kunnen worden. bij mij is wel de volledige hydrolische functie eruit. ik heb jullie verhalen gelezen en weet da hurlimann moelijk kan doen. hij is de enigste die alle onderdelen heeft en ze niet los verkoopt.
groetjes marcelheeeyy saabman, ook de weg gevonden hier.
er zit wel wat verschil in tussen cross en weg, op de weg slipt het niet zo snel.
maar hoeveel pk heb jij erop staan???
misschien kun jij wel iets betekenen voor 16v calibra.
stuur me je nummer nog eens door, ben het kwijt.
kom ik eens aan bij je.groeten.
16 december 2012 om 14:56 #17969985@danny wrote:
@16VCalibra wrote:
Maargoed waarom is Hurlimann een klootzak?? Arrogante vent of iets?? Uit de hoogte ???
Persoonlijke ervaringen van Mij en Heel veel andere mensen.
Verklaar dan eens de ervaring van die Engelsman met Vectra 4×4 die notabene bij Hurlimann THUIS mocht verblijven zolang er aan de auto gewerkt werd en vanalles zelf uit mocht voeren onder Hurlimann’s toezicht??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.