Hulp gezocht Z19DT

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hulp gezocht Z19DT

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276678
    juttertje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2010

      Hallo allemaal.
      Ik ben Wim uit Zoetermeer en rij sinds 5 jaar een vectra C uit 2006 met Z19dt. (304.000 km op de klok)
      ik heb mijzelf jaren geleden al eens voorgesteld maar ik post eigenlijk noit, ik lees alleen regelmatig mee en leer veel van jullie antwoorden op gestelde vragen.
      Nu heb ik zelf wat vragen.
      er beginnen zich wat gebreken te vertonen aan mijn motor, gloeistiften defect en EGR.
      Soms “bokt” de motor wat als ik in 5de/6de versnelling bij 2000 o/m wat gas bijgeef.
      wat ik zoek is iemand in de buurt van Zoetermeer die een goede kijk op deze motoren heeft en mij zou kunnen helpen met het vervangen van de gloeistiften, het uitzetten van de EGR en misschien wel schoonmaken van het inlaatspruitstuk?? want dat zal ook wel aardig vol gebaggerd zijn.
      Wellicht zijn er nog wat meer dingetjes die aandacht vragen, vandaar de vraag naar een kenner van deze motor.
      Ik wil er nog minstens een 100.000 bij rijden (+/- 4 jaar) maar dan moet de motor wel in orde zijn (en blijven) natuurlijk.
      ik ga er wel altijd mee naar de vod voor beurtje en APK maar voor deze klussen zie ik hen niet als ideale parij ($$$$)
      Ik hoor J Raaf al meteen roepen dat ik naar KCP moet :thumb :thumb maar dat is voor mij qua afstand erg onhandig als er meer dan een dag werk aan zit.
      wie maakt mij blij??

      alvast bedankt, gr Wim

      #18319193
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Misschien kan je bij wimv6 aankloppen

        #18319194
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Hey cdti rijder king: Gelijk heb je :thumb

          KCP voert die werkzaamheden binnen een dag uit. Bel ze anders gewoon ff.
          Denk echter dat er bij jou in de buurt ook wel adressen zijn die de EGR kunnen uitzetten in de Software en mechanisch kunnen verwijderen.

          Begin anders eens met fiat oplossing. Plaatje plaatsen tussen de egr en je inlaatspruitstuk.
          Gloeistiften vervangen is redelijk te doen maar let op als ze vast zitten dat je niet te veel kracht gebruikt en ze afbreken :cry Dan ben je verder van huis.

          Gasklephuis openen kan je ook zelf. Gelijk de vlinder verwijderen en schoonmaken met een spuitbusje Wynn’s.
          Turbodruk sensor loshalen en schoonmaken en ff je LKK (interkoeler) checken of ie niet aan de onderkant doorhangende lamellen heeft. If so, zit ie vol met blow by olie van uit je carter ontluchting en kun je ‘m beter vervangen.

          Kom gezellig 19 juni naar de meet en dan kan je met alle enthousiasten ideen uitwisselen :jerry

          Groet jraaf

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.