Hulp gezocht voor project Corsa A TR

Forumindex Forums Modellen Corsa Hulp gezocht voor project Corsa A TR

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216535
    Saiko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 June 2005

      Allen,

      Ik ben op zoek naar iemand die op basis van bijv. een CAD-bestand onderdelen kan vervaardigen uit bijv. aluminium en carbon. Het gaat om kleine onderdelen voor een project waar ik mee ga starten in een Corsa A TR.

      Het is voor mij belangrijk dat het tegen een gunstige prijs gedaan kan worden … zit op een tight-budget. Tegelijkertijd realiseer ik mij dat arbeid geld kost, dus ben uiteraard bereid te investeren.

      Is er iemand hier die onderdelen kan vervaardigen of iemand kent die dit goed kan? Bij voorkeur iemand hier van dit forum, is echter geen vereiste. Ik hoor het graag.

      Alvast bedankt.
      Dittrich

      #17598187
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Heb je zelf de CAD bestanden? En hoe groot zijn de onderdelen? Want met een CNC frees kan je zelf onderdelen maken.
        Een desktop frees kost niet zo gek veel (zeg 150 tot 250 euro) en zo’n ding kan prima aluminium frezen
        Carbon is geen vast materiaal, en kan je ook veelal thuis doen, tenzij het formule1 waardig materiaal moet zijn want dat moet onder vacuum gekookt worden.

        Tijdje terug heb ik nog iemand een computerbehuizing zien maken van carbonfiber.
        CNC frezen kan thuis, maar is wel afhankelijk van de toepassing. Andere oplossing is b.v. http://www.emachineshop.com/
        Zij ontvangen van jou een CAD tekening, ze maken het voor je en sturen het dan op.

        #17598188
        Saiko
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 June 2005

          Thanks McKaamos,

          Ja ik heb de bestanden zelf (zij het dat ik geen CAD-expert ben). Ik vermoed dat ik wel een aantal ‘prototypes’ zal moeten maken voordat ik er tevreden mee ben. In die zin is het opsturen van mijn bestanden naar bijv. emachineshop.com niet het beste idee.

          Beste zou zijn als ik iemand kan vinden die zelf kan frezen waarmee ik direct kan overleggen.

          Nogmaals bedankt. Suggesties blijven welkom!

          #17598189
          Mat-zwart
            Lid sinds:
            1 January 2008

            Je moet Erwin vragen die van die verlengde achterbruggen maakt. Hij kan het voor je laten doen bij iemand die voor hem altijd CNC freest.

            Of bel me en we hebben het erover.

            #17598190
            geert666
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 December 2004

              Mc Kaamos:: waar hebben ze die desktop frezen??


              @Saiko
              : laat het eerst van plastic maken,met laser, sinterlaser(ofzoiets) heet dat.

              #17598191
              Saiko
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 June 2005

                Geert, thanks voor de tip. Maar met welk doel?

                #17598192
                geert666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 December 2004

                  origineel gepost door Saiko
                  t ben). Ik vermoed dat ik wel een aantal ‘prototypes’ zal moeten maken voordat ik er tevreden mee ben.

                  Is makkelijker en kost bijna niks

                  #17598193
                  Saiko
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 June 2005

                    Aha … snap ’t, thnx voor de tip.

                    #17598194
                    Flpke
                      Lid sinds:
                      27 August 2008

                      Ik heb nog 2 setjes nieuwe achter spatlappen liggen voor een Corsa TR :cool:

                      Kope?:angel

                      #17598195
                      Saiko
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 June 2005

                        Nope, thnx. Misschien Mat-zwart, hij heeft ook een T-Erretje

                        #17598196
                        Flpke
                          Lid sinds:
                          27 August 2008

                          1 Setje is ook genoeg :P

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.