Hulp gevraagd: Slotbout Verwijderen (Adapter Nodig)!

Forumindex Forums Modellen Corsa Hulp gevraagd: Slotbout Verwijderen (Adapter Nodig)!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252625
    dabok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2009

      Heren,

      Wie kan mij helpen om die achterlijke slotbouten los te krijgen van mijn vriendin der Corsa B?

      Had niet gezien bij aankoop dat deze eronder zitten (geen adapter meegeleverd) en een jaar later moet er het voorwiel af voor de APK, bandje versleten..

      Gaat om dit type:

      Tips betreft verwijderen op de niet originele manier, zoals lassen, slijpen, dop erop rammen, kitjes die vastbijten van de TC etc. schiet ik helaas niets mee op!

      Mooiste zou zijn als er iemand in Brabant woont die dezelfde slotbouten heeft op zijn of haar Corsa, zodat ik de adapter even mag lenen :thumb !

      #18072383
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Hoezo schiet je daar niets mee op?
        Met een oude dop er over heen vast slaan ben je binnen 15minuten klaar. Zo snel heb jij geen andere dop gevonden :vertag
        Dus wat dat betreft schiet je daar wel wat harder van op :jerry

        #18072384
        dabok
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2009

          Nee Fearless, als je goed kijkt heb ik dat al geprobeerd maar klemt totaal niet vast op dit type, als ik hem vast ram en dan vervolgens ga draaien, draai ik em nog mooier rond en dan kan ik dus wel gaan lassen, slijpen etc. !

          @Fearless wrote:

          Hoezo schiet je daar niets mee op?
          Met een oude dop er over heen vast slaan ben je binnen 15minuten klaar. Zo snel heb jij geen andere dop gevonden :vertag
          Dus wat dat betreft schiet je daar wel wat harder van op :jerry

          #18072385
          Dr.Ed
            Lid sinds:
            9 October 2011

            Met een passend buisje en een beetje huisvlijt (uitsparen van de “uitsteeksels” in de buis) kun je zelf wel een adaptor fabrieken…

            #18072386
            dabok
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2009

              Dan moet die toch van behoorlijke sterkte zijn Ed, want de normale bouten zitten al moer en moervast, zon buisje draai je gelijk naar de klote met zon kracht..

              @Dr.Ed wrote:

              Met een passend buisje en een beetje huisvlijt (uitsparen van de “uitsteeksels” in de buis) kun je zelf wel een adaptor fabrieken…

              #18072387
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Ik heb dit probleem op het werk vaak, mensen willen de wielen er onder uit en hebben geen slotboutdop in de auto. Bel je ze op…weten ze van niks.
                Heb ze er nog altijd vanaf gekregen met een goeie dop. Niks lassen of uitboren of uitbikken en de velgen beschadigen …Gewoon ouderwets SLAAN! Of HOUWEN, tis maar net hoe je het noemen wilt.

                Dit type bout ben ik ook vaker tegen gekomen. Je moet daarvoor de juiste dop pakken.
                Dan pak ik zoiezo geen normale 6-kant uit mn kist maar één uit een oude doppendoos:

                Meestal een 18 of een 17.

                Met de moker (want met een bankhamer red je het niet) sla ik m er overheen. Door de rake klappen schrikt het schroefdraad ook. Draai m meestal met een luchtsleutel dan los.
                Als die er overheen draaid zit ie er niet goed op, en moet je m dr vaster op slaan. Of een maatje kleiner pakken.

                Moet echt lukken hoor, tis dat je niet in de buurt woont anders had ik ze er zo voor je uitgehaald.

                #18072388
                Dr.Ed
                  Lid sinds:
                  9 October 2011

                  Zou idd maar niet iets van koper gaan gebruiken…

                  #18072389
                  dabok
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 May 2009

                    Oke, thnx voor de uitleg, had het inderdaad geprobeerd met de zeskant..

                    En Ed haha, nee een beetje verstand heb ik wel gekregen in de loop der jaren ;) ..

                    Ga hier vanmiddag eens mee aan de slag, mag er om 6 weer uit voor een ochtenddienst :sleeping ..

                    #18072390
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Ja een gewone 6kant heeft niet die uitgeronde stukken er in, dat grijpt dan zoeizo niet op die bouten. En dan draai je m er overheen.

                      De slotbout die je vast in de dop gemept hebt kun je er op de bankschroef er weer uit meppen met een drevel of een platte beitel.

                      Je kunt ze daarna wel weggooien, maar dat wist je denk ik zelf wel ;)

                      #18072391
                      dabok
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 May 2009

                        Slotbouten interesseren me geen moer, maar inderdaad, dat wist ik al :thumb

                        #18072392
                        dabok
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 May 2009

                          Tis vandaag helemaal goed gekomen zonder gebeun of geklooi, gelukkig..

                          In de buurt had iemand nog de adapter liggen die ik dus net nodig had :D !

                          Problem solved.

                          /close.

                          #18072393
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            De fearless methode werkt ook zeker weten ;)
                            Heb ik ook al 2 keer moeten doen. Moet wel zeggen dat het met de luchtsleutel dan makkelijker is als met een ratel. Dan heb je echt goed voordeel van het momentum en komt ie zo los.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.