Hulp gevraagd crossover

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Hulp gevraagd crossover

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259197
    .B4R7.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2007

      Ik heb een nieuw composetje gekocht voor in de deuren van mijn corsa. Gaat om dit setje: http://www.carshop-exclusive.nl/index.php?page=shop.product_details&product_id=172&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=53&vmcchk=1&Itemid=53″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      Spectron SP-S26C dus.
      Ik wil deze aansluiten via een versterker. Nou staat er in de handleiding dat ik de high-pas van de woofer op 60-90Hz moet zetten. Dit lijkt mij erg laag of klopt dit en wordt alles via de filter opgelost? Ook vind ik het vreemd dat alleen de woofer genoemd wordt aangezien beide speakers in eerste instantie van 1 uitgang komen.
      Ik g ze vandaag nog inbouwen als het allemaal lukt maar ik heb nog nooit gewerkt met filters. Daarom ben ik benieuwd wat jullie hiervan zeggen.

      #18159398
      Tigra-Black
        Lid sinds:
        30 March 2012

        Je linker en rechter speaker uitgangen van je radio/versterker gaan je filter in en je filter filtert de hoge en lage tonen voor je speakers. Wel de woofer op de juiste plaats aansluiten alsook de tweeter. Voor de tweeter heb je drie instel mogelijkheden, hierbij stel je de geluidssterkte in ten opzichte van de woofer.
        Dus inderdaad maak je van een uitgang eigenlijk twee uitgangen waarbij alleen de juiste frequenties worden door gelaten.
        ( bass uit een tweeter lukt niet en hoge tonen uit een woofer lukt ook niet geweldig goed)

        Succes met aansluiten.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.