Hulp en kennis gevraagd

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Hulp en kennis gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275921
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Afgelopen maandag. Ben ik aan de kant gezet door een collega trucker. Die mij wees op een lekke band van de trailer.
      Door gereden naar een parking. De collega is voor mij blijven rijden. Na gestopt te zijn. En de banden geïnspecteerd te hebben geen lekke band.
      Kijken verder en blijken alle gaten van de velgen uitgesleten te zijn. Moeren kapot en ook de naaf zwaar beschadigd :shock:

      Heel veel tijd – kilometers is er voor nodig om deze schade te veroorzaken???
      Enkele dagen. Of enkele kilometers?

      #18313990
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        Ziet er niet uit alsof die schade er al honderden kilometers op zit? Misschien kapot gewrongen door een (andere) huurder?

        #18313991
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          Wat voor gewicht had je er in liggen?? Slecht of te straks aan gedraaide moeren??

          #18313992
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Bijna vol schat rond de 9000kg
            Gaat om een 1 as gestuurde trailer

            #18313993
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Te scherp gedraaid is ook een optie en dan stoeprand rijden..

              #18313994
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Even van hoe en wat.
                Links was 1 band glad. Afgelopen maandag langs de bandenboer geweest om die te laten vervangen.
                Ik maak altijd een rondje rond de trekker oplegger voor vertrek. Niks vreemds gezien. Ook niks vernomen.
                Onderweg naar de bandenboer ook niks vernomen.
                Wagen binnen gezet en werd ik naar de receptie gestuurd om te wachten.
                En al snel kon ik weer op weg. Links is de binnenste band vervangen links.
                Gister een collega gesproken. Hij zij. Heb je geen geknap gehoord? Nee zij ik.
                Achteraf dus wel. Bij het verlaten van de garage hoorde ik wel wat. Dacht dat is vast van een strip in de vloer oid.
                Links de bocht om voelde het niet stabiel aan.
                Gelukkig heeft een collega trucker mij aan de kant gezet anders was het goed mis gegaan.

                Daarom mijn vraag ook. Is de schade in dagen gaande of is dit en korte tijd mogelijk

                Waar ik aan denk. Dat de bandenboer misschien de rechter kant los heeft gehad en er achter kwam dat ie links een band moest vervangen
                Dat dit dus gebeurt is bij de bandenboer

                #18313995
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Heb ongeveer 25 a 30 km gereden nadat ik bij de bandenboer weg kwam

                  #18313996
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    Dat gaat heel snel. Er zit toch aardig wat gewicht in zo’n trailer.
                    Weet niet of het een city trailer is met me draaiende as. Dat wringt ook lekker.

                    #18313997
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Idd city trailer met gestuurde as

                      #18313998
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Monteur die ter plaatse kwam. Zij al snel dat dit niet van 1 dag is. Daar twijfel ik aan

                        #18313999
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          als je minder dan 50 km gereden hebt dan zijn volgens mij de bouten niet aangetrokken…
                          want na 500 km moeten ze wielmoeren met 700 nm nagetrokken worden… (althans was bij daf na een banden/remmen wissel)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.