Hulp bij technische informatie

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Hulp bij technische informatie

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263579
    rodneymolijn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 May 2012

      Hallo,,

      Vorig jaar heb ik een senator a1 gekocht, niet mooi wel leuk, maar op gas.. (die vent had dat zelf gedaan,) en hij liep vrij aardig, maar de bedrading was een zooitje..

      Maar vanwege die nieuwe regeling en hij in april gekeurd moet worden heb ik besloten het gas er uit te halen en m weer op benz te laten lopen..
      al het gas spul is er nu uit.

      C30Le blok, (schijnt uit n omega te komen)

      Nu zit ik me een paar vragen,
      ik heb alle stekertjes er weer op gedaan van de injectoren,
      en als ik m start draaid de start motor wel.
      maar slaat niet aan.

      hoe weet ik / controleer ik of hij benz krijgt.
      er is iets met de luchtmassameter (0 280 202 007) gedaan ?vast gezet? hoe krijg ik m dan weer los?
      en wat voor systeem zit hier op?

      Ik hoop dat iemand me wat tips kan vertellen om me verder te helpen.

      Groetjs Rodney

      #18210264
      champo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2006

        Qua techniek kan ik je helaas niet helpen, want dat ben ik bij mijn uitbouw niet tegengekomen. Liep de auto met de gas installatie ook op benzine? Zo niet, dan zou het kunnen zijn dat de injectoren gewoon vervuild zijn.
        Verder heb ik nog een vraag. Nu het gas eruit is, heb je de papieren ook laten wijzigen door de RDW? Dit moeten zij zelf doen en dat kan niet bij een garage. Als dit niet is gebeurd, loopt de wagen voor de belastingdienst nog gewoon op LPG en kom je niet in aanmerking voor het kwart tarief. Of dit nog steeds doorgaat weet ik ook niet, want ik heb nog geen brief ontvangen over wat ik nu wil, terwijl iedereen die begin deze maand zou krijgen.

        Groeten
        Eric

        #18210265
        rodneymolijn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 May 2012

          Deze auto liep alleen op LPG, en hij stond nog op benz op kenteken,, dus met omkeuren heb ik (gelukkig) niets mee te maken.

          En ook ik heb nog niets gezien, (ook van me ascona niets)

          groetjes

          #18210266
          champo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2006

            Om te kijken of voor benzine komt, heb je denk ik een stang bij je injectors lopen met aan het eind een ventiel net als op je banden. Je zou het ventiel open kunnen drukken en iemand laten starten. Als je vervolgens onder de benzine zit, weet je dat de pomp het doet, en er benzine bij de injectoren komt. Zo niet, dan weet je dat de pomp stuk is, of de pomp geen spanning krijgt.
            Ik zag een ANWB man een keer een verloop op het ventiel draaien en het relais doorschakelen en kon je de tank leegpompen. Dat is een wat subtielere manier, maar heb niet goed gezien waar dat relais zat, en hij die doorschakelde.

            #18210267
            rodneymolijn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 May 2012

              Heb er vanmiddag eerst maar eens wat benz ingedaan, (ook handig) maar er kwam geen benz naar voor, dus ik denk dat ik morgen de pomp maar op zoek..

              #18210268
              kywieman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2009

                Zie:

                http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmAzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Als deze goed is even meten of de brandstofpomp stroom krijgt en werkt.

                Succes.

                #18210269
                kywieman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 February 2009

                  Weet je ook wel injectie systeem je er op hebt?
                  0 280 202 007 dit luchtmassa meter hoordt namelijk bij een l-jetronic (grijze injectoren en voorweerstanden bij de rechter voorpotendome.)

                  Mijn verhaal van het brandstof relais van boven geld alleen als je in motronic systeem hebt.

                  Origineel hoort er op een C3.0LE blaauwe injectoren te zitten en werd alleen met Motronic 4.1 geleverd.

                  Nogmaal succes

                  #18210270
                  rodneymolijn
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 May 2012

                    vandaag de pomp rechtstreeks een de 12v gezet. want vanwege die beunhaas lag die bedradig allemaal door de war :thumbdown maar nu draaid hij gewoon goed :thumbup ,. deze heb ik nu via me contact gezet, (ik neem aan dat hij contstant moet pompen) de rest komt toch terug via retour.
                    bougies vonken en worden ook nat, maar lopen wil hij net niet.

                    maandag maar n nieuw filter bestellen.
                    en dan de luchtmassameter “los” zien te krijgen mischien wil i dan wel.

                    word vervolgd :thumbup

                    #18210271
                    rodneymolijn
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 May 2012

                      Hallo,

                      nou vanmorgen ’n nieuw benz filter er tussen gezet, en proberen te starten,,
                      maar zonder succes, en een beetje rem reiniger ging hij wel aan de loop (voor zo 3sec )
                      dus ik ben er nog niet,

                      Ik heb wat foto’s genomen van de injectoren en van ’t geheel misschien zien jullie iets. :hmmz

                      #18210272
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Klepdeksel is alleen van een Omega A/Senator A dit is een gewoon L-jetronic systeem van een 1978-1981 Sennie A/Monza A1(injectoren zijn grijs met slangen en 007 op je luchthoeveelheidsmeter en je trompet voor de stationnair loop)

                        Hetzelfde systeem heb ik ook op mijn Monza:

                        Luchtslang loshalen en dan auto op contact zetten en dan met een hand de klep van de luchthoeveelheidsmeter voelen dan moet je pomp gaan lopen en je moet dan het relais bij de kachelmotor in de buurt horen klikken…

                        Verder is der niet veel te controleren dwz:Injectoren moeten 12v hebben als de zaak op contact staat water temp sensor kun je ff opmeten deze moet rond de 20 tot 250ohm hebben dacht ik me te kunnen herinneren afhankelijk van temperatuur van het koelwater,maar veel meer zit der niet echt op,je toerental en water temp en luchthoeveelheids meter bepalen de openings duur van je injectoren en dat is het..

                        Ontsteking is standalone.

                        Tekenen van leven moet ie wel geven ik vermoed brandstof aanvoer probleem (pomp gaan relais kapot luchthoeveelheids meter gaar door een backfire) of injectie computer rot door lekkende A stijl.

                        #18210273
                        Freestyler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 January 2006

                          of injectoren lam door lang geen benzine gezien te hebben.
                          Maar verder lijkt de gaskleppositie meter ook op die van een LE en niet op die van een L.

                          Verwacht idd net als Ben, de lmm en relais als hoofdverdachte, en daarnaast injectoren die verstopt zitten en daardoor niet genoeg door laten.

                          #18210274
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Klein advies nog:

                            Haal je inlaatspruitstuk los en scoor op ebay.de ff nieuwe afdichten voor je injectoren een nieuwe pakking tussen spruitstuk en kop.

                            Vervolgens hou je de injectoren ff tegen de slijpsteen en haal je die dingen die de slang op de injector knijpen deraf en vervang deze door stukjes gewone brandstofslang met slangklem.

                            Rede hiervoor is:
                            Je injectoren lekken graag door de ringen die ze in de steuntjes knijpen deze zijn nl oud en hard en breken graag bij loshalen.
                            Die slangen op de injectoren lekken al net zo graag.
                            Je inlaatspruitstuk pakking is gecombineert met je uitlaatspruitstuk pakking en die pakkingen scheuren graag doordat de verschillende materialen (gietijzer en alu) meer of minder uitzetten en dan heb je kans dat je pakking gaat lekken en valse lucht trekt met een slechte stationair loop als gevolg…

                            Je hoeft het niet te doen ik raad je aan om het wel te doen ik ken die ellende van zagen toerental en gesis en gelek rond de injectoren en inlaatpoorten.

                            #18210263
                            rodneymolijn
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 May 2012

                              vanmorgen even naar de garage gegaan om te gaan controleren en op alle 6 staat 12v, alleen zitten er bij elke injector gaan 2draden, bij 2 injectoren geeft eentje 5/6 v ipv de 12, ??? dat vind ik vreemd. of kan dit.

                              En me llm doet niets… ik hoor wel ’n relais klikken als ik de stekker ervan af haal/op doe.

                              dus weet iemand een goede(koope) llm te vinden? want nieuw zijn ze beetje prijzigg.

                              #18210275
                              kywieman
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 February 2009

                                Controleer even of je stekker die naar de temperatuur sensor gaat goed aangesloten is.
                                Dit is een blaauwe stekker die op je thermostaat huis zit.

                                Als deze er niet op zit doet je injectie systeem niks.

                                Bij het aansluiten van de computer even de accu los maken.
                                Anders kost die je computer.

                                #18210276
                                rodneymolijn
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 May 2012

                                  Even gekeken naar die blauwe stekker, maar nog steeds wil hij niet.
                                  Hmmm denk toch :cry maar dat ik naar iemand moet die er meer verstand van heeft.. :(

                                  #18210277
                                  kywieman
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 February 2009

                                    Waar woon je?

                                    #18210278
                                    rodneymolijn
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 May 2012

                                      In Schermerhorn, (Nh bij alkmaar in de buurt)

                                      Ik heb gister een nieuwe benz pomp besteld en n andere Lmm.
                                      hopen dat ’t er vrijdag is, kan ik nog wat doen voor ’t weekend.

                                      #18210279
                                      rodneymolijn
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 May 2012

                                        Hallo allemaal,

                                        Gisteren heb ik me bestelde pomp & lmm binnen gehad,
                                        vanmiddag eronder gehangen, en vervangen en ,,, Tadaa HET Werk weer :D :thumb

                                        Wel allemaal bedankt voor de tips :)

                                        :thumbup Groetjes Rodney :D

                                        #18210280
                                        kywieman
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          20 February 2009

                                          Goed zo.

                                          #18210281
                                          rodneymolijn
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 May 2012

                                            Helaas heeft hij wel nog steeds kuren..

                                            * vanmorgen, ik de brandstof relais door verbonden *

                                            Starten,, lopen,,
                                            maar na ? 1min stopt i er mee begint eerst slecht te lopen en valt dan weg..

                                            kan het zijn dat hij stroom te kort krijgt? want als ik m daarna weer wil starten doet hij niets…..

                                            :hmmz

                                            #18210282
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Ik verwacht dat je oude luchtweger een kromme klep heeft inwendig door een backfire en ik verwacht dat je temp sensor van je injectie kapot is en dat je daardoor weerstand oneindig krijgt met als gevolg dat je injectie systeem denkt dat het -44 is en daarom zal ie ook verzuipen verwacht ik.

                                              Haal ff de stekker los bij je thermostaat huis en meet daar ff de weerstand deze moet dacht ik rond de 200-300ohm zitten.

                                              #18210283
                                              rodneymolijn
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 May 2012

                                                Oké, dan ga ik dat morgen even door meten. Dat is die blauwe stekker? Of?

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.