How To's

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227447
    obiewan
      Lid sinds:
      10 July 2010

      Is het geen optie om een subforum in (bijv.) corsa te maken met als titel : How To’s

      En daar ELKE how to een “eigen” onderwerp te geven?

      excuse me.. maar het is nu een k***erbende… megalange quotes, niet werkende foto’s en ga zo maar door..
      Misschien is er zelfs wel een mooie addon voor het forum om een soortement van kennisbank aan te leggen.. ik ben niet thuis in deze software.. voor phpBB is het er in ieder geval wel..

      En het valt me op dat bij technische vragen wel lekker naar de how to’s wordt verwezen… de juiste vinden is echter niet erg simpel

      Voordelen: Elke how to een eigen onderwerp is overzichtelijker, reacties zijn duidelijk voor die how to, moderatie is makkelijker.

      Nadelen… werk voor enkele mensen

      #17746251
      Stender
      Moderator
        Lid sinds:
        5 April 2009

        Of gewoon 1 topic met How to’s in elk type forum? Da’s ook makkelijker voor de zoekfunctie.

        #17746252
        obiewan
          Lid sinds:
          10 July 2010

          Dat is het nu.. en dat is 1 puinhoop imho…

          #17746253
          GTS Power
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            is wel een goed idee jah:thumbup

            het is idd niet makkelijk om iets op te zoeken.
            en daarbij weet je ook niet welke how to’s er zijn omdat alles in 1 topic staat.

            #17746254
            RonaldH
              Lid sinds:
              30 June 2004

              origineel gepost door Stender
              Of gewoon 1 topic met How to’s in elk type forum? Da’s ook makkelijker voor de zoekfunctie.

              dat hebben we ook,dat er veel off topic op gereageerd word kan je niet voorkomen.

              #17746255
              vectra2004gts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 August 2007

                jawel net als het vectra forum in engeland reageren in een apart topic

                #17746256
                obiewan
                  Lid sinds:
                  10 July 2010

                  origineel gepost door 14XE

                  dat hebben we ook,dat er veel off topic op gereageerd word kan je niet voorkomen.

                  uhm… sorry…zoals ik zei ben ik niet thuis in deze forumsoftware.
                  Maar bij de forumsoftware de ik zelf gebruik (phpBB) kan ik EXACT instellen wie er wel en wie er niet kan reageren in bepaalde forums.
                  Bijvoorbeeld: bij het aanmaken van een subforum “how to” kan een ieder een onderwerp plaatsen… of reactie geven.. echter worden deze zichtbaar na goedkeuring van een moderator.

                  Ik plaats deze suggestie ook niet zomaar… na enkele jaren aangemodderd te hebben op mijn eigen forum met how to’s is de duidelijkheid vele malen vergroot door eerst zoals ik nu voorstel de indeling te doen. Alle reacties zijn ook direct van toepassing op de bewuste how to, geen gevechten over ellenlange quotes en ga zo maar door

                  Momenteel gebruik ik een centrale kennisbank waar (in mijn geval) de verschillende bmw types staan met in die sectie de respectievelijke how to’s.. echter vereist dat een aanpassing.

                  Maar wanneer elke how to zijn eigen onderwerp heeft, kan het nooit onoverzichtelijk worden.. immers staat dan de how to altijd stevig bovenaan de eerste pagina…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.