[HOW TO] Zafira B Cosmo 2005/2006 – Armsteun demontage

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Zafira [HOW TO] Zafira B Cosmo 2005/2006 – Armsteun demontage

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18378500
    Mikey2385
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2020

      Hoi,

      Ik heb het geluk met mijn Zafira B 2.2ltr 2005 Cosmo, dat Opel hier de “beste” armsteun ooit in heeft gemonteerd. Die ene die aan de bestuurdersstoel vast zit, die ene met de doorliggende vulling die onder het frame van de armsteun gaat hangen na verloop van tijd. Ik heb heel lang gezocht naar een tutorial van hoe ik deze kon demonteren etc. Op het forum een aantal posts gevonden waar ik steeds stukjes informatie zag. Maar niet de juiste. Nu heb ik hem er zojuist uit weten te krijgen zodat ik hem opnieuw kan laten bekleden of kan vervangen. Deze post word dus vervolgd. Maar hieronder vast mijn bevindingen, begeleidt met foto’s en tekst. Mijn buurman heeft een Meriva uit 2005 en dezelfde armsteun, dus het is toepasbaar op meerdere modelen.

      Side note is dat het loshalen van de bekleding van de stoel aan de achterkant niet  noodzakelijk is!

      Foto 1 demontage armsteun

      Foto 2 demontage armsteun

      Foto 3 demontage armsteun

      Foto 4 demontage armsteun

       

      Zoals gezegd, wordt vervolgd als ik de permanente oplossing heb gevonden. Succes en laat ff weten of dit behulpzaam is geweest of als je iets mist!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.