[HOW-TO] {Zafira A} – Ramen sluiten via afstandbediening.

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Zafira [HOW-TO] {Zafira A} – Ramen sluiten via afstandbediening.

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268205
    coll77
      Lid sinds:
      14 September 2012

      Hallo hier mijn eerste how to ramen sluiten via afstandbediening.

      Het gaat hier om een Zafira A 2.2 van 2002 élégance.

      Heb het nergens kunnen vinden voor een zafira a.

      Je moet aan de rechtse kant zijn waar dit kastje hangt onder op de foto.

      https://www.dropbox.com/s/v92v958fgjk6bmq/2014-09-21%2015.50.08.jpg?dl=0

      Dan zoek je de bruin zwarte kabel op (bruine kabel met zwarte streep) zie foto.

      Bruin zwarte kabel zijn er trouwens twee van kijk goed op de foto.

      https://www.dropbox.com/s/4alnlh5e016sfxc/2014-09-21%2015.50.01.jpg?dl=0

      En dan verbind je die met de zwart blauwe kabel (zwarte kabel met blauwe streep)

      Zie foto.

      https://www.dropbox.com/s/yd3hylekuc1byqk/2014-09-21%2015.49.31.jpg?dl=0

      Deze manier is om de ramen via safety lock te laten sluiten.

      Twee keer op slot duwen op de ab en alle ramen sluiten van zelf.

      #18254028
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Dat lijkt met best handig vooral in de zomer als de kinderen vergeten zijn hun raam dicht te doen. :thumb

        #18254029
        coll77
          Lid sinds:
          14 September 2012

          Bedankt voor je reactie. Zeker handig. Het zou eigenlijk origineel zijn op deze zafira. Maar kan het nergen terug vind? Maar dit werkt ook goed.

          #18254030
          Nessuno
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2014

            Gaat dit ook op een corsa werken?
            Ik weet dat als ik de sleutel in het deurslot stop en omgedraaid hou de ramen dicht gaan.
            Maar als het ook met de ab kan zou dat nice zijn!

            #18254031
            coll77
              Lid sinds:
              14 September 2012

              Ja dan kan het geloof ik ook bij jou Corsa. Als je rechts ook zo kastje heb zitten gaat het?

              #18254032
              Nessuno
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2014

                @coll77 wrote:

                Ja dan kan het geloof ik ook bij jou Corsa. Als je rechts ook zo kastje heb zitten gaat het?

                Morgen eens kijken :D :wors

                #18254033
                marijnl1988
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 January 2012

                  @coll77 wrote:

                  Hallo hier mijn eerste how to ramen sluiten via afstandbediening.

                  Het gaat hier om een zafira a 2.2 van 2002 élégance.

                  Heb het nergens kunnen vinden voor een zafira a.

                  Je moet aan de rechtse kant zijn waar dit kastje hangt onder op de foto.

                  https://www.dropbox.com/s/v92v958fgjk6bmq/2014-09-21%2015.50.08.jpg?dl=0

                  Dan zoek je de bruin zwarte kabel op (bruine kabel met zwarte streep) zie foto.

                  Bruin zwarte kabel zijn er trouwens twee van kijk goed op de foto.

                  https://www.dropbox.com/s/4alnlh5e016sfxc/2014-09-21%2015.50.01.jpg?dl=0

                  En dan verbind je die met de zwart blauwe kabel (zwarte kabel met blauwe streep)

                  Zie foto.

                  https://www.dropbox.com/s/yd3hylekuc1byqk/2014-09-21%2015.49.31.jpg?dl=0

                  Deze manier is om de ramen via safety lock te laten sluiten.

                  Twee keer op slot duwen op de ab en alle ramen sluiten van zelf.

                  om eerlijk te zijn :thumbdown

                  zo kun je lekstroom krijgen waardoor je volgende dag met een lege accu komt te staan
                  en hoe je het hebt gedaan is ook niet helemaal safe ( stekker plug er tussen )

                  je kunt kleine modules krijgen kosten geen drol en je maakt niks kpaot en zafira is er niet standaard mee voorbereid zijn maar weinig opel’s die dit standaard hebben

                  hieronder zo module ( ik maak ze alleen voor de ramen )

                  #18254034
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Klopt je kunt bij de Astra G / Zafira A gewoon een comfort module kopen. Deze module zorgt ervoor dat de ramen automatisch sluiten na het sluiten van de auto.

                    Naam: Comfort module.

                    #18254035
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      Je kunt deze optie zeker bij de Astra G / Zafira A hebben. Det is een optie namelijk.

                      De module die ervoor zorgt dat de ramen automatisch sluiten heet comfort module. Dat is een module die je tussen de voorraam monteert waardoor de comfort module geactiveerd word.

                      #18254036
                      marijnl1988
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 January 2012

                        @coll77 wrote:

                        Ok en maak jij ze zelf? Heb ik dit goed gelezen en of wat kosten ze waar kan ik ze krijgen?
                        Die stekker was maar om te proberen of het werkte zit nu anders in elkaar.
                        Zou fijn zijn om zo een module te kunnen krijgen.
                        Een vriend van mij heeft een Astra G station en daar zit het wel standaard op?
                        Ik hoor het wel waar ik die kan kopen.

                        ik maak ze inderdaad voor de 2 deurs
                        dus de 2 voorramen ben er nog niet achtergekomen kwa aansluiting voor de 4 ramen
                        zoals je ziet zie hier bij mijn foto’s zo module je kunt beter een schakeling zeggen want dat is wat hij doet
                        zit een condesator in ( kleine batterij) die er voor zorgt dat bij het sluiten nog klein beetje spanning word los gelaten op je raam motoren zodat ze dus bij de signaal dichtgaan dit kan zowel op 1x sluiten als bij safe lock

                        module is gewoon safe en veilig en zoals je ziet erg makkelijk te bevestigen ( solderen )

                        het was inderdaad een optie die je weinig tegen komt tot niet ( inleren kan helaas ook niet ) maar meestal moet je of de knop inhouden of paar seconden ingehoud houden

                        bij zo module zoals hierboven niet

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.