[HOW-TO] Vectra C1&2 Sierstrip deurpaneel demonteren

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Vectra, Signum [HOW-TO] Vectra C1&2 Sierstrip deurpaneel demonteren

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253592
    jraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2008

      Om de sierstrips van je deuren te kunnen demonteren en monteren heb je een boormachine met een houtboortje en wat kit en schroefjes nodig.

      Stap 1 is je deurpaneel verwijderen. Ik behandel de SW versie omdat ze praktisch allemaal hetzelfde zijn. Het schijnt echter bij een GTS achter net iets anders te gaan maar dat weet ik niet. Zorg voor vervangende plastic nieten, deze willen nog wel eens breken. Tip, doe het in een warme ruimte dan buigt de boel wat beter mee zonder te breken.

      1) Rechter voorportier openen en het raam helemaal naar benden doen.
      2) Met een klein schroevedraaiertje het (in de foto reeds verwijderde) afdekplaatje van de deurgreep verwijderen. Van boven af los wippen en dan omhoog trekken.

      3) Hier achter zitten 2 torx, deze los draaien.
      4) Aan de onderkant van de deur 4 schroeven verwijderen.
      5) Spiegel afdekplaat aan de binnekant waar ook de speaker in zit los wippen met een schrovedraaiertje van af de boven kant.
      6) Deur open en aan de binnekant van je portier gaan staan en met beide handen aan de onderkant voorzichtig doch met enige kracht het deurpaneel naar je toe trekken en naar boven werken. Zo trek je de overige plastic nieten uit de deurbehuizing. Nu hangt de deur alleen nog vast aan de bovenkant op de raamstijl.
      7) Zorg er voor dat je deurpin naar beneden(op slot) zit.
      8) Van onder nu het kabeltje van de deurontsluiting loshalen. werkt het zelfde als een fiets handrem. Dus inknijpen en los.
      9) Stekkertjes van speaker en elektrische ramen losklikken
      10) Nu het gehele paneel met enige kracht naar boeven trekken/schuiven tot ie helemaal los is.


      Nu heb je het deurpaneel los en kun je van af de achterkant de plastic nieten van de sierplint voorzichtig met een boormachinhe afvlakken. Hierbij de schacht in takt houden. Als alle kopjes los zijn is de strip los. Nieuwe heb ik met kit en kleine schroevjes weer op z’n plaats gezet.
      Op deze manier kun je overigens de gehele deur uit elkaar halen. Ik heb dat gedaan om de leder stukken over te zetten van een versie die geen rolgordijntjes achter had. Naar die van mij die wel rolgordijntjes heeft :afro



      Succes en vragen via PM.
      Groet jraaf.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.