[HOW-TO] – Vectra C STW – Elektrische achterklep storing

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Vectra, Signum [HOW-TO] – Vectra C STW – Elektrische achterklep storing

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267838
    kadettgte@freeler.nl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 March 2005

      Van de week eerst de storing achterklep verholpen bleek achteraf eenvoudig ,
      Rechter achterklepje bekleding en binnenkant weg halen , dan de motor met 2 moeren en een bout losmaken en voorzichtig naar boven trekken en uit de opening hangen , ik had al een potentiemeter , tand wieltje los maken met de 2 tork boutjes , ik hoefde hem niet te vervangen , alleen schoon gemaakt en het stekkertje ingespoten met contactspray , uitproberen en de achterklep ging weer zoals nieuw open dicht ..
      .
      Aanvulling van een mede Vectrieaan.
      Nou Leo,je blijf geniaal heur.
      Alles werkt weer en weet je wat het was?
      Heb de stekkers ingesopt met contactcleaner maar dat had geen efect.
      Toen heb ik de Potmeter los gehaald en wat me opviel was dat het tandwieletje van de potmeter niet op de juiste positie stond met de klep los.
      Heb het tandwieletje naar zijn eindstand gedraaid en terug geplaatst.
      Daarna getest en de klep gaat nu weer als nieuw open en dicht.
      Z’n potmeter kun je makkelijk ook zelf vervangen daar hoef je zeker niet naar de VOD mee tegaan want dat bespaar je een hoop poen mee :vertag
      Maar hoe is dit probleem ontstaan:
      Toen de klep niet dicht ging heb ik te wilt de klep naar beneden gedaan en dan gaat de kabel te snel de motor in en dan gaan de tandwieltjes over elkaar heen en dan staat de potmeter niet meer in z,n goede positie en bereikt die zijn eindafslag te vroeg.
      Misschien is dit verstandig om dat ook te melden in de HOW_TO.
      Zo kunnen de mede vectra c rijders hun achterklep probleem zelf ook oplossen.

      Nu is dit probleem opgelost en gaan we verder met het bedieningspaneel van de spiegels/ramen want daar is het volgende probleem dat als ik de linker spiegel wil verstellen dat de rechter ook mee beweegd terwijl de schakelaar op links staat.
      Ik denk zelf een kwestie van paneeluit elkaar halen en schoon maken met contactcleaner.

      Iedergeval allemaal bedankt voor jullie hulp :thumb :thumb

      Dirkjan

      #18363996
      Arnoud van der Leede
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 February 2019

        De achterklep ging niet meer open. Wel kwam knipperde de achterlichten even bij het indrukken van de afstandsbediening. Door mijn garage is de bekleding verwijderd en wat metingen verricht. Storing was niet verholpen.  Nadat  ik de stekker van de vergrendeling had los gemaakt en met contactspray had ingespoten werkte het weer als nieuw. Hoe simpel kan het zijn!

        #18368053
        eddie gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 November 2004

          [quote quote=17267838] Nu is dit probleem opgelost en gaan we verder met het bedieningspaneel van de spiegels/ramen want daar is het volgende probleem dat als ik de linker spiegel wil verstellen dat de rechter ook mee beweegd terwijl de schakelaar op links staat. Ik denk zelf een kwestie van paneeluit elkaar halen en schoon maken met contactcleaner. Iedergeval allemaal bedankt voor jullie hulp :thumb :thumb Dirkjan[/quote]

          Is het niet dat als je links naar buiten stelt dan rechts ook naar buiten gaat en omhoog /omlaag wel gewoon meedoen met links? Bij mijn vorige auto deed die dit namelijk ook automatisch. En rechts kon je ook nog apart van links afstellen

          #18389588
          fransjanlat
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 August 2020

            Hoop dat iemand hier nog leest. Is de trekkabel van dat motortje ook los te verkrijgen? Ik krijg het niet gevonden, kan de achterklep nu niet elektrisch dichttrekken…..

            met dank

            FJL

            #18403706
            Sinds1975
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 December 2018

              Ik heb hetzelfde probleem met mijn klep. Hoe bepaal je de juiste positie van de tandwielen?

               

              #18536402
              astradriver1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 August 2020

                Goedenmiddag ik heb de zelfde problemen.

                De klep gaat max een kwart tot de helft dicht.

                Wat is de juiste positie van de potmeter?.

                Mvg Patrick Huntink

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.