[HOW-TO] – Vectra C : Luchtrooster lammellen repareren

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Vectra, Signum [HOW-TO] – Vectra C : Luchtrooster lammellen repareren

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235497
    speaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2007

      How2 : luchtrooster-lammellen repareren bij de Vectra C.

      Ben volgens mij niet de enige met een beetje lamme lammellen in een luchtrooster… dus vandaar deze How2.
      Neem een schroevendraaier en wip de sierstrip er uit.

      De strip zit met een paar klemmetjes vast maar je kan hem zo naar je toe trekken.

      Met 2 Torxschroefjes zit het luchtrooster vast.

      Met een schroevendraaier wipp je zo het frontje er af ( zie de rode pijltjes )

      En met 1 klemmetje zitten ook de lammellen vast

      Haal de lammellen er uit en druk ze weer terug in het plastic mechanisme ( als je het ziet spreek het voor zich ) Zelf heb ik bij een lammelle een klein spijkertje heet gemaakt en die in de lammelle gedrukt zodat ie weer vast zit , want die was afgebroken.


      Zo .. dat ziet er weer een stuk beter uit!!

      Alles weer vastmaken en klaar !!

      #17853869
      Allard86
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2014

        He Speaker!

        Handig! Bij mij is bij een van de middelste de onderste lammel los (volgens mij gebroken).

        De rechter.

        Kom je daar ook bij door dezelfde strip los te maken? Of weet je dat niet precies?

        #17853870
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          Is idd de zelfde strip !! :thumb

          #17853871
          Allard86
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2014

            Het was inderdaad gelukt! :thumb

            Wel even flink kracht zetten (beugeltjes zullen nog wel stug zijn), maar het lukte.

            Ik zag dat bij mij de geleider die aan de lamellen bevestigd zit en door het wieltje wordt bediend, is gebroken.

            Weet iemand waar je dit soort dingen los kunt verkrijgen?

            #17853872
            Allard86
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 September 2014

              Het was inderdaad dezelfde strip en het is inmiddels al gelukt :thumb (wel na flink wiebelen, want was nog erg stug).

              Ik zag nu dat de geleider om de lamellen te openen/sluiten gebroken is. Weet iemand waar ik deze vandaan kan halen? Want plakken werkt niet.. :( :(

              #17853873
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                Eentje van de sloop halen !

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.