[HOW-TO] – Vectra B : Ramen sluiten tijdens vergrendelen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Vectra, Signum [HOW-TO] – Vectra B : Ramen sluiten tijdens vergrendelen

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242814
    sander2.5v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2011

      HOW-TO Ramen laten sluiten tijdens vergrendelen van een Vectra B

      Dit kan op 2 manieren
      Door Safelock bedrading op Ramen bedrading aansluiten, door 2 keer op vergrendelen te drukken op je sleutel gaan de ramen dicht. Let wel op dat de functie, houd raam schakelaar even ingedrukt en raam sluit of opent helemaal, weg is op deze methode!! Best lastig als je er gewend aan bent…

      Of

      Door CV bedrading op ramen bedrading aansluiten, sluit de auto dmv sleutelgat of sleutel op afstand en de ramen sluiten mooi. Op deze manier sluiten de ramen ook als je de auto van binnen uit op slot doet!!
      Ik persoonlijk zou dus voor deze 2e optie gaan, als je je auto van binnenuit op slot wilt doen betekent dat je jezelf niet veilig voelt en dus mogen de ramen dan ook wel dicht!!

      1 – Verwijder je vloer mat (bestuurder) en demonteer het plastieke kapje bij je linkervoet

      2 – Nu zie je deze bedrading massa

      3 – Methode 1 (beter niet dus) moet je de Zwart-blauwe draad (Safe-lock) verbinden met de Bruin-Zwarte draad (Ramen)

      Methode 2(deze is beter dus) moet je de Bruin-rode draad (CV) verbinden met de Bruin-zwarte draad (Ramen).

      Hier zie je een plaatje met locaties van de 3 vershillende de draden let erop dat je er dus maar 2 nodig hebt en diegene die je moet hebben ligt aan de methode die je wilt!

      Verbind de draden door een kabeltje met speciale klipjes (te vinden bij elke automaterialen zaak) tussen de 2 draden (zie methode 1 of 2)te monteren. En als je het niet helemaal vertrouwt, dan kan je er ook nog een 5A zekeringetje tussen zetten!! Dan brand er zeker niks door..

      Dit is de kabel van safelock die je dus beter niet kan heebbeen met zo’n klipje:

      Kabel die je beter wel kan gebruiken van CV:

      En de kabel die je altijd nodig hebt van de ramen (let maar eventjes niet op het gewikkelde koperen draadje eromheen, dit was om te testen):

      Als je dit doet dan komt het wel goed!
      Bij mij werkt het als een zonnetje in ieder geval.

      Ik hoor het wel als er nog vragen zijn

      Groetjes,
      Sander

      #17934787
      Bjorn Groenewald v6
        Lid sinds:
        31 January 2014

        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

        #17934788
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Ter aanvulling op deze How-To:

          Het is mogelijk om dit ZONDER de draden te bewerken, te kunnen doen. Hiervoor is een Tech2 (maar misschien ook Op-Com, ga ik van de week proberen als mn pakketje uit China aan komt) nodig. Ik heb Liviu (Liviu2004) gevraagd op het forum, hij is in bezit van Tech2 en kwam naar mij toe :thumb

          Via de Tech2 kan men het programma van een Omega B inleren op de sleutel, daar deze de optie heeft tot sluiten van ramen op Safe-Lock. Dit was echt “a piece of cake” en nog belangrijker, veel veiliger. De bovenstaande optie werkt zeer goed (had het ook op mn Vectra B1) maar het verliezen van de ramen-sluiten-bij-even-indrukken-van-de-knop of het bij-indrukken-van-de-deur-pin-sluiten-ook-de-ramen, wat handig is als je sleutel nog in de auto ligt :swear , waren voor mij de rede om verder te zoeken naar deze optie.

          Ik ga dus even spieken naar de Op-Com China Clone mogelijkheden, maar voor een heeeeeeel kleine vergoeding (ik vond het echt een schijt bedrag, wat ik niet eens moest betalen, maar een gentlemen’s agreement hou ik me gewoon aan) is dit in geprogrammeerd en zijn alle foutcode’s gewist + info en check over de cijfers van de auto.

          Ik kom er nog op terug :thumb

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.