[HOW-TO] – tigra – CV maken op afstandsbediening

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Tigra [HOW-TO] – tigra – CV maken op afstandsbediening

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251454
    gertjuh1968
      Lid sinds:
      20 February 2011


      omdat je cv word geschakelt via de – van de auto.
      is dit heel makelijk te testen.
      de sluitpuls, rood/bruine draad, als je die verbind met de aarde van de auto.
      dan moet ie opslot gaan.
      en de openpuls, is de rood/wit,

      er kan niks kapot gaan,. de auto op contakt is niet nodig.
      ik heb een knopspelt gepakt, en die heb ik in de draaden gestoken,
      en daar de aarde draad lang houden,zul je zien dat één van je deuren op slot gaat….
      zo kom je er achter als je de goede draaden hebt.

      #18056973
      ootje
        Lid sinds:
        13 August 2013

        Goedenavond

        Vraagje? Bedankt voor je tip.

        Deze draden heb ik aan gesloten. Zoals je schema.
        Ik heb cv set van jom gekocht.

        Nu het volgende:
        Op de handzenders knopje open gaat hij dicht?
        Handzender dicht gaat hij open?

        De draden op richtingaanwijzers ook volgens jou schema?
        Hoor kastje wel tikken maar alleen ra richtingaanwijzer brand 1 ×

        Wat doe ik verkeerd.

        Please h3lp me.

        #18056974
        skizofrenix
          Lid sinds:
          19 March 2013

          ootje, Weet niet of je het nu opgelost hebt maar de wit zwarte en de witte kabel heb je an omgedraaid zitten voor het open en dicht maken van de deuren

          Hier een kort ervarings verhaaltje:

          after market setje van Carpoint.

          inbouw in een opel tigra A

          Ik ben begonnen met de stuurdraden te zoeken van de standaard vooraf ingebouwde centrale deurvergendeling,
          Ik heb op meerdere informatie site’s gelezen dat de stuurdraden links voorin zitten achter de kap.
          Daarom ben ik begonnen met de plastic interieur delen te verwijderen
          nadat ik deze verwijderd had heb ik de stuurdraden die op de website aangegeven werden gecontroleerd
          deze werkte inderdaad dus ik dacht even de draden van de Centrale deurvergrendeling aansluiten op de constante plus
          en de massa draad aan het carroserie hangen, Maar nee dit bleek anders nadat ik dit aangesloten had volgends het boekje
          bleek dat hij te weinig spanning gaf om de deurvergrendeling te laten werken je hoorde hem wel klikken, maar had niet
          genoeg kracht als het ware om de pin naar boven toe te duwen.

          toen ben ik maar weer achter de pc gaan zitten en via auto-data het elecktrisch schema opgezocht
          hierin stond dat de centrale deurvergrendeling werd gestuurd door een kiekert die zich rechts voorin
          achter de ecu begeefde.
          Ik heb toen alles uitgebouwd en ben het gaan aansluiten op de kierkert

          de 12+ constant via de accu gemaakt ( dikkere rode draad met 15A )
          de massa via het carroserie gemaakt ( Zwart / Geel / Geel-zwart )
          de witte voor het openenen op de van de deuren op de bruin / witte draad
          de witte / zwarte voor het sluiten van de deuren op de bruin / rode draad
          de 2 bruine draden voor de knipperlichten die kabels zitten onder de stuurkolom
          nadat ik alles zo gemaakt had om het te testen zag ik dat het werkte en heb alle kabels
          netjes achter het dashboard weg gewerkt en de antenne in het dashboard verwerkt.

          na het inbouwen heb ik alle draden voor de veiligheid gezekerd die met de cv te maken hadden op 10A
          wat ook beschreven stond in de luxer uitgebreide setjes.

          dus kortom bouw de Centrale deurvergrendeling op de kiekert aan en niet zoals vele zeggen op de
          kabels van de linker voorportier.

          #18056975
          VideoRipper
            Lid sinds:
            11 December 2013

            @skizofrenix wrote:

            dus kortom bouw de Centrale deurvergrendeling op de kiekert aan en niet zoals vele zeggen op de
            kabels van de linker voorportier.

            Is dat een advies of een mening?

            Twee maanden geleden zelf een AB aangesloten op mijn CV op de kabels
            die aan de linkerkant van de auto zitten en alles zit keurig bij elkaar en
            werkt uit de kunst. :thumb

            Ook ik heb het schema van de Tigra uitgeplozen en zelfs eerst nog even
            aan de rechterkant gekeken, maar mijns insziens was de linkerzijde toch
            het meest geschikt als aansluitplek omdat alles daar samenkomt, ook de
            draad naar het rempedaal welke gebruikt wordt om de deuren te sluiten
            als je in de auto zit.

            Ik heb trouwens een no-name (RightClick?) setje en geen CarPoint, maar
            volgens mij is het principe hetzelfde.

            Greetz,

            Peter.

            #18056976
            normen1991
              Lid sinds:
              28 December 2010

              Weet niet als het nog interresant is voor de lezende mensen hier maar, Ik heb afgelopen Zaterdag dus ook een CV setje ingebouwt, Zoals skizofrenix al aangaf dat het op de bekabeling wat aan de bestuurders kant zit niet werkt klopt. Ik had alles aangesloten volgens schema maar kreeg 0,0 reactie. Hoorde het kastje wel klikken maar geen slot ging open of dicht. Toen ben ik aan de kant gaan kijken van de bij-rijder, en daar heb ik de plastic delen verwijderd. daarachter vind je de computer van de Tigra A deze kan je los koppelen doormiddel van een aantal stekkers. Daar achter zit Isolatie schuim en daarachter bevind zich de kiekert bij een tigra. op de aangegeven draden heb ik alles aangesloten

              Geel / Geel-zwart / zwart op de massa van het voertuig (carroserie)
              Rood op een constante 12V (bij de zekerings kast)
              de witte voor het openenen op de van de deuren op de bruin / witte draad
              de witte / zwarte voor het sluiten van de deuren op de bruin / rode draad

              Ik moet nu enkel nog de knipperlichten aansluiten! en ik moet zeggen dat het verrekt handig is zon AB

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.