HOW-TO Nieuwe afstandbedining aanmelden

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Corsa, Combo HOW-TO Nieuwe afstandbedining aanmelden

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277656
    D.J.R.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 June 2009

      Ik heb via Aliexpress en nieuwe afstandsbediening besteld voor mijn Opel Combo C uit 2006
      Deze vandaag binnen gekregen maar hij moest nog wel worden geprogrammeerd.
      AB koste mij €28,- en de kosten voor het opvragen van de code’s bij de VOD bedraagt €24,95.
      Dus let wel op dat je je 4 cijferige Immobilizer code hebt, zo niet rij even naar de VOD en 15 min later heb je alles.

      Stap voor stap leg ik je uit hoe je dat doet met een OP-COM.

      1. Stop je sleutel met je nieuwe ab in het contactslot en zet het contact aan. (stand 3)

      2. Plug je OP-COM in de auto. Corsa c/Combo c zit die onder het daschboard boven de asbak.

      3. Start je pc op en start je OP-COM software op.

      4. In het menu aangekomen van je OP-COM klik je op Diagnose.

      5. Kies het bouwjaar van de auto.

      6. Klik op Combo C of Corsa C.

      7. Selecteer nu carrosserie.

      8. Klik op Regelmodule carrosserie.

      9. Dan kom je in dit menu waar je foutcode kan uitlezen en kan programmeren.
      Klik nu op Programmering rechts onderaan.

      10. In het volgende menu klik je op programmeren.

      11. Nu zie je dat bijna alles grijs behalve het blokje beveiligingscode en daar klik je dan ook op.

      12. Vul hier je Immobilizer code in en klik op OK

      13. Je code is geaccepteerd.

      14. Nu zie je dat alles wat grijs was zwart is geworden en kun je verder naar stap 15.

      15. Klik nu op Programmeren sleutel met afstandsbediening en er wordt gevraagd of je op 1 van de knoppen van je AB wilt drukken.
      Als goed is gaat het slot een keer open en dicht.

      16. Als dat allemaal gelukt is komt er onderin te staan “Afstandsbediening sleutel succsesvol geprogrammerd”

      Nu kun je alles netjes afsluiten en genieten van je nieuwe goedkope Afstandsbediening.

      Dirkjan

      #18337172
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Deze stappen zal toch voor ieder merk opel hetzelfde zijn of niet.
        Ben van plan van mijn opel zafira a de sleutels te vernieuwen en te programmeren.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.