How To: Corsa B/Tigra CV met afstandsbediening uitbreiden.

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Corsa, Combo How To: Corsa B/Tigra CV met afstandsbediening uitbreiden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277245
    TWA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2010

      Deze How To geeft aan hoe je je centrale vergrendeling simpel kan uitbreiden met afstandsbediening. De moeilijkheidsgraad is een 3 op de schaal van 10.

      Benodigdheden :

      * Kruiskopschroeven draaier
      * Doppensetje
      * Een CV module, ofwel hier op t forum bekend als een Kiekert module met afstandsbediening. Deze kan je op de sloop halen uit een Astra G of een Vectra B.

      Ik heb zelf de info weten te vinden op het forum van corsasport.co.uk. De info:

      Ik had mijn cv module uit een donor Astra G, ziet er zo uit en is te vinden aan de passagiers zijde, rechts onder het dashbordkastje bij de voetenruimte. Ook bij de Corsa zit de Kiekert (cv module) hier.

      Maak het jezelf makkelijk en knip genoeg bedrading mee

      Nu gaan we hobbybob spelen, let’s start!

      Schroef de zijkap los, dan vind je dit er achter:

      De draadboom zit vast op een kabelklem welke vast zit met 2 plastic moertjes. Deze haal je los met dop 10. Vervolgens haal je de isolatie weg. Het zwarte doosje hierachter is de Kiekert. Haal deze los door de 2 schroeven met dop 8 los te halen.

      Dit is em:

      Haal de stekker los uit de Kiekert. Deze is 1 op 1 over te zetten op die van de Astra.

      De omschrijving van corsasport geeft aan dat de bruin/witte draad van de andere, nog niet aangesloten, draadboom op de ECU module moet worden aangesloten. Ook de zwart/witte moet worden aangesloten om de richtingaanwijzers te doen laten knipperen. Ik heb dit nu nog niet gedaan omdat het donker begon te worden. De ECU:

      Bij mij werkt alles dus zonder het aansluiten op de ECU module, op richtingaanwijzers na. Verder werkt de Safelock functie niet op de afstandsbediening. Sleutels werken nog wel, ook alle sloten inclusief kofferbak werken gewoon.

      Ik ben al met al 10 min bezig geweest. Mocht je afstandsbediening niet werken na installatie, is de kans groot dat je deze nog even moet inleren. Zet je sleutel in het contactslot, contact aan, niet doorstarten, en druk op deuren sluiten. Als je een goede cv module hebt gaan de deuren op slot en weer open. Werkt dit nog niet, kan natuurlijk ook de batterij leeg zijn king:

      Ik moet alleen een nieuwe sleutel laten maken, deze kan je via ebay of marktplaats kopen, en bij de sleutelboer laten namaken. Vergeet eventueel niet je chip over te zetten uit je oude sleutel. Dit is de chip die de startonderbreker uitschakeld.

      Mocht je vragen hebben over deze how to, hoor ik het graag. Let wel :alles is geheel op eigen risico, het blijft een hobby project :thumb

      Greetz Emiel

      #18322406
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Extra toevoeging met betrekking tot het bestellen van een nieuwe sleutel:

        Ik heb via het Wereld Wijde Web een nieuwe, made in China, sleutel besteld. Let wel op welke baard richting je huidige sleutel is. De extra info zie je op de sites waar je deze sleutel kan bestellen. Het belangrijkste: vergeet je chip tbv de startonderbreker niet over te zetten!

        Waar zit die chip dan? Nouw hieroo :

        Wip deze er voorzichtig uit.

        In de nieuwe baard heb je een kleine ruimte waar je deze chip in kan plaatsen, teweten:

        Ziet er dan zo uit:

        Voila, en klaar zijn Jaap, Kees, John en ik king:

        Kosten? €15,95 voor de sleutel, vriendendienst voor het slijpen.

        Greetz Emiel

        #18367469
        Malina
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2016

          Bedankt voor de handleiding :good-job:
          Vandaag heb ik onderstaande module geïnstalleerd in mijn Corsa B. De module is afkomstig uit een Astra G.

          IMG_7832

          Ik heb nog een vraag m.b.t. tot het aansluiten van de twee draden: bruin/wit en zwart/wit.
          De module met de blauwe sticker kan ik niet vinden in mijn auto.
          Heeft iemand de twee draden aangesloten en zo ja, kan iemand hierover toelichting geven?

          #18367474
          Jasper98
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2017

            Die module met blauwe sticker heeft mijn Corsa ook niet, op die plaats zit de motor ECU bij die van mij. De bruin/witte draad heb ik niet aangesloten. De zwart/witte draad heb ik gebruikt om een tweetal standaard relais (zelf extra ingebouwd dus) aan massa te leggen, zodat de knipperlichten L/R eenmaal knipperen op de afstandsbediening. De Kiekert legt de zwart/witte draad aan massa bij openen/sluiten.

            Groet,

            Jasper

            #18367485
            Malina
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 November 2016

              Bedankt voor je info Jasper. De bruin/witte dus niet aansluiten, wat is overigens de functie hiervan?

              #18368262
              Malina
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 November 2016

                Het is gelukt om de module uit te kunnen lezen met opcom.
                Ik heb de bruin/witte A21 (kleur kan verschillen) draad van de central door lock module aangesloten op pin 12 van de diagnosepoort.
                Dus een vertakking aangemaakt op pin 12.

                8F76A8F3-9312-4E0B-BBD5-0C9F2919D699

                2669bf8b-93e2-4bb3-9acc-ca84427865bc

                Uitlezen kan door te navigeren naar 1999 > ASTRA G > Body > Central door lock.
                Aangezien de module in meerdere modellen is uitgerust kan ook via die weg de module worden benaderd bijvoorbeeld door te navigeren naar een Zafira A.
                Je kan vervolgens door op Programming te klikken bestaande remote sleutels verwijderen en nieuwe remote sleutels programmeren.

                Knipsel10Knipsel11

                #18418252
                nazqul
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 February 2012

                  <p style=”text-align: left;”>Heeft iemand van jullie toen gevonden waar je de pinkers kan aansluiten
                  Ik dacht eerst om achter de gevaren knop af te takken maar dit werkt niet aangezien op de module het een negatieve signaal kabel is. :cry:</p>

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.