[HOW TO] – Astra H – LED in mistlampen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra [HOW TO] – Astra H – LED in mistlampen

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250837
    paulers
      Lid sinds:
      1 June 2011

      Vandaag lekker wezen knutselen aan de Astra.
      Heb de mistlampen ( en stadslichten) omgezet naar LED, is vrij simpel maar een aantal dingen zijn kritisch en moet je ff weten, omdat ik het anderen niet wil onthouden even een HOW toetje gemaakt. :D

      Gebruikt:
      High power led H3 ( 4- 7 watt // 400 -600 lumen ) Lichtere lampjes geven( te) weinig effect.
      Ook in mijn geval was een canbus NIET nodig , vlgns mij zijn mistlampen niet aangesloten op de canbus! ( kun je altijd checken voordat je je lampje koopt door even een stekkertje van je mistlamp los te halen en kijken of je storingmelding krijgt.

      Stappenplan:
      Voorkant van de auto even opbokken, om bij de mistlampen te komen moet je onder de voorkant van de auto komen. Ik gebruik daarbij de stoep en een paar tegels.

      Verwijder de deksel aan de onderkant van de lamp armatuur.

      Je ziet je lamp zitten. Haal deze los door het metalen klemmetje naar elkaar te drukken. Verwijder je lampje uit de armatuur en trek het stekkertje aan de voet van de lamp eraf.

      Omdat een LED lamp stroomrichting gevoelig is ( het is immers een diode) moet je voor de astra H de klemmetjes van je lamp armatuur even omdraaien. Als je nu zonder deze aanpassing je ledlamp zal plaatsen werkt het niet.
      Maw, het klemmetje dat op de armatuur zit (zwart draadje op de foto hierboven ) lostrekken en de stekker die op je lampje zat ( wit stekkertje) gaat op de klem van de armatuur. Het stekkertje dat van de armatuur kwam bevestig je aan je lampje. (zie foto hieronder)

      Plak wat isolatie tape over het stekkertje van je lampje, daar zat namelijk een stekker met witte isolatie. Die zat er niet voor niets op dat was om te zorgen dat er geen sluiting kon ontstaan wanneer je stekkertje per ongeluk contact maakt met de armatuur ( niet onmogelijk want het ligt lossig in je lampunit en kan dus bewegen).

      Kontroleer je lampje en sluit je unit.
      king:

      Hier de foto’s van de mistlampen en de stadslampjes. :agent

      #18050506
      paulers
        Lid sinds:
        1 June 2011

        ik kocht ze bij immers per set voor iets van 29 euro
        Het aantal lumen is belangrijk, lumen is een maat voor lichtsterkte ( net als Volt voor stroomsterkte) Ik heb ook gezocht op ebay enzo , maar koos voor de duurdere omdat ik zeker wist dat de lichtsterkte van minimaal 400 lumen gegarandeerd was.
        (kan wel goedkoper denk ik overigens, ik ging dus voor de garantie…)

        #18050507
        BadBert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2008

          Watvoor soort leds zijn dat?

          zou zoiets ook kunnen:
          http://www.ebay.nl/itm/UK-STOCK-2x-H3-SMD-25-LED-Headlight-Xenon-White-Car-Driving-Light-Fog-Bulbs-/380693194337?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item58a3152661&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          of geeft dit te weinig licht?

          Ze zullen bij mij straks ook als dagrijdverlichting gebruikt gaan worden (via happylightshow)

          Bij lichtinthebox hebben ze ook deze:
          http://www.miniinthebox.com/nl/h3-7-5w-600lm-7000-8000k-white-light-high-power-led-lamp-voor-in-de-auto-lampen-dc-12v_p402409.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
          Ook niet duur, zal daar eens verder snuffelen.

          Denk dat die ledvorm meer licht afgeeft dan de SMD leds?

          #18050508
          dissie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2012

            Die van mini in the box heb ik ook besteld, goeie led’s.
            De primaire functie van je mistlampen ben je wel kwijt, maar ik zelf gebruik de lampen ook als drl.
            En dat ziet er gelikt uit… en nu is me dimlicht weer stuk, dus nu maar eens een setje xenon in me reflector lampen bouwen.. dat zal wel helemaal mooi staan;)

            #18050509
            BadBert
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 December 2008

              volgens de info die ik op internet vind, blijven de mistlampen als mistlampen werken icm de HappyLightShow module?

              naja, mistlampen voor gebruik ik toch nooit, en heb liever DRL (vind ik erg nuttig) :) dus we zien wel :D lampen zijn iig onderweg ;)

              #18050510
              dissie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 August 2012

                jaa, je mistlampen kun je nog wel aan zetten i.c.m. je dimlicht en/of stadslicht, alleen t licht wat er van af komt, is echt minimaal.(400 lumen geloof ik)
                waar heb je ze uiteindelijk besteld?

                dus van de mistlicht functie heb je niet echt meer profijt…

                Edit: let wel op dat je een set koopt, want ze worden ook verkocht per stuk!!!
                -offtopic
                Als ik me niet vergis, had jij laatst ook xenon in je reflector units gebouwd he?

                En dat was je gelukt zonder je bumper en lampunits te demonteren ?
                En had je het nou gedaan volgens de howto op het astratuningclub.nl forum?
                Hoelang was je er ongeveer mee bezig? en waar had je de set vandaan gehaald ?
                Zoo tot zover de vraagbaak :jerry :jerry

                #18050511
                BadBert
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2008

                  @dissie:
                  ik heb er besteld met 700-900 lumen, dus die geven wat meer licht :)
                  Mistlicht voor gebruik ik toch eigenlijk niet, dus het is geen ramp dat ze evt niet nuttig meer zijn
                  Ik heb inderdaad een setje van 2 besteld, want ze werden per stuk aangeboden. Volgens de verkoper ook te gebruiken als drl, maar ook als nuttig mistlicht.
                  Deze zijn het geworden:
                  http://www.ebay.com/itm/190889272376?item=190889272376&viewitem=&sspagename=ADME:L:OC:NL:3160&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  En je vergist je idd niet :) ik heb xenon lampen ingebouwd ZONDER demontage van de koplampen en bumper :)
                  Ik heb inderdaad de how to erbij gepakt van atc, maar aangezien ze daar wel de lampen uitbouwen, niet echt gebruikt. Alleen de tip van het gat maken aan de hand van een 1 euro muntstuk, heb ik gebruikt, verder eigenlijk niets.
                  Ben er in totaal ongeveer een uurtje mee bezig geweest, meer niet :)
                  Setje wat ik gepakt heb is deze H7R set:
                  http://www.ebay.co.uk/itm/H7R-Xenon-Conversion-Kit-Mini-Ballast-Bulb-And-Decoder-/330443337470?ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                  ik heb de 6000k versie gepakt, dat blauwe vind ik te sjonnie…. en geeft bij slechter weer, ook VEEL minder licht.

                  icm deze beugeltjes (anders moet je dus zoals je kunt zien in de atc how-to, je originele stekker “slopen” en dat wilde ik dus NIET, ik kan nu heel snel en makkelijk terug naar halogeen)
                  http://www.ebay.nl/itm/330401446183;jsessionid=6968FEE1B74ADFFDBB49B36C5844588D?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.nl%2Fsch%2Fi.html%3F_sacat%3D0%26_from%3DR40%26_nkw%3D330401446183%26_rdc%3D1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #18050512
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    @paulers wrote:

                    ik kocht ze bij immers per set voor iets van 29 euro
                    Het aantal lumen is belangrijk, lumen is een maat voor lichtsterkte ( net als Volt voor stroomsterkte)

                    Volt (v) is de eenheid voor de spanning (U) , Ampere (A) is de eenheid voor de stroomsterkte (I).

                    #18050513
                    BadBert
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 December 2008

                      je link doet het helaas niet…

                      iets aansluiten op de happy light show, dat gaat niet lukken ;)
                      De HLS stuurt standaard functies aan van je auto, je kunt niet zeggen: voor DRL stuur even 12v over dit draadje naar die lampjes. Maar alleen: stuur bij DRL mijn stadslichten / mistlampen aan.

                      #18050514
                      Patje gts
                        Lid sinds:
                        27 May 2013

                        Hallo,

                        Ik wil mijn mistlampen ook vervangen doos led lampjes moet ik nog ergens opletten ivm storing op de canbus? H3 lampjes is 35w en led ergens rond 5w geeft dat storing?

                        Gr,
                        Patrick

                        #18050515
                        BadBert
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 December 2008

                          Bij mijn H zitten de mistlampen niet op canbus. Daar kun je dus alles instoppen zolang het maar past ;)

                          #18050516
                          BadBert
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 December 2008

                            Goed, ondertussen zijn hier de LEDs er al weer uit…
                            na korte tijd gaf 1 lamp een heel andere kleur en lichtbeeld als de andere kant (en dat zag er niet uit).
                            Overigens, de metalen “gelaste” voetjes waren ook helemaal los en kapot… en het waren toch niet de goedkoopste :(

                            Ook was ik niet tevreden over de zichtbaarheid overdag (en ik gebruikte ze als dagrijdverlichting).

                            Nu zit er een setje xenon in, en dat bevalt tot nu toe perfect :P
                            geeft zelfs nog genoeg licht om te dienen als mistlampen, al staan ze nu wat lager afgesteld.

                            Kosten: 17 euro incl verzenden voor het goedkoopste setje non canbus xenon :)

                            #18050517
                            Miraa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 October 2013

                              Ik zou met ombouwen van mistlampen naar LED even uitkijken : namelijk er zit een code op het glas en dat is geen dagrijlampen code maar dit is echt bedoeld voor mistlampen.
                              Als je ze ombouwt naar drl en oom agent van de kenteken brigade heeft je op de korrel dan voer je mistlampen overdag die je niet mag voeren, het is namelijk geen goedgekeurde verlichting en de boete voor het rijden met mistlicht met of zonder led zijn echt niet normaal meer dus houd hier rekening mee. Met de verlichting van je astra kun je uiteraard wel aan de binnenzijde ongestoord je gang gaan dat is helemaal geen probleem daar zou ik eerder voor kiezen….
                              Een gewaarschuwd mens telt voor twee…
                              Gr. :angel
                              Miraa

                              #18050518
                              BadBert
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 December 2008

                                Gelukkig nog geen problemen gehad met oom agent.
                                Ik heb overigens xenon in mijn mistlampen.

                                Trouwens, het blijkt dat je mistlampen gewoon mag voeren als je alleen icm stadslicht rijd. Officieel moet dan alles zo bedraad zijn (dus mistlampen ipv dimlicht, en mistlampfunctie mag niet meer werken). Dit is mij verteld door een agent overigens.

                                Ik rijd gewoon met de mistlampen (met xenon) als DRL. Doordat legio auto’s tegenwoordig op die locatie DRL hebben, gaat dit voor een agent niet zomaar opvallen dat het niet klopt bij de astra H.
                                Ook zijn er genoeg kitjes te koop die ipv de mistlamp gaan, en wel goedgekeurde DRL code hebben.

                                Heb nog nooit een agent gehad die uberhaubt codes op mijn lampen is gaan controleren, alleen apk keurmeester, maar voor apk zit de happylightshow er niet in, en dus functioneren de mistlampen dan puur als mistlamp ;)

                                Maar het KAN idd een bekeuring opleveren als oom agent echt alles gaat controleren en bekijken.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.