[How-To] – Astra G Hatchback – daklijst uitnemen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra [How-To] – Astra G Hatchback – daklijst uitnemen

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272988
    Arix
      Lid sinds:
      15 June 2006


      Roest op het achterste afdekplaatje van de linker daklijst! Dus afdekplaatje vervangen!


      Bij nadere inspectie blijken ook op dat de sleuven tussen daklijst en dak sterk vervuild.

      De groene alg zit er op! Tijd voor een klein project! Hoe haal ik de daklijst er af? Ik heb gehoord dat het achterste klemmetje altijd stuk gaat als je de daklijst er af trekt en een klein deukje in de rand niet te vermijden is.

      Uit voorzorg heb ik een gebruikte daklijst, compleet met klemmetjes en goede afdekplaatjes gekocht. De klemmetjes en afdekplaatjes kan je eenvoudig uit de daklijst klikken.
      Om de daklijst er uit te halen gebruik ik een set kunststof bandenlichters.

      Met beleid kan de daklijst er uit worden gehaald zonder de klemmetjes of de rand van de daklijst te beschadigen.

      Het vuil eerst grondig verwijderen. Klemmetjes verwijderen en schoonmaken, dakschuifjes indien nodig verwijderen en vervangen. Vervolgens daklijst weer completeren en in de sleuf klikken.

      Bij mij werkte deze aanpak prima. Als het slimmer kan, hoor ik dat graag.

      #18292421
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        netjes. :thumb

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.