[How to] – Astra G – dubbele achterlichten

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra [How to] – Astra G – dubbele achterlichten

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245687
    opel-motorsport
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2009

      nog eventjes een how to schrijven :) voor de doe het zelvers onder ons :)
      -allereerst neem je de achterlichten uit de wagen
      -neem de lamphouders uit de achterlichten
      (nu zie je dat je links een gat erin hebt zitten voor de mistlamp en rechts niet)
      (en zie je ook dat er al houders voor de bovenste lampen aan allebei de kanten inzitten)
      -teken hetzelfde gat als links ook rechts af en haal dit eruit ikzelf heb het er netjes met een dremel uitgefreesd
      -zelf heb ik nu de bovenste fitting houders eruit gehaald en er van corsa a ingezet omdat de klempinnetjes van een enkel lampje even hoog zitten op de zijkant en die van een 21w/5w lampje een hoogte verschil hebben en je ze er anders niet in kan draaien
      (wel de verbinding met de achterlichtstekker van de mistlamp doorknippen anders heb je kortsluiting)
      deze dus

      -dan heb ik een draadje op de verbinding van het gewone standlicht gesoldeerd
      (het uiterste rechtse rode draadje)
      -dit draadje moet op het 5 watt gedeelte van de lamp gesoldeerd en dan heb je al 4 x maal achterlicht mits aanbeide kanten natuurlijk :)

      -op een van de bolletjes onderaan solderen kijken welke het zwakste brand daar moet deze op vastgesoldeerd

      -dan een draadje solderen op de verbinding die je net doorgeknipt hebt

      -en dit draadje soldeer je op het 21watt gedeelte van de lamp
      ( dus het andere bolletje onderaan het lampje :) )
      -en dan heb je het mistlicht terug verbonden met het 21watt (dus het sterkere) gedeelte van de lamp :)
      -en dan steek je het lampje met de fitting in de lamphouder —- lamphouder in lamp


      lamp in auto :) en klaar :)

      dan wie vervolgens nog een beetje tijd heeft en ook nog de rem en mistlichten van plaats wil wisselen moet nog even de stekker van de auto die in de achterlamp in geplugd zit uittrekken :)
      en het onderste en bovenste kabeltje doorknippen
      (als ik mij goed herinner zwart-geel en zwart-blauw :) )
      maar zowieso onderste en bovenste en dan zwart geel aan zwart blauw maken en andersom en je lichten zijn van plaats verhuist :)
      en dit is dan het eindresultaat
      het gewoon licht

      dan het remlicht

      en het mistlicht

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.