[HOW-TO] – Astra G – Binnenverl. + leeslampjes aanbrengen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra [HOW-TO] – Astra G – Binnenverl. + leeslampjes aanbrengen

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238732
    jericho
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 December 2007

      binnenverlichting met leeslampjes aanbrengen astra g

      Het gaat om dit soort binnenverlichting.
      Voor zover ik weet afkomstig uit een opc

      Voor de gewone verlichting gebruiken we de bestaande kabels. De grijze en de rode met de stekkertjes.
      Voor de leeslampjes moeten we het grote stekkerblok wat op het hemeltje ligt gebruiken.

      1/2 is de bedrading voor het gewone licht wat op de deuren geschakeld staat is gewoon rood op rood en grijs op grijs.
      3 zijn de draden voor de leeslampjes deze zijn rood en zwart, deze sluiten we aan op het stekkerblok nr4 op de foto.
      Hier een schema van de verlichting.
      aan je verlichtings armatuur met leeslampjes Zitten 8 draden, Daarvan neem je als eerste de rode en de grijze, die sluit je aan op de standaard bekabeling van je oude verlichting in je auto, Rood op rood en grijs op grijs.
      Voor de leesverlichting neem je de rode en de zwarte draad. de rode draad an het armatuur zet je op de buitenste zwarte draad op het grote stekkerblok, En de zwarte draad Van het armatuur zet je op de buitenste rode draad van het stekkerblok. Let wel op dat er 2 rode draden aanwezig zijn, Dit zou je met een 9volt batterij kunnen uitzoeken welke je moet hebben. De rest van de kabels die er aan zitten zijn in principe loos.
      Het kan zijn dat jouw auto dit stekkerblok niet heeft,Ik heb er al een aantal over gehoord die deze niet konden vinden.
      Maar dan kun je altijd 2 draden van je leesverlichting bij de achterportieren wegtrekken en ze alsnog op de voor leesverlichting aansluiten.

      Benodigdheden zijn 4 kleine knijpstekkertjes

      ps:
      Dit is gekopieerd uit het oude How-to gedeelte van de Astra G! Iemand anders ( j.pons)heeft deze how-to gemaakt, waarvoor credits!

      #17890993
      marijnl1988
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2012

        Dit klopt niet…

        Je hebt namelijk maar 1 rode draad…

        Pinnen van je hemel

        pin 1=grijs /kun je pakken van je bestaande
        pin 2=zwart/geschakelde plus nodig
        Pin 3=niet bezet
        pin 4=bruin/rood alarm sensoren
        pin 5=groen/bruin alarm sensoren
        pin6=blauw/zwart airbag
        pin7=rood/blauw/ kiekert pin 12
        Pin7=bruin/massa
        pin8=rood /constante spanning

        #17890994
        kadettsr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2006

          Ik heb deze verlichting ook ingebouwd.

          Rood en grijs gesoldeerd en de gewone verlichting werkt.
          Nu de leeslampen nog. Als ik het goed begrijp moet daarvoor bruin pin 7 en zwart pin 2 nog aansluiten?
          Ik mis het stekkerblok en heb een coupe dus geen leeslampen achterin

          Wel heb ik verlichte make-upspiegel! Kan ik daar bruin vanaf pakken ?
          Waar kan ik zwart aftakken?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.