[HOW-TO] – Aanhaalkoppelrichtwaarden – V6

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244245
    svdk20
    Bijdrager
    • Topics 45
    • Reacties 1025
    Lid sinds:
    24 August 2009

    Aanhaalkoppelrichtwaarden – V6

    X 25 XE, Y 26 SE, X 30 XE, Y 32 SE

    Nm

    Adapter brandstofverdeelbuis aan aanzuigbrug
    8

    Adapter brandstofverdeelbuis aan brandstofverdeelbuis
    15

    Startmotor aan cilinderblok
    40

    Aanzuigbrug aan aanzuigflens
    20

    Aanzuigflens aan cilinderkop
    20

    Meenemer / vliegwiel aan krukas
    65 + 30° + 15°1) 2)

    Uitlaatspruitstuk aan cilinderkop
    203)

    Deksel oliefilterhuis aan oliefilterhuis
    25

    Deksel warmtewisselaar aan warmtewisselaar
    30

    Deksel warmtewisselaar aan cilinderblok
    20

    DIS-ontstekingsmodule aan drager
    8

    Trillingsdemper aan tandriempoelie
    20

    Gasklephuis aan inlaatcollector
    8

    Drukleiding aan stuurbekrachtigingspomp
    28

    Gaspedaalmodule aan schutbord
    20

    Scharnierende stang aan stabilisator
    653)

    Dynamo aan cilinderblok en oliepomp
    35

    Transmissie aan cilinderblok (M8)
    20

    Transmissie aan cilinderblok (M12)
    60

    Transmissiesteun aan bodemplaat
    454)

    Draadhulzen aan krukaslagerbrug
    8

    Grondplaat tandriemspanrol en tandriemomkeerrol aan cilinderkop
    40

    Steun hulpaggrega(a)t(en) aan cilinderblok
    35

    Houder pitmanarm aan carrosserie
    55 + 75° + 15°1)

    Achterste tandriemkap aan cilinderkop en oliepomp (M6)
    8

    Achterste tandriemkap aan cilinderkop en oliepomp (M8)
    10

    Impulsgever krukas in cilinderblok
    8

    Sensorring krukas aan krukas
    151)

    Koelmiddelleidingen aan compressor
    40

    Poelie van poly-V-riem aan koelmiddelpomp
    8 + 30° + 30°1)

    Riempoelie aan pomp stuurbekrachtiging
    20 + 30° + 15°1)

    poly-V-riemspanrol aan cilinderkop
    35

    Klopsensor aan cilinderblok
    20

    Brandstofleidingen aan adapter – brandstofverdeelbuis
    15

    Brandstofverdeelbuis aan aanzuigbrug
    8

    Koelvloeistofbrug aan cilinderkop
    305)

    Koelvloeistofinlaatbuis aan uitlaatspruitstuk
    8

    Koelvloeistofinlaatbuis aan cilinderblok
    20

    Koelvloeistofpomp aan cilinderblok
    25

    Koelvloeistofbuis en hijsoog aan cilinderkop
    25

    Kogelgewricht aan asfusee
    1003)

    Krukaslagerbrug aan cilinderblok
    20

    Krukaslagerkap en krukaslagerbrug aan cilinderblok
    50 + 60° + 15°1)

    Lambdasonde in voorste uitlaatpijp
    306)

    Pitmanarm aan pitmanas
    1603)

    Magneetklep voor omschakelklep inlaatcollector aan inlaatcollector
    8

    Metalen buis secundaire lucht aan uitlaatspruitstuk
    20

    Motordempingsblok aan motorsteun
    40

    Carterventilatiehuis aan cilinderblok
    8

    Motordempingsblok aan voorassubframe
    55

    Motorsteun aan cilinderblok
    40

    Motorsteun motordempingsblok aan cilinderblok
    60

    Nokkenaslagerkap aan cilinderkop
    8

    Nokkenaspoelie aan nokkenas
    50 + 60° + 15°1)

    Nokkenassensor aan nokkenaslagerkap
    8

    Olieaftapplug aan carter (binnentorxbout)
    10

    Olieaftapplug aan carter (zeskantbout)
    55

    Oliedrukschakelaar aan oliepomp
    40

    Oliefilter aan cilinderblok
    15

    Oliefilterhuis aan cilinderblok
    45

    Olieleidingen (banjobout) aan warmtewisselaar
    30 + 30° + 15°1)

    Olieleidingen aan cilinderblok
    30

    Oliepomp aan cilinderblok (tot MY ’99) bout M6
    8 + 107) 8)

    Oliepomp aan cilinderblok (vanaf MY ’99) bout M8
    12 + 208) 9)

    Zuigbuis aan oliepomp en aan krukaslagerbrug
    8

    Oliespatplaat aan krukaslagerbrug
    8

    Olietoevoer- en retourleiding aan cilinderblok
    30

    Bovenstuk behuizing carter aan transmissiehuis – bout M8
    20

    Bovenstuk behuizing carter aan transmissiehuis – bout M10
    40

    Bovenstuk carter aan cilinderblok en oliepomp
    15

    Onderstuk carter aan bovenstuk carter
    8 + 30°1)

    Drijfstanglagerkap aan drijfstang
    35 + 45° + 15°1)

    Wiel aan wielnaaf
    110

    Inlaatcollector aan aanzuigbrug
    8

    Schakelconsole aan transmissie
    20

    Slangklemmen van luchtaanzuigslangen
    3,5

    Klem brandstofdrukregelaar, aan brandstofverdeelbuis
    5

    Trillingsdemper aan houder voorassubframe en aan motorsteun
    40

    Sensor koelvloeistoftemperatuur in koelvloeistofbrug
    18

    Spoorstang aan fusee
    603)

    Steun aan adapter – uitlaatgasrecirculatieklep
    20

    Tankontluchtingsklep aan carterventilatiehuis
    8

    Temperatuursensor aan koelvloeistofbrug
    18

    Thermostaathuis aan cilinderblok
    20

    Wartelmoer aan inschroefnippel adapter – uitlaatgasrecirculatieklep
    2510)

    Omschakelklep – inlaatcollector aan inlaatcollector
    8

    Vacuümleiding rembekrachtiger aan verzamelaanzuigbuis
    20

    Aircocompressor aan steun hulpaggregaten
    35

    Afsluitplug oliedrukregelklep aan oliepomp
    60

    Afsluitplug overdrukklep aan oliepomp
    30

    Voorassubframe aan carrosserie (voor)
    65 + 30° + 15°1)

    Voorassubframe aan langsligger (midden)
    150 + 30° + 15°1)

    Voorassubframe aan langsligger (achter)
    130 + 30° + 15°1)

    Voorste tandriemkap aan achterste tandriemkap
    8

    Voorste uitlaatpijp van uitlaatspruitstuk
    30

    Airbox aan bevestigingspunten
    2,5

    Flexibele buis uitlaatgasrecirculatie aan adapter uitlaatgasrecirculatie en uitlaatspruitstuk
    25

    Spanrol tandriem aan houder
    20

    Tandriemomkeerrol aan cilinderblok
    40

    Tandriemomkeerrol aan houder tandriemspanrol
    40

    Omkeerrol tandriem aan oliepomp
    40

    Tandriempoelie aan krukas
    250 + 45° + 15°1)

    Gloeibougies aan cilinderkop
    25

    Cilinderkop aan cilinderblok
    25 + 270°+ 15°1) 11)12)


    1) Gebruik nieuwe bouten.
    2) Bouten met borgmiddel (rood) monteren.
    3) Nieuwe moeren gebruiken.
    4) Schroefdraad reinigen en bouten met borgmiddel (rood) monteren.
    5) Nieuwe koperen keerringen gebruiken.
    6) Bij hergebruik van lambdasonde de schroefdraad met speciaal vet (zwart) insmeren
    7) Bij de oude uitvoering moet na 10 minuten wachten nogmaals met 10 Nm worden aangehaald (zonder extra boring). Bij de nieuwe uitvoering wordt dit pas na de montage van de complete tandriem uitgevoerd.
    8) Schroefdraad van bevestigingsbouten reinigen en met borgmiddel (rood) monteren.
    9) Pas na het inbouwen van de onderste bevestigingsbout van de dynamo wordt met 20 Nm nogmaals aangehaald.
    10) Schroefdraad van mof met schroefdraad vóór de montage met siliconenvet (wit) insmeren.
    11) In trappen van 90°.
    12) Hoeft niet te worden nagetrokken.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.