Hoogte verschil veren Vectra GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hoogte verschil veren Vectra GTS

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261504
    NeonnovA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 January 2011

      Korte vraag: Als je een set Eibach Pro 30mm verlagingsveren onder de Vectra GTS plaatst, staat de auto dan voor als achter even hoog (geen hoogte verschil bij de wielkasten)?

      Ter verduidelijking zie:

      Bij mij staat de voorkant namelijk een stuk hoger als de achterkant en vraag mij daarom af of na het plaatsen van de Eibach veren je nog steeds een hoogte verschil ziet. Iets wat ik dus niet wil hebben. :hmmz

      #18183054
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        In theorie bepaalt de hoogte van de veer de afstand tot het asfalt.
        Als je zowel voor als achter 30 mm pakt komt ie gelijk te liggen.

        Echter kan ’t voor komen dat je achter zwaarde bent dan voor. :hmmz
        Maar in de regel niet king:

        Koop wel de juiste set. Gewichts aanduiding staat in de b steun van je rechter voor portier.
        Groet jraaf

        #18183055
        NeonnovA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 January 2011

          Thx voor je info jraaf. :thumbup
          Binnenkort dan toch maar bestellen, en we kijken dan wel hoe het staat.
          Voorkant staat nu (veel) te hoog.

          #18183056
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Zoek anders het topic van GTS Power op.
            Hij heeft zijn gts prachtig verlaagt. Ik dacht 40 voor en 30 achter.

            In de praktijk blijft ’t afwachten hoe het ‘uitvalt’.
            Mijn SW staat op 30/30 en is gelijkmatig en recht.

            Groet jraaf

            #18183057
            POLOKEN
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 October 2013

              Oppassen als je veren besteld want ik wou het ook doen en gelukkig was de winkelier zo eerlijk om me te weten zeggen als je al een sportophanging van opel hebt je met veren van eibach maar max 1cm zal verlagen en soms nt verlagen als de veren vd sportophanging al wat van leeftijd zijn.

              Grtz Poloken

              #18183058
              jraaf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2008

                @POLOKEN wrote:

                Oppassen als je veren besteld want ik wou het ook doen en gelukkig was de winkelier zo eerlijk om me te weten zeggen als je al een sportophanging van opel hebt je met veren van eibach maar max 1cm zal verlagen en soms nt verlagen als de veren vd sportophanging al wat van leeftijd zijn.

                Grtz Poloken

                Dit klopt helemaal. Ik heb hier een tijd terug al eens een discussie over gevoerd op het forum.
                De leveranciers van Eibach en bijvoorbeeld Irmscher geven dit ook netjes aan in de artikel omschrijving.

                De 30 mm verlaging is ten opzichte van een standaard sedan of SW. Aangezien de GTS af fabriek 20 mm lager is houd je netto nog maar 10 mm extra verlaging over.

                Groet jraaf.

                #18183059
                NeonnovA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 January 2011

                  Thx voor deze informatie nog. :thumb

                  Heb even lopen kijken naar de verschillende types (ivm het gewicht) en dan lijkt deze het meeste in de buurt te komen van het gewicht van mijn vectra gts 1.8:
                  http://www.eibach-shop.com/vectra-sedan/eibach/eibach-verlagingsveren-opel-vectra-sedan-16-18-p-66673.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  Aslast Voorzijde 965 kg
                  Aslast Achterzijde 1035 kg

                  Nu heeft mijn auto de volgende gewichten:
                  Voorzijde: 940
                  Achterzijde: 985

                  Wat zou dit concreet inhouden? Staat mijn auto dan als nog wat hoger omdat het gewicht van mijn auto lichter is? Of zie ik dat verkeerd?
                  Sorry voor de vragen maar ik ben als ICT-er helaas niet helemaal thuis in de auto techniek. :(

                  #18183060
                  jraaf
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2008

                    @NeonnovA wrote:

                    Thx voor deze informatie nog. :thumb

                    Heb even lopen kijken naar de verschillende types (ivm het gewicht) en dan lijkt deze het meeste in de buurt te komen van het gewicht van mijn vectra gts 1.8:
                    http://www.eibach-shop.com/vectra-sedan/eibach/eibach-verlagingsveren-opel-vectra-sedan-16-18-p-66673.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Aslast Voorzijde 965 kg
                    Aslast Achterzijde 1035 kg

                    Nu heeft mijn auto de volgende gewichten:
                    Voorzijde: 940
                    Achterzijde: 985

                    Wat zou dit concreet inhouden? Staat mijn auto dan als nog wat hoger omdat het gewicht van mijn auto lichter is? Of zie ik dat verkeerd?
                    Sorry voor de vragen maar ik ben als ICT-er helaas niet helemaal thuis in de auto techniek. :(

                    Afgaand op de informatie die je geeft zou dat mijns inzien wel de juiste set zijn ja.
                    De verlaging in praktijk zal ‘om en nabij’ zijn idd. Is helemaal afhankelijk van het afgeveerd gewicht.
                    Maar naast een verlaging met deze Eibach set haal je ook een stuk betere wegligging in huis. Vlak dat niet uit.

                    Overigens zijn die sets op ebay veel goedkoper :-)

                    Groet jraaf

                    #18183061
                    POLOKEN
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 October 2013

                      @jraaf wrote:

                      Iverigens zijn die sets op ebay veel goedkoper :-)

                      Feit! Zijn idd stukken goedkoper!

                      #18183062
                      GTS Power
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 May 2008

                        @jraaf wrote:

                        Zoek anders het topic van GTS Power op.
                        Hij heeft zijn gts prachtig verlaagt. Ik dacht 40 voor en 30 achter.

                        In de praktijk blijft ’t afwachten hoe het ‘uitvalt’.
                        Mijn SW staat op 30/30 en is gelijkmatig en recht.

                        Groet jraaf

                        Mijn GTS is alleen aan de voorzijde 25 mm extra verlaagd :thumbup

                        Zie hier mijn topic: viewtopic.php?f=6&t=106895&hilit=Gts+power+topic&start=250

                        #18183063
                        wagnas
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 May 2007

                          Het beste is H&R veren te halen die zijn 40mm verlaagd en dat zie je wel op een GTS.

                          Of deze, die zijn 35mm: http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/24811/CategoryID/84/Verlagings-veren-V-Maxx—Opel-Vectra-%28C%29/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18183064
                          gwriemersma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 December 2010

                            Waarom niet gewoon gelijk een goede schroefset kopen
                            Dan kun je hem mooi horizontaal zetten en zo laag als je wilt

                            #18183065
                            jraaf
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 January 2008

                              @gwriemersma wrote:

                              Waarom niet gewoon gelijk een goede schroefset kopen
                              Dan kun je hem mooi horizontaal zetten en zo laag als je wilt

                              Mogen we dat onder de term ‘mod’ plaatsen…… :hmmz
                              Groet jraaf

                              #18183066
                              sjoerdie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 September 2005

                                schroefset is altijd flink stugger, dus niet voor iedereen even fijn.

                                #18183067
                                jraaf
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 January 2008

                                  @sjoerdie wrote:

                                  schroefset is altijd flink stugger, dus niet voor iedereen even fijn.

                                  Mmmmm…. Dat zal mijns inzien afhankelijk zijn van het merk en in welke prijsklasse je bezig bent. Genoeg fabrikanten die een schroefset bieden die naast hoogte ook een instelbaarheid hebben op de stugheid.

                                  Zodoende zou je zelfs met een goede schroefset een zachtere afstemming kunnen bereiken als bv een B6 schokdemper.

                                  Groet jraaf

                                  #18183068
                                  sjoerdie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 September 2005

                                    nee, heb vele merken gehad, inderdaad de goedkopere zijn over het algemeen wat stugger.

                                    maar zelfs de kw variant 3 (inveer en uitveer instelbaar)is op zijn zachtst behoorlijk stug (setje van 1400euro) op corsa b

                                    kan ook niet soepel zijn, want er is maar minimale veerweg bij een schroefset.

                                    kw variant 2 net zo (alleen inveer instelbaar) op vectra b

                                    #18183069
                                    jraaf
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 January 2008

                                      AST wel eens geprobeert?
                                      KW is ook niet erg bekend om z’n comfort :jerry

                                      Groet jraaf

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.