Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Hoogte verschil veren Vectra GTS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2013 om 10:25 #17261504
Korte vraag: Als je een set Eibach Pro 30mm verlagingsveren onder de Vectra GTS plaatst, staat de auto dan voor als achter even hoog (geen hoogte verschil bij de wielkasten)?
Ter verduidelijking zie:
Bij mij staat de voorkant namelijk een stuk hoger als de achterkant en vraag mij daarom af of na het plaatsen van de Eibach veren je nog steeds een hoogte verschil ziet. Iets wat ik dus niet wil hebben. :hmmz
27 oktober 2013 om 11:16 #18183054In theorie bepaalt de hoogte van de veer de afstand tot het asfalt.
Als je zowel voor als achter 30 mm pakt komt ie gelijk te liggen.Echter kan ‘t voor komen dat je achter zwaarde bent dan voor. :hmmz
Maar in de regel niet king:Koop wel de juiste set. Gewichts aanduiding staat in de b steun van je rechter voor portier.
Groet jraaf27 oktober 2013 om 17:06 #18183055Thx voor je info jraaf. :thumbup
Binnenkort dan toch maar bestellen, en we kijken dan wel hoe het staat.
Voorkant staat nu (veel) te hoog.27 oktober 2013 om 19:12 #18183056Zoek anders het topic van GTS Power op.
Hij heeft zijn gts prachtig verlaagt. Ik dacht 40 voor en 30 achter.In de praktijk blijft ‘t afwachten hoe het ‘uitvalt’.
Mijn SW staat op 30/30 en is gelijkmatig en recht.Groet jraaf
27 oktober 2013 om 20:23 #18183057Oppassen als je veren besteld want ik wou het ook doen en gelukkig was de winkelier zo eerlijk om me te weten zeggen als je al een sportophanging van opel hebt je met veren van eibach maar max 1cm zal verlagen en soms nt verlagen als de veren vd sportophanging al wat van leeftijd zijn.
Grtz Poloken
28 oktober 2013 om 11:13 #18183058@POLOKEN wrote:
Oppassen als je veren besteld want ik wou het ook doen en gelukkig was de winkelier zo eerlijk om me te weten zeggen als je al een sportophanging van opel hebt je met veren van eibach maar max 1cm zal verlagen en soms nt verlagen als de veren vd sportophanging al wat van leeftijd zijn.
Grtz Poloken
Dit klopt helemaal. Ik heb hier een tijd terug al eens een discussie over gevoerd op het forum.
De leveranciers van Eibach en bijvoorbeeld Irmscher geven dit ook netjes aan in de artikel omschrijving.De 30 mm verlaging is ten opzichte van een standaard sedan of SW. Aangezien de GTS af fabriek 20 mm lager is houd je netto nog maar 10 mm extra verlaging over.
Groet jraaf.
31 oktober 2013 om 10:54 #18183059Thx voor deze informatie nog. :thumb
Heb even lopen kijken naar de verschillende types (ivm het gewicht) en dan lijkt deze het meeste in de buurt te komen van het gewicht van mijn vectra gts 1.8:
http://www.eibach-shop.com/vectra-sedan/eibach/eibach-verlagingsveren-opel-vectra-sedan-16-18-p-66673.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Aslast Voorzijde 965 kg
Aslast Achterzijde 1035 kgNu heeft mijn auto de volgende gewichten:
Voorzijde: 940
Achterzijde: 985Wat zou dit concreet inhouden? Staat mijn auto dan als nog wat hoger omdat het gewicht van mijn auto lichter is? Of zie ik dat verkeerd?
Sorry voor de vragen maar ik ben als ICT-er helaas niet helemaal thuis in de auto techniek. :(31 oktober 2013 om 11:26 #18183060@NeonnovA wrote:
Thx voor deze informatie nog. :thumb
Heb even lopen kijken naar de verschillende types (ivm het gewicht) en dan lijkt deze het meeste in de buurt te komen van het gewicht van mijn vectra gts 1.8:
http://www.eibach-shop.com/vectra-sedan/eibach/eibach-verlagingsveren-opel-vectra-sedan-16-18-p-66673.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Aslast Voorzijde 965 kg
Aslast Achterzijde 1035 kgNu heeft mijn auto de volgende gewichten:
Voorzijde: 940
Achterzijde: 985Wat zou dit concreet inhouden? Staat mijn auto dan als nog wat hoger omdat het gewicht van mijn auto lichter is? Of zie ik dat verkeerd?
Sorry voor de vragen maar ik ben als ICT-er helaas niet helemaal thuis in de auto techniek. :(Afgaand op de informatie die je geeft zou dat mijns inzien wel de juiste set zijn ja.
De verlaging in praktijk zal ‘om en nabij’ zijn idd. Is helemaal afhankelijk van het afgeveerd gewicht.
Maar naast een verlaging met deze Eibach set haal je ook een stuk betere wegligging in huis. Vlak dat niet uit.Overigens zijn die sets op ebay veel goedkoper
Groet jraaf
31 oktober 2013 om 11:32 #181830611 november 2013 om 08:47 #18183062@jraaf wrote:
Zoek anders het topic van GTS Power op.
Hij heeft zijn gts prachtig verlaagt. Ik dacht 40 voor en 30 achter.In de praktijk blijft ‘t afwachten hoe het ‘uitvalt’.
Mijn SW staat op 30/30 en is gelijkmatig en recht.Groet jraaf
Mijn GTS is alleen aan de voorzijde 25 mm extra verlaagd :thumbup
Zie hier mijn topic: viewtopic.php?f=6&t=106895&hilit=Gts+power+topic&start=250
1 november 2013 om 16:38 #18183063Het beste is H&R veren te halen die zijn 40mm verlaagd en dat zie je wel op een GTS.
Of deze, die zijn 35mm: http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/24811/CategoryID/84/Verlagings-veren-V-Maxx—Opel-Vectra-%28C%29/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 november 2013 om 17:39 #18183064Waarom niet gewoon gelijk een goede schroefset kopen
Dan kun je hem mooi horizontaal zetten en zo laag als je wilt1 november 2013 om 20:39 #18183065@gwriemersma wrote:
Waarom niet gewoon gelijk een goede schroefset kopen
Dan kun je hem mooi horizontaal zetten en zo laag als je wiltMogen we dat onder de term ‘mod’ plaatsen…… :hmmz
Groet jraaf1 november 2013 om 21:16 #18183066schroefset is altijd flink stugger, dus niet voor iedereen even fijn.
1 november 2013 om 21:28 #18183067@sjoerdie wrote:
schroefset is altijd flink stugger, dus niet voor iedereen even fijn.
Mmmmm…. Dat zal mijns inzien afhankelijk zijn van het merk en in welke prijsklasse je bezig bent. Genoeg fabrikanten die een schroefset bieden die naast hoogte ook een instelbaarheid hebben op de stugheid.
Zodoende zou je zelfs met een goede schroefset een zachtere afstemming kunnen bereiken als bv een B6 schokdemper.
Groet jraaf
1 november 2013 om 21:36 #18183068nee, heb vele merken gehad, inderdaad de goedkopere zijn over het algemeen wat stugger.
maar zelfs de kw variant 3 (inveer en uitveer instelbaar)is op zijn zachtst behoorlijk stug (setje van 1400euro) op corsa b
kan ook niet soepel zijn, want er is maar minimale veerweg bij een schroefset.
kw variant 2 net zo (alleen inveer instelbaar) op vectra b
1 november 2013 om 22:06 #18183069AST wel eens geprobeert?
KW is ook niet erg bekend om z’n comfort :jerryGroet jraaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.