hoog verbruik vectra v6

Forumindex Forums Techniek Ecotec hoog verbruik vectra v6

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17488950
    pipo
      Lid sinds:
      5 November 2004

      origineel gepost door wim-v6
      248km.u heeft Carlo gehaald in de zuiging van mijn 2.5 V6.

      Welke geheel origineel 185pk heeft (1 pk minder als de jouwe had)

      Willem

      welke heeft 185 pk dan ??

      de gewone 2,5 heeft er 170
      de i500 heeft er 190
      en de 3,0 heeft 211

      ik heb er en uit een vectra b met zo,n i500 spruitstuk die heeft er toch ook maar 170.
      en wat krijg je met chippen er bij aan pk s en zijn er dan nog kleinigheden die je kunt doen dat hij meer krijgt zonder meteen extreem de motor open te scroeven

      #17488951
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        origineel gepost door pipo

        origineel gepost door wim-v6
        248km.u heeft Carlo gehaald in de zuiging van mijn 2.5 V6.

        Welke geheel origineel 185pk heeft (1 pk minder als de jouwe had)

        Willem

        welke heeft 185 pk dan ??

        de gewone 2,5 heeft er 170
        de i500 heeft er 190
        en de 3,0 heeft 211

        ik heb er en uit een vectra b met zo,n i500 spruitstuk die heeft er toch ook maar 170.
        en wat krijg je met chippen er bij aan pk s en zijn er dan nog kleinigheden die je kunt doen dat hij meer krijgt zonder meteen extreem de motor open te scroeven

        Mijn Vectra op een Testbank.

        Geheel origineel X25XE Vectra-B 1e generatie van ’95 t/m ’96

        inlaat i500 is hetzelfde als normale X25XE eerste generatie, en weinig verschillend met latere typen van deze motor.

        Zal niet echt winst opleveren dus.

        Willem

        #17488952
        Gupy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2006

          Chippen heeft bij de meeste X25XE idd weinig zin.
          Mechanische eigenschappen die je kunt wijzigen zijn al snel geen kleinigheidje meer, zodat overstappen naar een 3.0 of 3.2 veel effectiever is voor je koppel….en je beurs.

          Ik ben nu bezig met het kietelen van mijn X25XE. Hierbij blijft alleen het onderblok standaard. Wat de winst is weet ik nog niet, daarvoor moet ie nog gechipt worden als ie klaar is.
          Maar persoonlijk denk ik dat ik net over de 200pk grens kom, met een kostenplaatje van € 1500 – € 2000.

          Niet erg intresant dus, maar wel leuk om te doen.

          #17488953
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            ja niet zo gek 185 pk icm handbak tegen 186 met een automaat.
            Zal wel verschillen denk. Fabrieks opgegeven rijd een automaat al minder snel dan een handgeschakelde met dezelfde motor, + dat sprint ook minder snelgaat.

            Maar 186 pk voor een X30XE ? dat is dan zonder dat er iets aan de motorcomputer gewijzigd is neem ik aan ?

            Vind ik niet veel voor een 3.0

            wel appart trouwens, dat die 3.0 nu 210 pk heeft bij 330Nm. Standaard zou het (icm. met Omega B inlaat) 211pk bij 270Nm
            zijn. Gewoon 50Nm erbij bij (op één pk na) standaard pk waardes dmv chippen ? :hmmz Niet verkeerd !

            Of komt dat omdat icm Vectra B inlaat is ?
            Deze inlaten zijn wel goed en zorgen (icm met motormanagement) voor een gelijkmatiger verloop.. Teministe, dat is ook relatief dan, want iig heel anders dan bij een C25XE. Die heeft zowat karakter van een C20XE zoals dat rijd, reactie op gas los etc. Vind ik dan.

            #17488954
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              3 liter met aanbouwdelen 2.5 (dus ook motronic) 186pk
              3 liter met aanbouwdelen 2.5 (gechipt op euro95) 210pk / 330Nm

              Er is duidelijk meer uit de motor te halen, zeker nog een pk of 20, maar moest ik op 98 gaan rijden en dat vond ik het niet waard. Zeker niet gezien het aantal km-ers dat ik er toch mee maak.

              En de huidige waardes zijn voldoende om de trailer met Corsa erop te trekken king:

              #17488955
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                haha, daar is die 186pk al genoeg voor hoor!!

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.