Hoog verbruik Opel Adam 1.4 Ecoflex 100pk

Forumindex Forums Modellen Adam Hoog verbruik Opel Adam 1.4 Ecoflex 100pk

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265369
    acmosv01
      Lid sinds:
      17 April 2014

      Het verbruik van de Opel Adam valt me echt héél erg tegen, gemiddeld 1 op 10,7 echt niet normaal. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

      Rijstijl is erg rustig bij 60km per uur al in zijn vijfde versnelling.

      #18229589
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Waarschijnlijk zelfde motor als die ik heb. Ik doe alleen 1:14 / 1:15….

        Optrekken kun je beter in de wat lagere versnellingen doen – bij constante snelheid pas opschakelen. Als je vroeg schakelt is dit juist negatief voor het verbruik.

        Wel vind ik je “score” erg tegenvallen, heb je de auto net? (nieuw)?

        #18229590
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Het vroege opschakelen zorgt juist voor een hoog verbruik, je verzuipt de motor door veel inspuiten.. Je moet tenslotte dieper trappen om vooruit te komen, bijna geen vermogen..

          Probeer het volgende eens een tijdje:
          2600 toeren schakelen naar 2, en zo ook bij 3 en 4..
          In vijf pas boven 80/85..

          Ook vervuilt je systeem minder, brand beter schoon. Auto rijdt er ook prettiger van..

          Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk

          #18229591
          adam_100pk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 August 2013

            Zelf rijd ik met een rustige rijstijl en ook vroeg opschakelen een verbruik tussen 1 op 17 en 1 op 19 gemiddeld (Opel Adam Slam 100 pk nieuw juli 2013 met ongeveer 12.000 km).

            Ook wel eens 630 km gereden met 32 liter benzine ( 1 op 19,7 ), fabrieksopgave is 1 op 20.

            In het infodisplay heb je ook een grafiek van het brandstofverbruik.

            Ik heb ook de neiging vroeg op te schakelen, automaat zou wel handig zijn, dan kiest de automaat het optimale toerental waar opgeschakeld wordt, de Opel Adam is helaas niet leverbaar met automaat.

            #18229592
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              Tja erg weinig info. Rij je veel in de stad, korte afstanden enz.
              1 ding is zeker je zit te laag in toeren. Deze motor vind het leuker om het toerental goed rond de 2000 toeren te houden. schakel pas bij minimaal 2700 toeren. Zelfs als de motor koud is.

              Hier door bespaar je ook op onderhouds kosten. Motor blijft schoner. Onder toeren is dodelijk voor de motor. Vergeet het nieuwe rijden. Hier sloop je juist je motor mee!!

              #18229593
              fernando93
                Lid sinds:
                18 January 2014

                Hij rijd nog minder erg dan het nieuwe rijden teminste. Ik ben vorig jaar afgereden met lessen. En daar leer je ook niet onder de 2500toeren te schakelen. Hou het tussen e 2.5 en 3.0 In de lagere toeren. En als je de snelweg of 80 weg optrek mocht het wel een beetje meer zijn.

                #18229594
                joeyadam
                  Lid sinds:
                  31 August 2013

                  ik heb een vrij vlotte rij stijl en ik rijd gemiddeld 1 op 14/15 en schakel rond de 3000 toeren en trek vrij vlot op

                  #18229595
                  Adam-SLAM
                    Lid sinds:
                    25 April 2014

                    Een nieuwe Adam neem ik aan TS? het verbruik van een nieuwe auto is in het begin sowieso hoger. 1 op 10 is best een prestatie anders namelijk.

                    Rij zelf met dezelfde motor, gemiddeld op snelweg 1:15, provinciaal (woon-werk, 50km incl vele stoplichten) zelfs 1:18. Rijstijl zou ik toch sportief willen noemen, schakel tussen 2500 en 3300 toeren, afhankelijk van de situatie. Wil je vlot optrekken? Trek hem dan sowieso door richting 3000, anders val je te ver terug in toeren en mis je koppel. Gevolg daarvan is een ‘dood’ moment en ook hoger verbruik. Deze motor heeft toeren nodig, zoals al vermeldt. Richting de 1:15 moet je zeker redden!!

                    Succes!

                    #18229596
                    DiagAuto
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2015

                      1 op 15 hier vlotte rijstijl, 60 in zn 5 veels te langzaam, en dan raar opkijken als de motor vervuild.

                      #18229597
                      SimpleFace
                        Lid sinds:
                        14 July 2014

                        Dan nog zou het niet verklaren waarom het verbuik zo hoog is. Het scheelt wel iets te vroeg schakelen, maar niet zo dramatisch. Hoe heb je het verbruik gemeten, over hoeveel kilometers?

                        #18229598
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Simpelface
                          Te vroeg schakelen kost heel veel benzine zelfs.

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18229599
                          wagnas
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 May 2007

                            En je bak en blok gaan er uiteindelijk aan, een 100pk motor is niet overbemeten voor een Adam.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.