Forumindex › Forums › Modellen › Adam › Hoog verbruik Opel Adam 1.4 Ecoflex 100pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2014 om 18:37 #17265369
Het verbruik van de Opel Adam valt me echt héél erg tegen, gemiddeld 1 op 10,7 echt niet normaal. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Rijstijl is erg rustig bij 60km per uur al in zijn vijfde versnelling.
17 april 2014 om 18:53 #18229589Waarschijnlijk zelfde motor als die ik heb. Ik doe alleen 1:14 / 1:15….
Optrekken kun je beter in de wat lagere versnellingen doen – bij constante snelheid pas opschakelen. Als je vroeg schakelt is dit juist negatief voor het verbruik.
Wel vind ik je “score” erg tegenvallen, heb je de auto net? (nieuw)?
17 april 2014 om 20:31 #18229590AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het vroege opschakelen zorgt juist voor een hoog verbruik, je verzuipt de motor door veel inspuiten.. Je moet tenslotte dieper trappen om vooruit te komen, bijna geen vermogen..
Probeer het volgende eens een tijdje:
2600 toeren schakelen naar 2, en zo ook bij 3 en 4..
In vijf pas boven 80/85..Ook vervuilt je systeem minder, brand beter schoon. Auto rijdt er ook prettiger van..
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
19 april 2014 om 17:19 #18229591Zelf rijd ik met een rustige rijstijl en ook vroeg opschakelen een verbruik tussen 1 op 17 en 1 op 19 gemiddeld (Opel Adam Slam 100 pk nieuw juli 2013 met ongeveer 12.000 km).
Ook wel eens 630 km gereden met 32 liter benzine ( 1 op 19,7 ), fabrieksopgave is 1 op 20.
In het infodisplay heb je ook een grafiek van het brandstofverbruik.
Ik heb ook de neiging vroeg op te schakelen, automaat zou wel handig zijn, dan kiest de automaat het optimale toerental waar opgeschakeld wordt, de Opel Adam is helaas niet leverbaar met automaat.
19 april 2014 om 21:04 #18229592Tja erg weinig info. Rij je veel in de stad, korte afstanden enz.
1 ding is zeker je zit te laag in toeren. Deze motor vind het leuker om het toerental goed rond de 2000 toeren te houden. schakel pas bij minimaal 2700 toeren. Zelfs als de motor koud is.Hier door bespaar je ook op onderhouds kosten. Motor blijft schoner. Onder toeren is dodelijk voor de motor. Vergeet het nieuwe rijden. Hier sloop je juist je motor mee!!
20 april 2014 om 09:30 #18229593Hij rijd nog minder erg dan het nieuwe rijden teminste. Ik ben vorig jaar afgereden met lessen. En daar leer je ook niet onder de 2500toeren te schakelen. Hou het tussen e 2.5 en 3.0 In de lagere toeren. En als je de snelweg of 80 weg optrek mocht het wel een beetje meer zijn.
22 april 2014 om 18:30 #18229594ik heb een vrij vlotte rij stijl en ik rijd gemiddeld 1 op 14/15 en schakel rond de 3000 toeren en trek vrij vlot op
25 april 2014 om 17:32 #18229595Een nieuwe Adam neem ik aan TS? het verbruik van een nieuwe auto is in het begin sowieso hoger. 1 op 10 is best een prestatie anders namelijk.
Rij zelf met dezelfde motor, gemiddeld op snelweg 1:15, provinciaal (woon-werk, 50km incl vele stoplichten) zelfs 1:18. Rijstijl zou ik toch sportief willen noemen, schakel tussen 2500 en 3300 toeren, afhankelijk van de situatie. Wil je vlot optrekken? Trek hem dan sowieso door richting 3000, anders val je te ver terug in toeren en mis je koppel. Gevolg daarvan is een ‘dood’ moment en ook hoger verbruik. Deze motor heeft toeren nodig, zoals al vermeldt. Richting de 1:15 moet je zeker redden!!
Succes!
3 juli 2015 om 06:15 #182295961 op 15 hier vlotte rijstijl, 60 in zn 5 veels te langzaam, en dan raar opkijken als de motor vervuild.
3 juli 2015 om 07:57 #18229597Dan nog zou het niet verklaren waarom het verbuik zo hoog is. Het scheelt wel iets te vroeg schakelen, maar niet zo dramatisch. Hoe heb je het verbruik gemeten, over hoeveel kilometers?
4 juli 2015 om 14:50 #18229598Simpelface
Te vroeg schakelen kost heel veel benzine zelfs.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 juli 2015 om 08:00 #18229599En je bak en blok gaan er uiteindelijk aan, een 100pk motor is niet overbemeten voor een Adam.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.