Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2013 om 18:00 #18106555
geeft bij 60km/u dus 3 a 4km minder kms aan…
maar dat mag geen GROOT verschil in verbruik verklaren.
Bandenmaat zelf is niet te hoog, te laag zelfs… zou meer kms moeten aangeven.
Maten Corsa-B:145-(80)-13
165-75-13
175-70-13
185-65-13165-65-14 (iets lager)
175-65-14 (iets hoger)
185-60-14185-55-15 (Tigra-A)
De bandenmaat 165-60-14 is TEN ALLER TIJDEN een kleinere omtrek als alle standaard op de Corsa-B geleverde Bandenmaten, en zou de teller dus ten aller tijde te veel moeten aangeven.
Willem
14 maart 2014 om 09:16 #181065561 op 20 hier zo king:
14 maart 2014 om 11:15 #181065571 op 7/8 in de stad, en 1 op 13 op de snelweg :p, ik reed voorheen 1 op 10,5 in de stad en 1 op 18 op de snelweg.. Geen idee wat er aan de hand is met mijne, hij loopt sinds een paar dagen ook uit zichzelf te revven als ie stationair loopt, haha.
14 maart 2014 om 13:36 #18106558@Zakdoekje wrote:
1 op 7/8 in de stad, en 1 op 13 op de snelweg :p, ik reed voorheen 1 op 10,5 in de stad en 1 op 18 op de snelweg.. Geen idee wat er aan de hand is met mijne, hij loopt sinds een paar dagen ook uit zichzelf te revven als ie stationair loopt, haha.
Luchtmassametert?
14 maart 2014 om 14:25 #18106559X14XE, heeft geen lmm, wel map sensor. Die werkt naar behoren.
14 maart 2014 om 14:36 #18106560gasklephuis en alles eromheen al is schoongemaakt? Valse lucht? Ring tussen gasklaphuis en inlaat gaat wel is kapot.
14 maart 2014 om 14:49 #18106561Heb er wel een andere klem op gezet, maar zorgt dat voor dat drastische verschil in verbruik als die niet goed afsluit ?
14 maart 2014 om 15:23 #18106562Geen idee maar hoge toeren stationair is sowieso niet hoe het hoort.
14 maart 2014 om 17:04 #18106563Hoog is het niet, het is schommelend. https://www.youtube.com/#/watch?v=zpe6PyOlKpo” onclick=”window.open(this.href);return false;
oordeel zelf maar ;p
14 maart 2014 om 17:52 #18106564En je had het gasklephuis en stappenmotor schoon gemaakt?
Vaak zijn ze best smerig, egr vervuilt een hoop:14 maart 2014 om 17:59 #18106565Nou, ik heb geprobeerd het los te krijgen.. Maar zonder succes.. Heb wel met de reiniger in de klep gespoten, maar de stappenmotor voelde ik me toen al niet lekker over, aangezien daar niets mee gebeurt is.. De egr heb ik wel over nagedacht die af te doppen, maar die zit ook zo vreselijk weggedrukt. Je heb echt heel weinig ruimte bij de x14xe. Het is nog best een aardig volgebouwde motorruimte voor zo’n klein karretje. Haha. Heb wel een vraagbaak, maar in het engels.. En de technische termen zijn nog best lastig.
14 maart 2014 om 18:32 #18106566Ja het is best een k*t klus, stappenmotor zal ook wel smerig zijn, zou het toch proberen los te krijgen.
14 maart 2014 om 18:33 #181065671:13,7 hier met een gereviseerde kop, nieuwe koppakking e.d. maar met EGR/Alles origineel (sai e.d.)
Kga nu verbruik meten met alles afgedopt :)
14 maart 2014 om 18:37 #18106568Nou, zo smerig als op jouw foto is het nog nooit geweest.. En dan rij ik heel veel korte stukjes.
14 maart 2014 om 20:03 #18106569Ohja, starten gaat ook altijd verrot.. Blijft laag in zn toeren hangen en t olie lampje brand dan, tot dat ie echt op toeren is, en dan loopt ie prima. In combinatie met t hogere verbruik, en onregelmatig stationair lopen. Wat kunnen jullie daarmee verzinnen?
15 maart 2014 om 12:48 #18106570@mauricee93 wrote:
hoi iedereen
ik heb de afgelopen maand mijn verbruik netjes bijgehouden
en kom steeds op een gemiddeld verbruik van 1liter benzine op 8.5 km
dit lijkt me niet echt gezond.. voor een corsa b sport x14xe 16v 90pk
de motor loopt verder komt gewoon netjes op tempratuur iets verder dan 90 graden verder geen olieverbruik en ook geen motorstoringslampje wat brand ofzowel moet ik er bij zeggen dat ik veel in de stad rij en gemiddeld afstanden van 20km heen en vervolgens weer 20km terug rij
maar dan lijkt dit me alsnog een erg hoog verbruik of licht dit aan mij ?
iemand eventueel een verklaring hiervoor ? zal dit echt komen door de winter ? heb de auto pas vanaf oktober dus kan niet oordelen over het verbruik in de zomer.
ik heb ongeveer hetzelfde verbruik, gelukkig rijd ik niet zoveel meer als ik gedaan heb.
17 maart 2014 om 08:38 #18106571@Klopper wrote:
Bij mij kwam de temperatuur nooit voorbij de 91 graden bij normaal rijden… Zowel m’n Corsa B X14XE als m’n Corsa B C20XE hadden dit… Maar thermostaat-problemen waren niet aan de orde…
De Thermostaat opent dan ook bij 92 graden.
Als hij strak op 91/92 blijft staan terwijl je rijdt (en er dus rijwind koeling is over de radiator) is dat prima.
Dat geld in ieder geval voor praktisch alle jaren 90 modellen (qua ontwerp), dus is een universeel toepasbare regel.Als je stilstaat met een draaiende motor hoort hij ietsjes op te lopen en zodra je weer gaat rijden valt hij weer terug naar 91/92 graden, maar niet verder dan dat.
Sta je langere tijd stil, dan mag hij tot 98 graden klimmen (+/- 3 graden) en dan moet de radiator ventilatie aanslaan.Anyway, is er al eens gekeken naar brandstof lekken?
Ik verloor bij m’n Calibra ook benzine. Eerst bij de benzinepomp (is extern bij Calibra) en later bij de injectie rail. Beide keren poreuze slang.
Bij de pomp had ik letterlijk dat er na het rijden wat druppels op de grond lagen.17 maart 2014 om 08:45 #18106572Makkelijker te testen: brandstofdruk meten. Als er iets lekt, zou die minder moeten zijn.
17 maart 2014 om 18:41 #18106573Ach mijn Corsa verbruikt ongeveer 1 liter op zo’n 3 tot 5 km denk ik en dan nog VPower ook ;)
17 maart 2014 om 18:45 #18106574Hahaha, kan je net zo goed een VW Touareg v6 of 8 gaan rijden..
17 maart 2014 om 21:48 #18106575@Zakdoekje wrote:
Hahaha, kan je net zo goed een VW Touareg v6 of 8 gaan rijden..
Alleen gaat die toureg v6 v8 of w12 de Corsa van Corsa_Gsi niet bijhouden.
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
18 maart 2014 om 02:52 #18106576Achja, wat heb je daaraan in NL, Touareg is in dat opzicht een stuk luxer. Wel is de wegenbelasting heel misselijk :p
18 maart 2014 om 06:05 #18106577Daar heb je zat aan in NL, kan je een hoop lol mee hebben.
Daarbij is de touareg een stuk onbetrouwbaarder, en knap duurder in onderhoud en reparaties. (tja, VW en hun huidige technieken laten helaas knap te wensen over.)
Als het dan moet, dan maar een Dikke Chevrolet Suburban, of een Cadillac Escalade
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
18 maart 2014 om 06:08 #18106578Juist! Daar komen wim z’n bakken.
18 maart 2014 om 10:54 #18106579Heb laatst bij ons de temperatuursensor vervangen, deze zag er aan de buitenkant zelfs niet heel fris uit. Heb het gemeten en gecombineerd hebben zijn we van 1 op 13 naar 1 op 16.1 gegaan. Let wel, hierbij is er 400 km ongeveer op de snelweg mee gereden (waarvan ongeveer 40% filerijden) en zo’n 100 km aan binnenwegen. Op de snelweg rijden we gewoon 120 bij 120 en af en toe 130.
Het verbruik is zeker minder geworden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.