hoog verbruik c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) hoog verbruik c20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261789
    Oenatje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      mijn c20xe verbruikt de laatste tijd erg veel benzine

      hoe zou dat kunnen komen?

      verbruik is ongeveer: 1 op 6

      normaal is het 1 op 11

      mm lampje brand nooit, komt door een kapotte verbinding in de ecu. dus geen idee of er een foutcode inzit

      hij rijd gewoon net als anders, soms schokt ie met gas loslaten
      loopt goed stationair

      #18191203
      Mr. Bone
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2009

        Als je geen MM lampje heb, zou beginnen met uitlezen om te zien of er een foutcode in zit.

        #18191204
        sjoerdie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          als er een kapotte verbinding in de ecu zit, kun je dus ook niet uitlezen.

          en is fouten zoeken heeel erg lastig

          #18191205
          kiyamizio
            Lid sinds:
            5 February 2010

            motortemp sensor defect?

            motor rookt waarschijnlijk ook zwart.

            #18191206
            Oenatje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              hij is wel uit te lezen, a;thans vorig jaar nog wel, toen deed het mm lampje ook niks

              motortemp sensor is vorig jaar vervangen, auto rookt niet

              #18191207
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Redelijke kans dat het de lambda sonde is, kan in het verbruik aardig schelen, en geeft geen storings melding.

                #18191208
                Mr. Bone
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 September 2009

                  @sjoerdie wrote:

                  als er een kapotte verbinding in de ecu zit, kun je dus ook niet uitlezen.

                  en is fouten zoeken heeel erg lastig

                  Als die kapotte verbinding ALLEEN in het aansturen van het lampje zit, kun je dus gewoon uitlezen. :vertag
                  Uitlezen doe je namelijk met bruin/geel en bruin/wit en het lampje word aangestuurd door bruin/blauw.

                  #18191209
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    @Mr. Bone wrote:

                    @sjoerdie wrote:

                    als er een kapotte verbinding in de ecu zit, kun je dus ook niet uitlezen.

                    en is fouten zoeken heeel erg lastig

                    Als die kapotte verbinding ALLEEN in het aansturen van het lampje zit, kun je dus gewoon uitlezen. :vertag
                    Uitlezen doe je namelijk met bruin/geel en bruin/wit en het lampje word aangestuurd door bruin/blauw.

                    Ligt er wel aan of het een 2.5 of een 2.8 is :sleeping

                    #18191210
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Denk ook aan lambdasensor. Neem aan dat je bougies lekker zwart zijn dan??

                      Schokken met gas loslaten is vrij veel voorkomend bij een XE en is veelal met deze aanpassing op te lossen:

                      Pijpje daar zit meestal verstopt omdat het origineel veeeel te dun is. Mag tot maximaal 2,5mm opgeboord worden, 2mm is ook al voldoende. Dan loopt een XE zo romig als boter!!

                      Je moet maar eens de dunne slang van je kleppendeksel los halen en op blazen, als dat volledig dicht zit dan is dit een aanrader!!

                      #18191211
                      Oenatje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        thanks,

                        mijn c20xe is met m2.8 coscast kop en met 197 inlaat

                        #18191212
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Dan is de gasklep positiesensor ook wel verdacht!

                          #18191213
                          Mr. Bone
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 September 2009

                            Volgens mij zijn die draadkleuren voor het uitlezen bij 2.5 & 2.8 hetzelfde toch?

                            @ topicstarter: ga nou eerst uitlezen VOOR dat je allerlei dingen gaat vv.

                            #18191214
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Ja, foutcodes zeker eerst even uitlezen, want dat is gratis extra info. Nou vind ik het zelf fijn om wat reserve spullen op de plank te hebben liggen, zeker die motor sensoren kunnen erg van pas komen om eens wat uit te wisselen als dingen stuk gaan. Een gasklepsensor is niet zo duur, is de zelfde als onder andere voor een XEV, NE en X30XE op die motor van jou…

                              http://www.ebay.de/itm/SENSOR-DROSSELKLAPPE-OPEL-CALIBRA-A-2-0-16V-NEU-/360768512596?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item53ff7aa254″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              #18191215
                              sw16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                gasklepsensor kan je heel gemakkelijk na meten of bekijken met de tech, net als de lambdasonde en temperatuur sensor etc.

                                kakkeloos dingen vervangen heeft geen zin, hoog verbruik kan aan bijna elke sensor liggen die er op zit (gelukkig niet heul veel)

                                eerst zorgen dat je hem kan uitlezen om foutcodes uit te lezen, volgens mij kan je met een op-com dit zelfs dit doen met verloop stekker?

                                Naar mijn weten is m2.5 en m2.8 gelijk aan elkaar qua uitlezen.

                                #18191216
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Uitlezen klopt, was my bad. Alleen het mm lampje zit bij een 2.8 anders.

                                  #18191217
                                  Oenatje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    mensen bedankt, ben weer een hoop wijzer. auto word morgen uitgelezen.

                                    #18191218
                                    Oenatje
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      lambda was goed
                                      gaskleppositiesensor was goed
                                      motortempsensor ook goed

                                      geen foutcode’s

                                      wel was er pakking kapot bij de benzinetank, hij stonk ook erg naar benzine aan de achterkant

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.