Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › hoog verbruik c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2013 om 10:35 #17261789
mijn c20xe verbruikt de laatste tijd erg veel benzine
hoe zou dat kunnen komen?
verbruik is ongeveer: 1 op 6
normaal is het 1 op 11
mm lampje brand nooit, komt door een kapotte verbinding in de ecu. dus geen idee of er een foutcode inzit
hij rijd gewoon net als anders, soms schokt ie met gas loslaten
loopt goed stationair11 november 2013 om 16:36 #18191203Als je geen MM lampje heb, zou beginnen met uitlezen om te zien of er een foutcode in zit.
11 november 2013 om 16:52 #18191204als er een kapotte verbinding in de ecu zit, kun je dus ook niet uitlezen.
en is fouten zoeken heeel erg lastig
11 november 2013 om 17:17 #18191205motortemp sensor defect?
motor rookt waarschijnlijk ook zwart.
11 november 2013 om 18:34 #18191206hij is wel uit te lezen, a;thans vorig jaar nog wel, toen deed het mm lampje ook niks
motortemp sensor is vorig jaar vervangen, auto rookt niet
11 november 2013 om 19:05 #18191207Redelijke kans dat het de lambda sonde is, kan in het verbruik aardig schelen, en geeft geen storings melding.
11 november 2013 om 19:37 #18191208@sjoerdie wrote:
als er een kapotte verbinding in de ecu zit, kun je dus ook niet uitlezen.
en is fouten zoeken heeel erg lastig
Als die kapotte verbinding ALLEEN in het aansturen van het lampje zit, kun je dus gewoon uitlezen. :vertag
Uitlezen doe je namelijk met bruin/geel en bruin/wit en het lampje word aangestuurd door bruin/blauw.11 november 2013 om 19:51 #18191209@Mr. Bone wrote:
@sjoerdie wrote:
als er een kapotte verbinding in de ecu zit, kun je dus ook niet uitlezen.
en is fouten zoeken heeel erg lastig
Als die kapotte verbinding ALLEEN in het aansturen van het lampje zit, kun je dus gewoon uitlezen. :vertag
Uitlezen doe je namelijk met bruin/geel en bruin/wit en het lampje word aangestuurd door bruin/blauw.Ligt er wel aan of het een 2.5 of een 2.8 is :sleeping
11 november 2013 om 21:39 #18191210Denk ook aan lambdasensor. Neem aan dat je bougies lekker zwart zijn dan??
Schokken met gas loslaten is vrij veel voorkomend bij een XE en is veelal met deze aanpassing op te lossen:
Pijpje daar zit meestal verstopt omdat het origineel veeeel te dun is. Mag tot maximaal 2,5mm opgeboord worden, 2mm is ook al voldoende. Dan loopt een XE zo romig als boter!!
Je moet maar eens de dunne slang van je kleppendeksel los halen en op blazen, als dat volledig dicht zit dan is dit een aanrader!!
11 november 2013 om 23:41 #18191211thanks,
mijn c20xe is met m2.8 coscast kop en met 197 inlaat
12 november 2013 om 00:05 #18191212Dan is de gasklep positiesensor ook wel verdacht!
12 november 2013 om 07:05 #18191213Volgens mij zijn die draadkleuren voor het uitlezen bij 2.5 & 2.8 hetzelfde toch?
@ topicstarter: ga nou eerst uitlezen VOOR dat je allerlei dingen gaat vv.
12 november 2013 om 08:23 #18191214Ja, foutcodes zeker eerst even uitlezen, want dat is gratis extra info. Nou vind ik het zelf fijn om wat reserve spullen op de plank te hebben liggen, zeker die motor sensoren kunnen erg van pas komen om eens wat uit te wisselen als dingen stuk gaan. Een gasklepsensor is niet zo duur, is de zelfde als onder andere voor een XEV, NE en X30XE op die motor van jou…
http://www.ebay.de/itm/SENSOR-DROSSELKLAPPE-OPEL-CALIBRA-A-2-0-16V-NEU-/360768512596?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item53ff7aa254″ onclick=”window.open(this.href);return false;
12 november 2013 om 10:05 #18191215gasklepsensor kan je heel gemakkelijk na meten of bekijken met de tech, net als de lambdasonde en temperatuur sensor etc.
kakkeloos dingen vervangen heeft geen zin, hoog verbruik kan aan bijna elke sensor liggen die er op zit (gelukkig niet heul veel)
eerst zorgen dat je hem kan uitlezen om foutcodes uit te lezen, volgens mij kan je met een op-com dit zelfs dit doen met verloop stekker?
Naar mijn weten is m2.5 en m2.8 gelijk aan elkaar qua uitlezen.
12 november 2013 om 11:06 #18191216Uitlezen klopt, was my bad. Alleen het mm lampje zit bij een 2.8 anders.
12 november 2013 om 11:52 #18191217mensen bedankt, ben weer een hoop wijzer. auto word morgen uitgelezen.
15 november 2013 om 22:41 #18191218lambda was goed
gaskleppositiesensor was goed
motortempsensor ook goedgeen foutcode’s
wel was er pakking kapot bij de benzinetank, hij stonk ook erg naar benzine aan de achterkant
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.