Hoog stationair toerental cdti

Forumindex Forums Modellen Insignia Hoog stationair toerental cdti

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246137
    Co-pel
      Lid sinds:
      17 December 2010

      Weer een volgend probleem waar ik tegenaan loop met mijn 130 pk diesel.
      Sinds maandag, dus toen het echt koud werd, houdt mijn motor een stationair toerental aan van tegen de 1000 toeren ipv 850. Bij starten gebeurt dat ook, maar dat is gezien de strenge vorst niet heel gek. Het vreemde is dat ook als de auto volledig op temperatuur is, dus na een goede snelwerkend, de motor nog steeds 1000 toeren stationair draait.

      De auto heeft afgelopen 3 dagen bij de dealer gestaan met tot nu toe geen resultaat. Zelfs contact met Opel Ndl. leverde niets op. De vraag werd me gesteld waar ik had getankt (bij een witte pomp of niet). Nu tank ik altijd bij een “merk”, maar zelfs al zou ik dat niet hebben gedaan, het klinkt mij als totale nonsens in de oren.

      Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen, ook het hogere stationaire toerental bij een koude start?

      Ik moet zeggen, ik heb de auto nu 11 maanden en ik sta om de haverklap bij de dealer voor steeds weer wisselende problemen. Als de auto in orde is rijdt ie geweldig en ik vind het ook nog steeds een prachtige auto, maar ik twijfel nu sterk aan de betrouwbaarheid.

      Wat zijn jullie ervaringen met de diesel en de kou?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.