hoog olie verbruik

Forumindex Forums Modellen Tigra hoog olie verbruik

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248323
    goatt
      Lid sinds:
      27 February 2012

      weet iemand wat een normaal olie verbruik is van een tijger?
      ik heb er een kleine maand geleden 1,5 liter olie in gedaan voor deze weer op normaal pijl was.
      en dit weekend was het pijl alweer minimaal.
      uitlaat is ook pikzwart van binnen, weet niet of dit een gevolg van het hoge olieverbruik is?

      mvg, Goatt

      #18015245
      Andreas.Berger
        Lid sinds:
        29 June 2004

        wat is een hoog olie verbruik, wat rij je aan kilometers , rookt de auto blauw. onze 16v’s gebruiken ook olie, maar meer 1 liter op 5000 km, dus wat is veel ?

        #18015246
        goatt
          Lid sinds:
          27 February 2012

          @Andreas.Berger wrote:

          wat is een hoog olie verbruik, wat rij je aan kilometers , rookt de auto blauw. onze 16v’s gebruiken ook olie, maar meer 1 liter op 5000 km, dus wat is veel ?

          ik gok ongeveer een 1000 km.
          de auto rookt best wel bij wegrijden en veel gas bijgeven, maar dit is witte rook.
          verder lijkt het wel alsof er olie in de uitlaat licht. het voelt ook nog vochtig aan.

          hoop dat dit makkelijk en niet te duur is om te laten repareren.
          weet niet of er meerdere mensen zijn met dit probleem en wat hun hieraan gedaan hebben.

          #18015247
          DeMeistah
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 December 2010

            @goatt wrote:

            @Andreas.Berger wrote:

            wat is een hoog olie verbruik, wat rij je aan kilometers , rookt de auto blauw. onze 16v’s gebruiken ook olie, maar meer 1 liter op 5000 km, dus wat is veel ?

            ik gok ongeveer een 1000 km.
            de auto rookt best wel bij wegrijden en veel gas bijgeven, maar dit is witte rook.
            verder lijkt het wel alsof er olie in de uitlaat licht. het voelt ook nog vochtig aan.

            hoop dat dit makkelijk en niet te duur is om te laten repareren.
            weet niet of er meerdere mensen zijn met dit probleem en wat hun hieraan gedaan hebben.

            Ik zeg koppakking lek.

            #18015248
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              Witte rook is vaak gewoon condens. De blokken die in een tigra geleverd zijn staan erom bekend dat ze een slokje lusten.

              #18015249
              KiLLaHeRTz
                Lid sinds:
                30 August 2010

                Zuigerveren / klepseals, standaard probleem

                #18015250
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Wou zeggen, Als je er een treft die geen oliezuipt, mag je in je handen klappen, Mijn X16XE doet ook 1 liter ergens tussen de 800 en 1200km..

                  willem

                  #18015251
                  TeamWest
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 October 2007

                    Willem, wanneer mag je precies in je handen klappen?

                    Zit zelf op >1500KM/L (ergens tussen 1500 & 1600KM..).
                    Nu lees ik dat de meeste X16Xe’s hier daar onder zitten, en ben ik wel benieuwd of ik eventueel een applausje, dan wel staande ovatie mag geven aan de mijne :mrgreen: ..

                    ..denk, trap beter een bestaand topic, dan hier weer 1 aan te wijden..

                    #18015252
                    Andreas.Berger
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      onze tigra 1.6. 16v doet 1 liter op de 5000 km, netjes toch, zoiets doet mijn vectra ook, en daar komt soms zelfs een klein blauw pluimpje uit ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.