Hoofdsteunen achter Astra f Station

Forumindex Forums Modellen Astra Hoofdsteunen achter Astra f Station

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241171
    Christiaan Hummel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2011

      Hallo,

      Ik heb een beetje rondgesnuffeld op het forum, en in het Tigra topic kom ik er wel iets van tegen, ik vraag mij namelijk af of het mogelijk is om achteraf hoofdsteunen te plaatsen in de achterbank van een Astra F station. Als ik het google dan is het me ook nog niet helemaal duidelijk.

      Er zouden een soort buisjes in de achterbank moeten zitten waar je dan de hoofdsteunen en het plastic bevestigingsmechanisme (waar de hoofdsteunen inschuiven) van die hoofdsteunen in zou kunnen duwen.

      Ik wil in mijn Astra graag hoofdsteunen achter (veiliger), maar wil geen nieuwe achterbankleuning hoeven kopen.

      Wie weet of dit waar is, en waar die buisjes dan precies zitten?

      #17916105
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        Volgensmij gaat dat helaas niet.

        #17916106
        ahrend
          Lid sinds:
          31 December 2005

          Sommige achterbanken hebben onder de bekleding inderdaad die ‘buisjes ‘zitten.

          Ik heb toendertijd op de sloop een achterbank kapotgesneden en daar duidelijk die buisjes gezien en gevoeld.

          Ik heb toen 2 hoofdsteunen gekocht om dat ook bij de mijne te doen,alleen kon ik bij de mijne toen niks voelen door de stof heen.

          Omdat ik de steunen toch wilde plaatsen heb ik ze toen met van die ijzeren dingen waar je electriciteitspijp vast kunt zetten aan de achterkant tegen mijn bank geschroefd.

          Ze waren toen welliswaar niet in hoogte verstelbaar maar het zag er goed uit en ze bleven goed zitten.

          Als je aan de bovenkant van je achterbank goed de stof indrukt moet je ze kunnen voelen,anders zitten ze er niet.

          Succes ermee

          #17916107
          Astra 1.4 NZ
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 December 2011

            Ik heb ze gevonden die buisjes en zoek nu gewoon naar hoofdsteunen dan plaatsen

            #17916108
            teamwaldseinjonge
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 November 2012

              kan ook anders heb een achterbank van een 5deurs in mijn station gezet rugleuning past gewoon.
              zitting heb ik de oude plaat met schuim omgekleed met de stof vd 5deurs astra.
              alleen heb ik nu niet meer de haken op de leuning die je gebruikt met de vlakke laadvloer.
              staat beter en veiliger.succes groetjes renee.

              #17916109
              Christiaan Hummel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2011

                Maar zijn het nou buisjes die je moet voelen, of alleen de gaten in het schuimrubber. Ik kan door de stof heen voelen dat er gaten zitten in het schuimrubber, en bij een deel kan ik ze zelfs zien. Kan ik daar gewoon het hele hoofdsteunmechanisme inklikken (dus uit een sloopauto die plastic busjes halen waar de hoofdsteun uiteindelijk in zit)?

                #17916110
                Astra 1.4 NZ
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 December 2011

                  Je moet denk ik de gaten voelen.. Dit wil (denk ik) zeggen dat het voorbereid is. Volgens mij als je die gaten voelt (deze zijn op exact de plek waar hoofdsteunen in moeten) moet je gwn de kunststof pijpjes kopen…?

                  #17916111
                  Eviltruckdriver
                    Lid sinds:
                    4 August 2013

                    op de sloop zoeken naar zelfde bekleding met hoofdsteunen vele keren gedaan met kadetts en astra s grts

                    #17916112
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      of een willekeurige achterbank van een Astra met hoofdsteunen en dan de bekleding overzetten.

                      Willem

                      #17916113
                      Astra 1.4 NZ
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 December 2011

                        Als je de gaten voelt daar waar de hoofdsteunen moeten komen kan je daar gewoon een gat maken en geleiders in steken. Geleiders kostten me 4 euro nog niet voor 4. Dus als het voorbereid is gewoon doen, anders is het veel werk voor wat hoofdsteunen. Maar bij de meeste F’s is het voorbereid.

                        #17916114
                        midnight black
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2011

                          Welke kleur / stof hoofdsteunen heb je (Ik heb er nog een setje antraciet velours liggen)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.