Hoofdremcilinder Vectra A in Ascona?

Forumindex Forums Modellen Ascona Hoofdremcilinder Vectra A in Ascona?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263598
    opelremco
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2007

      Zit er sterk aan te denken om de Ascona te upgraden.
      De centen voor een ander blok zijn dr nog niet maar een upgrade naar schijven achter wel.
      Heb de achteras van een Vectra A 2.0 op het oog en wil deze gaan ombouwen.Maar om het wel veilig te houden moet de de hoofdremcilinder ook omgebouwd worden.Nu is mijn vraag,kan ik de hoofdremcilinder van de Vectra overdoppen in de Ascona? Of moet er een andere gezocht worden.

      #18210369
      opelpower89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 September 2009

        normaal gesproken moet dit passen
        is het een as met of zonder abs??

        #18210370
        opelremco
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 August 2007

          Dat weet ik eigenlijk nog niet,ding ligt helaas niet om de hoek.Maar wil graag alle benodigde delen in 1 keer meenemen.
          Ik vrees wel dat ie abs heeft.Is dat een probleem?Heb op de site,www.ascona-info.de al wel de nodige info opgedaan.Maar mijn Duits is niet meer wat het was.
          Ben ook aan het nadenken over een motorswap.Maar welke motor weet ik nog niet.Heb wel een aantal optie’s in gedachten.Maar wil eerst nog onderzoeken wat handig is.

          #18210371
          opelpower89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 September 2009

            t beste is een zonder abs (anders moet je ook alle kabels en pomp en de voorpoten met abs hebben ) dan moet je ook een hrc nemen zonder abs en je komt remdruk verdelers te plaatsen ander sta je met remmen zo achterse voren

            #18210372
            opelpower89
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 September 2009

              en kwa motor ombouw raad ik een c20xe aan dat rijd heerlijk ! en niemand verwacht het van zo een “saaie” opa auto :P

              #18210373
              opelremco
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 August 2007

                C20xe lijkt me ook geweldig.Maar is mij iets te prijzig.Zat zelf meer aan een c18xe of een x20xev te denken.Deze zijn nog wel eens op de sloop te vinden hier in het noorden.Of geeft dit problemen met het omkeuren.

                En als ik nou een achteras met abs gebruik en een hoofdremcilinder zonder abs.Geeft dat problemen?

                #18210374
                opelpower89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 September 2009

                  dan zou ik het bij een c20ne of 20seh houden minder moeilijk en toch meer pk en je duwt geen ecopech in zoon oude auto :P dat hoort ni :P

                  als je de abs ni gebruikt denk ik wel dat dit mogelijk is
                  denk je er wel aan dat je handremkabel straks niet meer past dan moet je de beugel onder de auto in korten en in mekaar lassen ik meer 35 mm kleiner

                  #18210375
                  opelremco
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 August 2007

                    Dacht ook dat het wel mogelijk was.En dan in combinatie met een hoofdremcilinder van een 2.0 ascona.
                    C20ne heb ik ook aan gedacht.ik vlieg nog wat te veel van de hak op de tak…… :D
                    Zelfs 2.5 v6 heb ik aan gedacht.

                    #18210376
                    opelpower89
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 September 2009

                      2.5 v6 is nog duurder en meer werk om om te bouwen

                      #18210377
                      opelremco
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 August 2007

                        Daarom vervalt die optie ook.Ik denk dat het toch een C20ne word.Ga morgen kijken of de achteras nog op die sloop ligt.
                        Hoop van wel.fingers crossed.

                        Zijn er nog dingen die beslist mee moeten van de Vectra?

                        #18210378
                        HT
                          Lid sinds:
                          5 September 2011

                          @opelremco wrote:

                          Daarom vervalt die optie ook.Ik denk dat het toch een C20ne word.Ga morgen kijken of de achteras nog op die sloop ligt.
                          Hoop van wel.fingers crossed.

                          Zijn er nog dingen die beslist mee moeten van de Vectra?

                          C20ne rules ;)

                          Heb er zelf 2 :thumbup

                          #18210379
                          CQPV6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 October 2008

                            @opelpower89 wrote:

                            2.5 v6 is nog duurder en meer werk om om te bouwen

                            En toch wil ik het eerdaags eens proberen… heb een complete A vec v6 staan en heb alles al een beetje bemeten, maar volgens mij moet dit toch te doen zijn ;)

                            #18210380
                            opelremco
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 August 2007

                              Is zeker te doen.Iemand van het Mk2Cav forum heeft er een 3.0 v6 in liggen.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.