hoofdremcilinder schema

Forumindex Forums Modellen Kadett hoofdremcilinder schema

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235041
    KoekieTurbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Heeft iemand voor mij een schema / tekening van een ATE 20 hoofdremcilinder (Kadett C)

      Ik moet even weten hoe het achterste gedeelte uit elkaar gaat/kan en hoe om de keerringen erin moeten.

      Bedankt!

      #17847825
      jojonopel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 September 2006

        #17847826
        KoekieTurbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2009

          Kijk, mijn dank is groot!
          Alleen die laatste plunjer kan volgens mij écht niet uit elkaar..:hmmz

          #17847827
          Koendettc
            Lid sinds:
            16 December 2009

            kan wel hoor, staat in mn werkplaatshandboek beschreven.
            Maar had even niet zoveel zin om het te vertalen toen ik de mijne gereviseerd heb dus lekker bij elkaar gelaten.
            Want als het breekt mag je toch nog een nieuwe kopen :)

            #17847828
            jojonopel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 September 2006

              Om die plunjer uit elkaar te halen moet je de aanslagbout (nr 15) losschroeven.
              Deze is geborgd met een soort lijm en zit goed vast.
              Bij de oudere is het een gewone platte schroevendraaier dat je nodig hebt, bij
              de latere een speciale TORX schroevendraaier met een gaatje erin.(Nr weet ik niet
              meer vanbuiten). Oppassen ! De veer zit onder spanning !!!
              Grtz, John

              #17847829
              Koendettc
                Lid sinds:
                16 December 2009

                het gaat volgens mij niet over die hoor, je hebt nog een andere “cilinder/piston” en daar zitten ook 2 rubbers op, maar daar kan je niks aan schroeven.

                Die wat jij beschrijft heb ik makkelijk los gekregen…

                #17847830
                KoekieTurbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 September 2009

                  Die heb ik al losgehad ja, is vrij duidelijk.
                  De achterste, dat is een probleem. Van die kan ik niet ontdekken hoe hij uit elkaar moet. Ik heb m ook laten zitten. Hopen dat t goed gaat;)

                  Thnx

                  #17847831
                  jojonopel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 September 2006

                    Je bedoeld de twee rubbertjes (nr 12) die rug aan rug zitten ??
                    Die moet je er, met een kleine, niet scherpe, schroevendraaier, eraf wippen !
                    Hoe dat ? Neem de piston in je ene hand, met de vingers van je andere hand
                    druk je het rubbertje zijwaarts omhoog, dan is er plaats tussen om het schroevendraaiertje onder het rubbertje te krijgen en het er al draaiend
                    eraf te wippen.( Het is veel gemakkelijker om het voor te doen dan het uit te leggen)
                    Je wipt eerst het buitenste eraf, dan wip je de tweede in de eerste groef en dan
                    er zo uit. Voor te monteren in omgekeerde volgorde.
                    TIP: probeer eerst de oude een paar keren op en af te wippen om het gevoel beet te krijgen alvorens je de nieuwe erop wipt. De nieuwe zijn wat stijver dan de oude,
                    doe er wat speeksel aan dan glijden ze er wat makkelijker over.
                    Voorzichtig aan, ze kunnen breken !

                    Oefening baart kunst, en geduld is een schone deugd !!

                    #17847832
                    KoekieTurbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 September 2009

                      Mocht mijn remcilinder toch nog niet goed zijn, dan moet hij weer uit elkaar, en dan is het vroeg genoeg om te proberen. Ik heb hem nu alweer in elkaar zitten, de voorste waren met name slecht.

                      Bedankt voor de uitleg in ieder geval, ik snap wat je bedoelt, en zal het misschien wel nodig hebben de volgende keer!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.