Hoofdremcilinder

Forumindex Forums Modellen Kadett Hoofdremcilinder

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266077
    OcmerruleZ
      Lid sinds:
      30 September 2007

      Bij het starten van de motor komt d’r een fluittoon uit het gaatje onder de meest rechter gele dop. Hij zuigt daar lucht aan, maar hoe of wat is het doel dat ze daar een gat in maken?

      Is dit af te dichten met bout en moer?
      Of heeft iemand een goeie suggestie
      Alle hulp is welkom

      #18236047
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        welk gaatje heb je het dan over? Klinkt alsof je rembekrachtiger lekt.

        #18236048
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          daar hoort geen bout en moer in!
          daar hoort je remvloestof resevoir op te staan, en die komt dus als ware daar in de hoofdremcilinder, via daar gaat je remvloesitof naar binnen.

          #18236049
          OcmerruleZ
            Lid sinds:
            30 September 2007

            Nee bedoel ander gaatje, naast rechter bevestigingspunt voor aan bekrachtiger zie je in het midden onder de buis een gaatje die gaat door na de andere kant ( het gaatje boven de R van lpr)

            #18236050
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              daar hoort je remleiding op te zitten toch?

              #18236051
              OcmerruleZ
                Lid sinds:
                30 September 2007

                Nee die zitten op de M10x1

                #18236052
                OcmerruleZ
                  Lid sinds:
                  30 September 2007

                  Iemand een idee waarom er bij dat gaatje lucht gezogen word?

                  #18236053
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    De vacuum zit aangesloten op de rembekrachtiger. Je hoofdremcilinder zit daarop vast gebout met een rubberen ring.
                    Controleer die rubber ring eens. Je kan hem gewoon loshalen, leidingen en alles laten zitten.
                    Beetje meebuigen met los halen.

                    Anders is je hoofdremcilinder inwendig lek (luchtlek), maar dat zou ik wel heel vreemd vinden.

                    #18236054
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Heb afgeopen haljaar al t lekkende Rembekrachtigers gehad. Bij de Vectra-B v6 welliswaar.

                      Eveneens fluittoon tijdens draaiende motor.

                      Eentje liep zelfs wat rottig hierdoor

                      Door WIM-V6, vanaf de teledinges
                      let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

                      #18236055
                      Aapje
                        Lid sinds:
                        1 January 2009

                        Hij heeft het over dit gaatje:

                        Loopt van links tot rechts op de HRC.

                        Vloeistofgedeelte van de HRC is goed aangesloten, hebben rondom de remmen ontlucht en we hebben druk.

                        Alleen waarom de vacuum daar kan ontsnappen is ons een raadsel.

                        #18236057
                        OcmerruleZ
                          Lid sinds:
                          30 September 2007

                          Inderdaad die opening bedoel ik!! Iemand een idee?

                          #18236058
                          KadAstra-EF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            Ik heb ook even onder mn kap gekeken uit nieuwschierigheid maar bij mij zit ie dicht !
                            Ik ga een foto maken, dan zie je het zelf.

                            Rik :D

                            #18236059
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Hier de foto’s.
                              Ik heb even moeten spiegelen, anders kon ik hem niet op de foto krijgen.

                              Vraag me niet hoe, wat of waarom, maar zo is de situatie bij mij.
                              Ik zou haast zeggen: draai er een schroef in en klaar is Rik :D

                              Rik :D

                              #18236056
                              OcmerruleZ
                                Lid sinds:
                                30 September 2007

                                Lijkt wel of bij jou die hele opening niet zit?

                                #18236060
                                KadAstra-EF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 July 2010

                                  Dat klopt, bij mij is ie dicht.
                                  Als je heel goed kijkt zie je dat wat bij jou open is, daar is ie bij mij dicht maar je ziet wel een uitstulping zeg maar.

                                  Rik :D

                                  #18236061
                                  OcmerruleZ
                                    Lid sinds:
                                    30 September 2007

                                    Ja, maar het is toch vreemd dat je bij een splinter nieuwe hrc even een “bout” in moet draaien
                                    Ze zullen dit ergens voor gemaakt hebben, maar ik zou niet weten waarvoor.

                                    #18236062
                                    bitter cd
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 July 2008

                                      dit is een controle gaatje.
                                      als er remvloeistof uit dat gaatje loopt heb je een lekkende secundaire cup van je primaire zuiger.
                                      het kan ook zijn dat deze cup er verkeerd om in zit waardoor er dus geen goede afdichting is tussen je primaire zuiger en de rembekrachtiger.
                                      hierdoor trekt hij valse lucht en krijg je die fluittoon.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.