Homokineet vervangen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Homokineet vervangen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327650
    ericaling
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 July 2014

      Hallo beste Opel liefhebbers,

      Ik heb een klein probleempje. Mijn linker homokineet van mijn Zafira A 2.2 DTI uit 2004 is aan vervanging toe. Bij mijn automaterialenzaak konden ze adhv kenteken en framenr niet de juiste vinden, maar toch twee verschillende meegekregen. Ik heb een homokineet nodig zonder ABS ring en de sluitringinkeping aan de binnenkant van de homokineet zit onderveer 2 cm diep. Degene die ik van de automaterialen zaak had gekregen, daar zat de inkeping voor de ring een paar millimeter diep en de vertanding kwam niet overeen (of mijn as was dikker), iig hij pastte niet. Weet iemand of er meerdere versies zijn van de as/homokineet zodat ik weet welke ik moet aanschaffen? Ik heb ook al gekeken of er wellicht een andere versnellingsbak onder zit, maar kon zo 1,2,3 geen nummer vinden… weet iemand trouwens waar dat nummer te vinden is?

      Nou, heel verhaal, Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

      Groeten

      Eric Aling, Wijk bij Duurstede

      #18327684
      AstraFan54
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 January 2016

        Wij hebben laatst twee homokineten besteld voor onze Corsa C bij winparts.nl Wellicht kan je daar eens op kijken, je kan daar ook op kenteken zoeken.

        #18327813
        ericaling
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 July 2014

          Dank voor je tip,maar dat is nu juist het probleem. Waarschijnlijk krijg ik dat wederom een foute opgestuurd. Vandaar mijn vraag of er verschillende versies zijn van die homokineet/aandrijfas.

          grt

          Eric

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.