Homokineet vervangen A16LET

Forumindex Forums Modellen Insignia Homokineet vervangen A16LET

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346500
    Rottentweetie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Beste Opel-Fanaten!

      Ik heb al een poosje last van tokkelende homokineten (beide kanten) bij het vol insturen en vervolgens wegrijden…
      Nu weet ik dat dit opzich niet zo’n heel groot probleem is, omdat je er voorlopig toch nog wel mee kunt rijden, maar toch zou ik deze over een niet al te lange tijd willen vervangen.
      Nu heb ik dit bij de Opel Dealer gevraagd (Omdat de distributieriem/stoelverwarming ook gefixt moesten worden) maar dan kwam het kostenplaatje voor beide kineten op 1200,- eurotjes… Hier wordt deze meneer natuurlijk niet echt vrolijk van.

      Nu is mijn vraag: Is het een beetje te doen om dit zelf te fixen?? Ik ben wel redelijk handig en heb al meer dingen aan de Insignia voor elkaar gekregen..
      Wat is jullie ervaring?

      Met vriendelijke groet,
      Kevin :cheers:

      #18346506
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Is prima zelf te doen, maar denk dat de kosten bij de dealer zo prijzig zijn omdat ze de complete as vervangen. Ben je zeker dat het de kineten zijn?

        #18346507
        Rottentweetie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2010

          Ja ben er zeker van. Vandaag heeft de monteur er naar gekeken, omdat ik eigenlijk van plan was om het bij de Dealer te laten doen, maar waarschijnlijk door een communicatie foutje hebben ze het niet gedaan. Naderhand kreeg ik toen te horen dat het 1200,- eurotjes ging kosten.. en dus ga ik het waarschijnlijk mooi zelf even regelen…

          #18346511
          crunch81
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 March 2015

            Bij de stealer zijn dit normale prijzen, inderdaad beter zelf doen.

            #18346556
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              B-) Ik doe het voor de helft!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.