Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › homokineet nodig c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2014 om 10:12 #17267443
Hallo ik ben opzoek naar een homokineet voor een c20xe maar heb bij de garage een prijs opgevraagd en dit koste orgineel 840 euro voor 1x binnen en 1x buitenzijde is dit altijd zo duur viel zowat stijl achterover van de prijs
11 augustus 2014 om 11:21 #18247306dan word je toch flink opgelicht , waarom geen 2dehands as met goede homokineten kopen ben je vaak voor 30-50 euro klaar zonder erop zetten
11 augustus 2014 om 11:22 #18247307ik meen zelfs dat als je je ze nieuw reproductie pakt dat je dan 50 euro per homokineet kwyt bent
11 augustus 2014 om 19:50 #18247308nou wat een prijs zeg! Kijk eventjes via mijn auto onderdelen. Kostiets van 100 euro per kant
11 augustus 2014 om 20:48 #18247309Rond de 100 afhankelijk van merk. 840 is een complete as………
14 augustus 2014 om 08:27 #18247310Originele kineten zijn mega duur, maar er zit ook een kwaliteitsverschil in. Met immitatie neem je gewoon een gok, hoewel de prijs die gok vaak wel waard is, dat zeker.
14 augustus 2014 om 09:57 #18247311Dit is zo’n geval dat je met 10x immitatie nog steeds goedkoper uit bent.
Dus je zou het zeker eens kunnen overwegen ;)14 augustus 2014 om 10:06 #18247312Ja, allen sta je er dan wel 10x mee op de brug…
14 augustus 2014 om 10:26 #18247313Daarom ook overwegen ;)
Iedereen heeft zijn eigen reden voor bepaalde keuzes.
Het is ook niet zo dat je dan elke week op de brug staat he (afhankelijk van hoeveel je ermee rijdt natuurlijk)14 augustus 2014 om 11:18 #18247314immitatie is niks mis mee, heb er jaren meegereden, origineel is idd met as. 5 jaar geleden was ie iets van 500 euro
14 augustus 2014 om 12:39 #18247315Immitatie kán niks mis mee zijn, maar kán net zo goed doffe ellende zijn, breek me de bek niet open over bijv. wiellagers, veerpoot toplagers, of naven. Ook toen waren allerlei mensen lyrisch en kwamen argumenten dat als je een lager produceert dat je dan net zo goed gelijk een goede kan maken. Helaas is het vaak dat ‘mislukte’ lagers ook al zijn ze van prima materiaal, gewoon niet goed zijn qua tolerantie, en dan toch snel sterven.
Ik heb zelf al een heel rijtje slechte ervaringen, maar zeker ook goede. Heb bijv. met Febi nog nooit problemen gehad.
14 augustus 2014 om 12:50 #18247316Wij gebruiken in de cross ook bijna alleen maar imitatie, op een C20Xe met 217 pk en dik boven de 200 Nm, daar hebben we maar weinig gezeur met imitatie… en het wordt ff ietsje zwaarder belast als je op het afvalt rijdt !
14 augustus 2014 om 13:35 #18247317Vandaag geen gezeur, morgen wel, dat is wat ik bedoel te zeggen, je kan er nooit of te nimmer vanuit gaan met immitatie. Als het betaalbaar is en te krijgen koop ik met alles liever origineel, zeker dingen waar een hoop werk in zit, en die met precisie moten passen. In dat opzicht is een homokineet denk ik net effe wat minder kritisch als een wiellager of een naaf.
Mijn toplagers waren ook hartstikke mooi, men had alleen de spuitbus met te zacht rubber er bij gepakt in de fabriek, met als resultaat dat ze zeer ver doorzakten en de bovenste veerschotel aanliep. Luid geknars. En dat is echt klote om weer te moeten vervangen. Ook in dat opzicht is een kineet niet het einde van de wereld om te vervangen, maar fijn is anders…
Verschil met de cross is, je weet dat dingen stuk gaan en toch vervangen moeten worden op korte termijn. Daarnaast rij je met minimaal gewicht. Mijn straatkadett rij ik met een gezin in, veel bagage en een aanhanger. Die auto moet gewoon zo min mogelijk stuk gaan, en gaan dus ook gewoon SKF wiellagers op, of andere merken die minstens voldoen aan originele kwaliteit.
14 augustus 2014 om 13:42 #18247318Origineel is ongeveer 350 euro trouwens…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.