homokeneet

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213645
    timbo
      Lid sinds:
      24 September 2006

      Ik moet de homokeneet van de as los krijgen maar weet niet hoe

      wie weet hoe de homokeneet van de as los krijgt

      alvast bedankt
      TImbo

      #17543555
      c18xe
        Lid sinds:
        2 January 2009

        as demonteren is t makkelijkst en dan homo in de bankschroef zetten oude hoes kapot snijden,kop der af halen(ff schoonmaken en dan zie je een borg ringentje ) nieuwe der opschuiven flink veel vet er in kop der weer op,bij behorende klem er om en klaar:vertag

        #17543556
        sidepipe-corsa
          Lid sinds:
          16 August 2008

          ja precies schoon maken en dan zie je de borgringetje zitten tang erbij borgclip sprieden en dan kun je de kineet eraf trekken ;)

          #17543557
          rabbitopc
            Lid sinds:
            31 July 2008

            veertje moet je naar buiten duwen die 2 uitstekende puntjes.

            en dan hard meppen gaan vaak k :fy1 t los van de week ook nog gedaan bij me 2.0 liter :argue

            #17543558
            TRPower
              Lid sinds:
              13 October 2008

              hard meppen op n kineet??

              nog nooit gedaan, of problemen mee gehad

              1: zet de as in de bankschroef
              2: haal de hoes van de kineet, ik laat m altijd heel,schuif m gewoon bij de kineet vandaan
              3: met een oude doek haal je ff t vet van de kineet
              4: pak een segerring tang die naar buiten gaat bij knijpen,zet die tussen het borgveertje en druk de puntjes zover mogelijk bij elkaar vandaan
              5: terwijl je het veertje sprijd kan je de kineet er zo vanaf pakken

              #17543559
              rabbitopc
                Lid sinds:
                31 July 2008

                origineel gepost door TRPower
                hard meppen op n kineet??

                nog nooit gedaan, of problemen mee gehad

                1: zet de as in de bankschroef
                2: haal de hoes van de kineet, ik laat m altijd heel,schuif m gewoon bij de kineet vandaan
                3: met een oude doek haal je ff t vet van de kineet
                4: pak een segerring tang die naar buiten gaat bij knijpen,zet die tussen het borgveertje en druk de puntjes zover mogelijk bij elkaar vandaan
                5: terwijl je het veertje sprijd kan je de kineet er zo vanaf pakken

                jip als hij al kapot is maakt het sowiezo niet uit en als hij heel moet blijven kun je hem helemaal schuin houden en op het deel meppen wat over de as zit geschoven.

                heb nog nooit een homokneet er makkelijk af gekregen :thumbdown

                #17543560
                robbyrood
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 February 2006

                  Ik heb 1 keer een homokineet in de bankschroef moeten verwijderen…
                  Verder gaat het spreiden van het borgklemmetje ook met een grote platte schroevendraaier.
                  En je moet op het middenste tikken waar de homokineet op de splines op de as zit.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.