Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › homokeneet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2009 om 17:08 #17213645
Ik moet de homokeneet van de as los krijgen maar weet niet hoe
wie weet hoe de homokeneet van de as los krijgt
alvast bedankt
TImbo31 oktober 2009 om 17:16 #17543555as demonteren is t makkelijkst en dan homo in de bankschroef zetten oude hoes kapot snijden,kop der af halen(ff schoonmaken en dan zie je een borg ringentje ) nieuwe der opschuiven flink veel vet er in kop der weer op,bij behorende klem er om en klaar:vertag
31 oktober 2009 om 18:07 #17543556ja precies schoon maken en dan zie je de borgringetje zitten tang erbij borgclip sprieden en dan kun je de kineet eraf trekken ;)
31 oktober 2009 om 18:21 #17543557veertje moet je naar buiten duwen die 2 uitstekende puntjes.
en dan hard meppen gaan vaak k :fy1 t los van de week ook nog gedaan bij me 2.0 liter :argue
31 oktober 2009 om 18:43 #17543558hard meppen op n kineet??
nog nooit gedaan, of problemen mee gehad
1: zet de as in de bankschroef
2: haal de hoes van de kineet, ik laat m altijd heel,schuif m gewoon bij de kineet vandaan
3: met een oude doek haal je ff t vet van de kineet
4: pak een segerring tang die naar buiten gaat bij knijpen,zet die tussen het borgveertje en druk de puntjes zover mogelijk bij elkaar vandaan
5: terwijl je het veertje sprijd kan je de kineet er zo vanaf pakken31 oktober 2009 om 18:47 #17543559origineel gepost door TRPower
hard meppen op n kineet??nog nooit gedaan, of problemen mee gehad
1: zet de as in de bankschroef
2: haal de hoes van de kineet, ik laat m altijd heel,schuif m gewoon bij de kineet vandaan
3: met een oude doek haal je ff t vet van de kineet
4: pak een segerring tang die naar buiten gaat bij knijpen,zet die tussen het borgveertje en druk de puntjes zover mogelijk bij elkaar vandaan
5: terwijl je het veertje sprijd kan je de kineet er zo vanaf pakkenjip als hij al kapot is maakt het sowiezo niet uit en als hij heel moet blijven kun je hem helemaal schuin houden en op het deel meppen wat over de as zit geschoven.
heb nog nooit een homokneet er makkelijk af gekregen :thumbdown
31 oktober 2009 om 18:58 #17543560Ik heb 1 keer een homokineet in de bankschroef moeten verwijderen…
Verder gaat het spreiden van het borgklemmetje ook met een grote platte schroevendraaier.
En je moet op het middenste tikken waar de homokineet op de splines op de as zit. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.