Holden V8’S

Forumindex Forums Modellen Overige modellen Holden V8’S

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270381
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006


      Voor zover ik weet is dit de enigste holden v8 in nederland..

      Opel houden ze daar niet van ze willen daar geen 4 cilinders maar v8,s van usa makelijk zijn daar erg populair met name de LS motoren..

      GM zal daar nooit echt hoog geen scoren kwa verkoop van Opel modellen onder de Holden logo,s veel intrestanter vinden ze achterwiel aangedreven dingen met automaten met v8,s.

      Auto rijden kost daar geen fuck ivm met nl en waarom zou je dan een geavanceerd voor wielaangedreven 4 cil ding pakken of een v6 met een turbo als je ook de real deal kunt pakken,als je voor plus minus hetzelfde een camaro met een V8 kunt pakken ga toch geen insigina of een astra rijden teminste ik niet.

      #18271967
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Nee, ik ken nog een Holden V8, al zit die wel in een auto.
        Een vage kennis heeft een Holden Monaro hier weten te krijgen.

        Normaal mag je een Australische auto pas uitvoeren na 25 jaar ofzo, maar hij heeft jaren daar gewoond en heeft het toen voor elkaar gekregen om ‘m mee te nemen naar Nederland. Staat wel geschorst in een schuur overigens, de auto is hier amper te verzekeren en op de weg te krijgen. Momenteel wordt er uitgezocht of hij hem via Duitsland of het VK wel op kenteken kan krijgen.

        Ben overigens wel benieuwd hoe je die Holden V8 hier hebt gekregen? Daar gekocht of via via hierheen gehaald?

        #18271966
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Die V8 van mij was zat in een Holden Commodore VR uit bj 94 ik heb toen plus minus 8000 km met die auto door australie gereden in 2010 (op LPG) en toen in Melbourne de motor uit de auto gehaalt met alles wat ik nodig had om um hier weer aan het lopen te krijgen en toen op een pallet naar NL gezonden voor 1250euro inclusief alle belastingen.

          In Australie is de chip herschreven zodat ie en wat meer power heeft en overal op start,dit moest wel aangezien der een sleutel herkenning systeem op zat wat ik niet wil hebben.

          https://www.youtube.com/watch?v=w8nFR0cDVw0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          Deze 304 is gechipt van 165km naar plus minus 180/185kw (kleine 250pk) dit is de kleine 5L maar ik kan der ook een 5,7/6L van maken door der een andere krukas in te leggen met andere zuigers en drijfstangen en dan is 300PK ook gemakkelijk te maken,maar nu is het al leuk om zo met deze motor me 400nm van onderuit te rijden.

          Hij is nu zo goed als klaar om in de Monza te gaan,maar ik moet een hele week tijd hebben die ik op dit moment niet heb + de ruimte waar ik um wil gaan omhangen is nu continu in gebruik dus ik moet ff wachten.

          #18271968
          kadett4x4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2004

            Ik heb een paar jaar terug in kerkdriel een blauwe en een bruine holden pick up zien staan, zaten wel nederlandse kentekens op.
            een tijdje terug een rode monaro zien rijden met Nederlands kenteken, dus ik vrees dat er meer zijn in nederland.
            maar blijft zeker gruwelijk vet, zou er bijna voor gaan verhuizen.

            groeten.

            #18271969
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Monaro,s zijn alle voorzien van een USA motor die aluminium LS dingen,Pontiac GTO zo worden ze hier verkocht:

              http://nl.wikipedia.org/wiki/Pontiac_GTO” onclick=”window.open(this.href);return false;

              GM wat het moeder bedrijf is van Holden heeft de Monaro (wat als basis een europese Omega B 4 deurs) naar de USA gehaalt en daar het stuur verzet en andere type plaatjes gebruikt en hopla en USA muscle car is geboren…

              En ik denk persoonlijk dat der geen Holden 304 (5L in NL is behalve de mijne dan) aangezien ik der nooit van heb gehoort en deze niet gek lang is gemaakt 1988/1989-1999/2000.
              Het fijne is alles is 100% te krijgen als ik op zondag op buy it now druk heb ik op woensdag een pakketje binnen met DHL dus onderdelen is geen probleem en veel van het injectie systeem enz is weer door Opel/Chev gebruikt map sensor idle air valve trottle body sensor injectoren enz zijn hier op de sloop massaal te vinden.

              Startmotor dynamo stuurbekrachtigings pomp is allemaal gelijk aan chev (startmotor die ik nu heb is der 1 van een chev smallblock)

              #18271970
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Wel prettig dat het allemaal redelijk op elkaar te passen is.
                Die Monaro werd inderdaad ook als Pontiac verkocht, maar Pontiac is gestopt door GM.

                Dus nu alleen nog down under te krijgen als Holden.

                #18271971
                Andre_Ede
                  Lid sinds:
                  16 June 2006

                  Er zijn slechts 8 Holdens in Nederland.
                  Waarvan 1 een Barina is :wtf

                  55 UTE
                  WB
                  BARINA
                  KINGSWOOD
                  FJ HOLDEN SEDAN SPECIAL
                  48-215
                  KINGSWOOD
                  PICK-UP

                  #18271972
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Haha, de Barina, dat had ik niet verwacht.

                    Die Monaro staat er niet tussen, staat ook (nog) niet op kenteken.

                    #18271973
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      GM heeft ook de stekker uit Holden getrokken kwa ontwerp en productie vanaf eind 2016 of begin 2017 dacht ik word het of US-Euro imports met Holden badges de Commodores en utes zullen verleden tijd zijn…helaas.

                      Ford heeft iets eerder aangegeven in Australie te stoppen met ontwerpen en produceren.

                      Ze maken daar auto,s voor plus minus 23 miljoen australiers en 5 miljoen New zealanders en nog een klein beetje voor export naar het midden oosten maar die export getallen zijn te verwaarlozen.

                      Dus om voor 30 miljoen mensen een merk in leven te houden wat ontwikkelt en produceert in een relatief duur land,dan is snel duidelijk dat de winsten die Holden maakt te weinig zijn en dit meer kan zijn door US en Euro modellen te gebruiken,tevens word het markt aandeel ieder jaar kleine.

                      Ze hebben daar de laatste jaren toch wel wat leuke dingen gemaakt:
                      https://www.youtube.com/watch?v=KwyBP9mDIfA” onclick=”window.open(this.href);return false;
                      https://www.youtube.com/watch?v=x5S88rWN-Ts” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      En nog een idee voor degene die niet bekent zijn met een v8 stoterstangen motor met centrale nokkenas.
                      https://www.youtube.com/watch?v=WiWos3E4h_Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.