hoever moet aandrijfas in bak?

Forumindex Forums Techniek Cih hoever moet aandrijfas in bak?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226141
    Christian-tsx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2008

      hoe ver moet de aandrijfas in de bak schuiven? kan maximaal 9 cm volgens mij. ik moet de aandrijfas laten inkorten ivm de volvo achteras. maar nu moet ik dus de lengte bepalen.

      bak is trouwens een 240 bak.

      #17731049
      gtw
        Lid sinds:
        1 July 2004

        als je goed kijkt, kin je meestal wel zien, hoe ver die in het verleden in de bak heeft gezetten, maar 2 cm spelling in de bak is wel voldoende, dus 7 cm erin

        #17731050
        Christian-tsx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          ok, ja het is wel te zien hoever ie erin zat, maar om dat dan direct als uitgangspunt te nemen vind ik wat link. de as moet speciaal aangepast worden dus als dat dan verkeerd gebeurd zou doodzonde zijn. vandaar dat ik het even zeker wil weten.

          #17731051
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Als de achteras helemaal inveert moet ie nog ruimte hebben in de bak.
            En ik zou hem niet op exact hetzelfde punt in de bak doen als wat je kan zien aan de slijtsporen op het schuifstuk, dan dicht je keerring ook weer wat beter :-)

            #17731052
            Christian-tsx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              omdat het een volvo aandrijfas is, met de koppeling van een manta, heeft de as een tussenlager halverwege, daar schuiven de 2 delen ook in elkaar, en daar heeft de as ook speling, 2cm.

              op de as is geen slijtage te voelen, alleen de kleur is wat anders van het stuk wat in de bak zat;)

              #17731053
              eddepet007
                Lid sinds:
                11 February 2005

                hij moet er iig niet te diep in want dan drukt hij nl teller ding kapot in de bak

                gebeurt ook nog wel eens met c kadetjes icm automaat as

                #17731054
                Christian-tsx
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 May 2008

                  ja dat heb je mij al eens verteld. alleen wat is ‘niet te ver’ .:wtf

                  2cm speling genoeg? achteraan ook 2 cm. dan kan ie genoeg heen en weer dacht ik.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.